Dobrý deň prajem už asi 4mesiace mám problémy zrazu sami začne ťažko dýchať mám vysoký pulz nízky tlak a tlačí má strašne na hrudi bola som aj u lekárov a všetko mám v poriadku moja lekárka mi predpísala 2x na deň lexaurin ale nepomáha mito pila som už aj frontin aj neurol aj antidepresíva a vôbec mi to nepomohlo problémy mam hlavne ráno a večer bola som u kardiológa tak mi povedal že vo spánku som mala pulz 150 lekárka povedala že nie som kľudná ešte aj keď spím neviem čo robiť zrazu namna príde horúčka a strašne tlačenie na hrudi a nemám chuť ani rozprávať a večer nemôžem preto ani spat lebo vždy mije zle chcela by som normálne fungovat no nedá sa to neviem čo robiť

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň,
Ak ste si za čas, ktorý uplynul nenašla pomoc, odporúčam vyhľadať psychoterapeuta. V tejto práci spolu s psychoterapeutom hľadáte príčiny uvedených, možno úzkostných stavov. Pracujete na spúšťačoch prežívania, na regulácii napätia. Môžete si osvojiť techniky zvládania stresu, naučíte sa rozpoznávať svoje reakcie a odbúrať tak strach z nástupu podobných reakcií, lebo ich budete mať takpovediac pod kontrolou. Je to však proces, netreba očakávať, že sa výsledok dostaví po prvom stretnutí. Prajem pevné zdravie.
Alena Hrčková
Podobné otázky
• Neviem vypnúť
, Autor: Mimisa
Dobrý deň, už dva roky mám pocit že si neviem odpočinúť. Mala som aj psychické problémy, navštevovala psychologičku. Bola som aj doma celé tehotenstvo, nemusela som nič robiť ale aj tak sa mi nič nechcelo a mala som pocit že aj keď celý deň ležím, tak si neviem oddýchnuť. Teraz mám bábätko a celý deň sa nezastavím a je to ešte horšie. Mám pocit že je toho na mňa veľa a už si nikdy neoddýchnem, pričom som si nevedela oddýchnuť ani ked som nerobila nič. Nechápem tomu.
Ďakujem vopred za odpoveď
Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň, nepíšete, čo ste riešili u psychológa? Lebo aj to, čo opisujete, je príznak na riešenie, najlepšie v terapii, len poradenstvo tam nemusí stačiť. Nemám dostatok informácií na odpoveď, ale aj tak je to veľmi pravdepodobne niečo hlbšie, čo treba preriešiť a neexistuje na to jednoduchý návod. Dostupné sú aj online terapie, vzhľadom na vašu súčasnú vyťaženosť.
PhDr. Elena Tomková
• Depresie,pocity viny
, Autor: Eva 116
Dobry den,
Moj problem sa tyka materstva. Mala som psychicky narocne tehotenstvo, narodila som sa mi krasna zdrava dcerka, po porode som vsak mala hrozne depresie,uzkosti, nedokazala som sa o nu starat, nezvladla som veci , musela som zvysit davku liekov a nedokazala som kojit dcerku. Presli sme na UM. Citila som sa aj pod velkym tlakom kvoli dojceniu, bolo mi velmi zle v tom obdobi,nezvladla som to, rodina mi poradila ze je to v poriadku nekojit. Potom ,ked som brala lieky,chvilku bolo lepsie, ale ostali vo mne depresie,ked sa mi dostala do ruk nejaka knizka,alebo brozurka a tam sa pisalo o kojeni,psychicky som sa opakovanie rucala, mam pocit,ako keby som ublizila tym,ze som nieco zle urobila. Ja som malu chcela kojit,ale nezvladla som psychicky situaciu po porode. Teraz sa bojim o jej zdravie, necitim radost z materstva. Velmi trpim. Vsetkeho sa bojim. Tiez som neurobila vsetko spravne,obcas sa zmylite ked sa starate o dieta, je to vase prve a ja sa bojim,ze som jej ublizila. Nedokazem ani byt pri mnej,stale placem,manzel je na PN. Bojim sa,ze sa stane nieco zle , bojim sa choroby, mam panicke zachvaty, nic ma nebavi. Mam aj ine psychicke problemy, ja som mala od destva . Idem na psychoterapiu. Ale nevladzem , tu nejde len o nedojcenie,aj som mala vela psych.problemov. Mam hrozny strach,co ma caka.....
Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň,
verím, že ste prešli náročným obdobím. A podľa všetkého ste spravili všetko, čo bolo vo Vašich silách. Potrebujete prijať svoje správanie ako najlepšie ako ste vedeli poskytnúť. Takto prejdete do upokojovania. Výčitky za minulosť nepomôžu ani Vám ani dcérke. To, že je prospešné dojčenie nepopierame. Ale realitu tiež nemôžeme popierať. To, že ste vynaložili obrovské úsilie a čelili mnohým ťažkostiam, je tiež fakt. Je veľmi dobré, že ste sa rozhodli pracovať aj v psychoterapii, tam si prejdete cez svoje pocity viny. Strach z budúcna zmiernia praktiky na sústredenie sa na prítomnosť. Len žitím prítomnosti môžeme ovplyvniť budúcnosť. Veľa zdravia prajem,
Alena Hrčková
• Psychické problémy
, Autor: Andrea2763
Dobrý deň, posledné týždne mám taký problém , že som neustále zmätený, ledva sa hýbem, neustále sa ako keby ľakám hocičoho a bojim sa ľudí , najhoršie je že sa už bojím aj svojich rodinných príslušníkov. Keď som sám tak počujem negatívne hlasy v hlave. Prepadajú ma náhle extrémne výbuchy zlosti a zúrivosti ktoré sa krížia s prehnanou hanblivosťou. Cítim sa ako keby som mal vyskočiť z kože. Cítim na sebe že som mimo keď som s ľuďmi. Prepadáva ma panika a pocit, že musím niekde utiecť. Rád by som sa niečím zamestnal, ale už len pri čítaní sa mi pletú písmenká, neviem sa ako keby sústrediť... Chcel by som sa spýtať ako mám ďalej postupovať a čo by mi mohlo pomôcť , lebo už z toho začínam byť zúfalý.
Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň,
S popísanými stavmi sa určite obráťte na ambulanciu psychiatra, ktorý posúdi uvedené procesy v tele a nastaví vhodnú liečbu. Pokiaľ to sú stavy, v ktorých máte chuť odísť, máte nával hnevu, zúrivosti, môže to znamenať, že máte strach otvárať svoj nesúhlas, nespokojnosť, komunikovať svoj názor, vtedy vie pomôcť psychológ, psychoterapeut. K vašim výkyvom nálad sa však pridružujú nejaké hlasy v hlave (ako píšete), odporúčam vyhľadať lekára, psychiatra.
Alena Hrčková