Ahojte chcem sa spytat na vas nazor. S manzelom mame uz nejaky cas zly vztah. Ide o to, ze sa nedokaze otrhnut od jeho rodiny a tam zacali vsetky nase problem uz vlastne v nas svadobny den- kde boli urcite problemi a on nestal na mojej strane ale na strane rodicov. Bol to najhorsi den v mojom zivote- no hlavne to ,ze muz ktoreho si berem a mam mu dat lasku na cely zivot a zaostarnut pri nom nedrzi so svojou nastavajucou ale s jeho rodinou. Po dlhych mesiacoch sme nasli spolocnu rec, nakoniec sa nam narodil syn 3.6 roka. Nejako som to vsetko akceptovala. Pritom bolo million malych prilezitosti pri ktorych mi stale daval najavo, ze prvorada je stale len jeho rodina nie ja. Teraz sa nam narodil druhy syr ma 6 mesiacov a znova si uvedomujem tu podstatu jedneho celku -rodiny , ktoru mi nemame. Kazdy den chodi k rodicom aj niekolko krat, nikdy s nami nevydrzi cely den. Ak nepride k rodicom tak mu aspon zavolaju. Naposledy ked som mu povedala podme sa kupat len ako my rodina ( pretoze sme boli 2 x na kupalisku ale aj to musela prist aj jeho rodina s nami) tak mi nato povedal ze ked pojdeme len my tak bude nuda. Pred jeho otcom ma neskutocny respekt, nikdy vzivote by moje slovo nebolo respektu slova jeho otca. Ked mu nieco poviem o jeho rodine alebo kamaratoch stale mi oponuje, stale ich brani. Pracovne sme dost vytazeny a ked mame jeden den volna, stale sme chodili iba k jeho rodicom. Je to hrozne… a najhorsie je ze nas starsi syn si to zacina uvedomovat/ pocas dna je aj niekolko krat na strane manzela a potom zas na mojej strane, vidi ze tam nie je celok. Mam toho vazne dost, absolutne nikdy neprisiel za mnou sa mi ospravedlnit, aj teraz sa spolu nebavime asi 3 tyzdne a on zije akoby sa nic nestalo, proste mu na mne nezalezi, ostat v takomto mrtvom vztahu koli detom, alebo mam radsej odist kym su deti male a rychlejsie si zvyknu?
Ďakujem za odpoveď

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň,
mrzí ma, že pri 6mesačnom bábätku zažívate takúto zložitú situáciu u Vás doma.
Ako psychológovia nezvykneme klientom radiť, či zotrvať vo vzťahu alebo odísť. Skôr sa pokúšame obnoviť dialóg medzi partnermi.
Preto Vám skôr odporúčam, aby ste sa pokúsili motivovať manžela absolvovať párové poradenstvo. Aby sa obnovila vzájomná komunikácia a dôvera. Keď sa budete s manželom o tejto možnosti rozprávať, bolo by vhodné spomenúť, že aj pre vaše deti je dôležité, aby ste vy dvaja ako partneri dobre fungovali. Jeho rodičov s touto debatou radšej nespájajte, hlavne nie v zmysle, že cieľom terapie by mala byť jeho nezávislosť od nich. Mohol by dostať strach, že ho chcete odstrihnúť od rodiny a skôr by sa voči terapii uzavrel. Cieľom párovej terapie je, aby manželia dosiahli určitú úroveň spokojnosti a aby manželstvo a rodičovstvo mohli prežívať radostne a nie ako záťaž, prípadne povinnosť.Počas terapie má každý možnosť vyjadriť svoju predstavu manželstva, čo konkrétne potrebuje a očakáva od partnera.
Ja pri akejkoľvek ťažkej partnerskej kríze klientom ponúkam párovú terapiu. Väčšina vzťahov sa dá zachrániť, ak je dobrá vôľa na oboch stranách. Rozísť sa dá kedykoľvek, táto možnosť neutečie. Keby sa aj na konci terapie partneri rozhodli pre rozchod, rozchod je v takomto prípade menej konfliktný a bolestivý, keďže sa partneri viacej chápu a vedia konštruktívnejšie komunikovať.
Želám Vám veľa sily a porozumenia.
Lucia Závacká