Dobrý deň, v tejto situácii, keď nie sú deti v škôlke, 4 ročná dcéra nechce doma spinkať. Keď ešte chodila do škôlky, sťažovala sa na obedňajší spánok, ale "sila kolektívu" ju zrejme vždy uspala. Doma však odmieta ísť spinkať v čase poludnia. V čase spánku okolo 12.30 však býva podráždená a unavená. Mám ju nútiť, alebo sa zmieriť s tým, že dieťa už spať nebude? Obávam sa, že potom už ju ani v škôlke nikto nepresvedčí...

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň,
Presne ako píšete, sila kolektívu pomôže dieťaťu robiť to, čo ostatní. Niektorým deťom však ani sila kolektívu na spanie nepomôže. Neodporúča sa tlačiť na dieťa, lebo miera vzdoru proti spánku z jeho strany spôsobí v tele adrenalínovú reakciu, ktorá dieťa skôr rozruší, nabudí ako upokojí. Skúste v tom čase prejsť s dcérkou k pokojným činnostiam, povedzte jej, že nemusí spinkať, že spolu skúsite niečo nové - premýšľajte spolu, navrhnite čítanie, dajte si spolu čaj, rozprávanie, kreslenie, upokojujúce sú „hry na maliarov“ kreslíte si vzájomne na chrbát a hádate čo to je, alebo podobné taktilné techniky – masírovanie chodidla, keď aj len tak cez ponožku, alebo masírovanie ruky od dlane až k ramenu.. vnímajte jeho upokojovanie. Môže ju to naladiť nakoniec aj k spánku. Buďte v čase prítomnom, nie v budúcnosti, čo potom, čo v škôlke. Zachovajte čas na relax a forma príde v budúcnosti prirodzene. Pustite si fantáziu. Nastavte aj seba na čas relaxu, poobednej siesty (aj keď Vám v hlave beží plán mnohých povinností), spolu strávte príjemný čas.
Alena Hrčková