Dobrý večer,potrebovala by som poradit ohľadom toho ako reagovať alebo odpovedať na otázky tak aby manzela ukludnili.Nieje to často ale občas má manzel slabú chvíľu a väčšinou keď je vyčerpaný z prace alebo nevie zaspať premýšľa nad tým čo bolo v minulosti.Manželia sme 13 rokov a 7 rokov sme spolu chodili mame spolu tri deti.On mal predomnou nejaké vzťahy no nič vazne(bez sexu)Ja som mala tiež zopar vzťahov aj sme intímne žili.Keď sme s manželom začali spolu chodiť chcel vedieť všetko no keďže som vedela že on sex este nemal bolo mi trápne zo všetkým sa priznať.dozvedel sa to neskôr počas nášho vzťahu od iných ľudí a ja som to nepoprela no ťažko to znášal.Aj keď sme už tak dlho spolu a veľa krat sme si to vyrozprávali aj po takom dlhom case sa k tomu vracia a ja už nevladzem pocuvat dookola to iste bolo to už davno veľa veci si už ztoho nepamätám ako mu povedať nech má zo už zabudne?ako ho presvedčiť že to pre mna nič neznamenalo?Stale mu vravim že ho Milujem a je pre mna všetkým .Dakujem

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň, predpokladáte, že manžel sa môže zmeniť po Vašom uistení – len treba nájsť spôsob,
ako mu to povedať, nejaké čarovné slovíčka – ak to chápem správne. A ak to rátam dobre, ste
spolu 20 rokov- a manžel má stále pochybnosti,.... Tak to zasa ja veľmi pochybujem, že manžel
môže nájsť uistenie v hocijakých slovách. Vidím tam dve možnosti – buď ho niečím zneisťuje
vaše správanie, alebo je to niečo jeho vnútorné – tendencia pochybovať, trápiť sa.
V terapii pracujeme s jedným základným predpokladom, že my nemôžeme priamo zmeniť iného
človeka; môžeme mu len ukázať príklad, čo funguje nám, alebo zmenou postoje k nemu mu
umožniť, aby on nejako zmenil postoj k nám. Takže žiadne zázračné slová pre vás nemám, ale
dúfam že je to pre vás inšpirujúce.
PhDr. Elena Tomková