Dobrý deň, mám problém s tým, že si priveľmi namýšľam. S priateľom som len krátko cca 5 mesiacov a k ničomu, myslím k pohlavnému styku nikdy nedošlo. Avšak občas praktizujeme petting(uspokojovanie sa prstami) k ničomu viac nedošlo okrem toho som ja ešte nikdy pohlavný styk nemala. Avšak už asi 3 mesiac si namýšľam, že som tehotná aj keď zdravý rozum mi vraví, že nejak k tomu bez styku nemôže dôjsť, no ja sa stále pozorujem, vykonávam tehotenské testy, stále riešim každú jednu bolesť a pripisujem to tehotenstvu. V poslednej dobe už kvôli tomu aj zlé spávam. V primere spím cca 5 hodín a budím sa s myšlienkou, že čo ak. To isté cez deň, nemôžem sa nič iné sústrediť, som už zúfala. Priateľovi som sa s tým priznala a stále ho tým zaťažujem, no vidím, že pomaly už stráca trpezlivosť s neustálym upokojovaním ma. Bojím sa, že ma kvôli tomu nechá, že si dosť namýšľam a hysterčím. V poslednej dobe s ním riešim len to a jeho to už prestáva baviť. Prosím o radu. Ďakujem.

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň,
Ak máte akékoľvek bolesti, fyzickú nepohodu, vyhľadajte gynekológa. Vo vzťahu s partnerom zamerajte sa na každú chvíľu v prítomnom čase, čo robíte, čo chystáte, čo budete spolu tvoriť. Rovnako sa venujte aj sama sebe, robte čo máte rada vy sama. Každý vzťah býva obohatený, keď v ňom vieme fungovať aj samostatne. Potom v spoločne trávených chvíľach sa rozprávajte o svojich zážitkoch zo svojej samostatnej činnosti, napr. čo zaujímavé ste čítali, videli, čo by ste chceli vyskúšať, skúšajte tvoriť, v tvorbe si prizvať aj priateľa. Stavajte na zážitkoch, športujte, zabávajte sa, rozprávajte spolu o veciach, ktoré máte spoločné, aj ktoré ste mávali rada ešte ako dieťa, svoje hoby, buďte aktívni. Aktivita pomáha zamestnať a odkloniť od nutkavých myšlienok. Prinášať neprimeranú neistotu a strachy pomôže skôr k zániku ako k progresu vzťahu.
Alena Hrčková