Dobrý deň,chcela by som Vás poprosiť o radu. S malým sme absolvovali predoperačné vyšetrenia a aj samotný operačný zákrok. Po zákroku ako sme prišli domov zakaždým keď ho chcem niekam vziať,na dvor,ku starkej, do obchodu chytí paniku...začne plakať v amoku baliť všetko pre neho najpodstatnejšie,periny,plienku co s ňou spáva,svoje hračky a strašne plače...až keď prídeme do cieľa a zistí,že nie sme zas u nejakého lekára tak sa ukľudní?viete mi prosím poradiť ako mu pomôcť?

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň,
Neviem koľko má rokov Váš syn, či ste pri operačnom zákroku boli s ním, alebo v nemocnici zostal sám. Môže ísť len o strach z opustenia, vtedy je potrebné rozprávať o tom, čo ho čaká, kam idete, s kým budete tráviť čas. Podľa fotografií si môžete pripomenúť miesta, osoby, ktoré plánujete spolu navštíviť. Detskou formou zapojte seba do kreatívnych aktivít, spolu kreslite, modelujte na čo sa spolu tešíte. Ak má Váš syn inú traumatickú skúsenosť z nemocničného prostredia (bol sám bez Vás, v bolesti, strachu, nemal dobrú starostlivosť, nebol prítomný nikto na upokojenie..), odporúčam vyhľadať odborníka, terapeuta na spracovanie traumatického zážitku.
Alena Hrčková