Dobry den prajem,
som momentalne v 23tt a nemam vobec, ale vobec chut na sex. Partner ma absolutne nepritahuje, som na neho podrazdena, vyhybam sa kontaktu. Bohuzial partner nema pre tuto situaciu pochopenie, a snazi sa vo mne stale najst nejaku chybu. Tak by som sa chcela opytat, je to co opisujem a prezivam normalne alebo so mnou naozaj nie je nieco v poriadku?
Budem nesmierne vdacna za odpoved.
Dakujem, P.

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň,
tehotenstvo a posledný trimester je náročným obdobím pre ženu. Zmeny fyziologické, hormonálne, psychické. Kolísavé prežívanie od euforických pocitov až po rôzne druhy strachu sú prirodzenou súčasťou. Od radosti a túžobného očakávania až po hnev na partnera, že za všetko môže. Rola partnera je ustáť všetky druhy nálad budúcej mamičky, čo tiež nie je jednoduchá úloha, zostať pevným bodom, oporou. Máte obdobie, keď si práve v rôznych bolestiach, nepohodách môžete svoj vzťah ešte vylepšiť. Vzájomne zdieľajte svoje prežívanie, túžby, predstavy. Obaja. Možno budete prekvapení, čo budete počuť aj z jeho strany. Nech sa spoločné fungovanie nezužuje len na oblasti a výčitky, ktoré nefungujú. Majte pre seba pochopenie. Vo vzájomnom naladení na prežívanie, prichádza medzi ľuďmi k vzácnemu prepojeniu, na ktorom budujú svoj vzťah. Spoločný život sa stáva uvoľnený, nič nepredstierate, nepotláčate, je v ňom viac humoru, prekvapení, ľahkosti, z ktorej ďalej rastie túžba. Túžba po dotyku a blízkosti. Spôsob na uspokojenie si už nájde svoju prirodzenú cestu. Nemusí ísť len o sexuálny styk v doterajšej podobe. Potrebujete byť pre seba pevnými partnermi, aby ste spoločne prežili plnohodnotný život, a boli tak láskavou podporou aj pre svoje dieťa.
Prajem všetko dobré, Alena Hrčková