Poradňa gynekológa a pôrodníka

Poradňa gynekológa a pôrodníka
20,745 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij, MPH, ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa a pôrodníka
  • Antikoncepcia

    , Autor: Zuziiik

    Dobrý deň, ja už som tu písala ohľadom sedemdňovej pauzy. Je to prvý mesiac čo so užívala antikoncepciu, ale poctivo, každý deň v rovnakú hodinu. Dneska je to šiesty deň pauzy a mali sme s priateľom nechránený inak styk. Som teda chránena dostatočne aj počas sedemdňovej pauzy?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, áno, nemusíte sa obávať, za predpokladu pravidelného a správneho užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie ste chránená aj počas sedemdňovej pauzy.

Podobné otázky

  • Doplnenie

    , Autor: Používateľ

    Dobrý deň len som zabudla doplniť otázku. To som ja "Ale02" že či to meskanie menštruacie a hnedy vytok môže súvisieť aj s tým, že som užila tabletku "Po" pred mesiacom. Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, núdzová antikoncepcia často spôsobuje znepravidelnenie menstruačného cyklu. Príčin špinenia však môže byť viacero. Pri pretrvávaní ťažkostí, ako aj v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Antikoncepcia

    , Autor: Zuziiik

    Dobrý večer. Chcem sa opýtať, je to druhý deň sedemdňovej pauzy. Brala som anitkoncepciu prvý mesiac. Preto sa chcem opýtať, či sa krvácanie po vysadení alebo teda menštruácia dostaví? Alebo či je možné tehotenstvo aj napriek pravidelnému užívaniu v rovnaký čas každý deň. Či mám panikáriť alebo nie je treba. Mávam hnedý výtok a jeden deň počas užívania som mala aj slabé krvácanie.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, za predpokladu pravidelného a správneho užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie ste plne chránená a tehotenstvo je veľmi málo pravdepodobné. Krvácanie z vysadenia alebo zo spádu hormónov sa najčastejšie dostavuje na 3. a ž 4. deň pauzy. Nemusí sa však dostaviť vôbec, prípadne sa môže začať aj na konci sedemdňovej pauzy a pretrvávať aj v priebehu užívania tabliet. Najmä v začiatkoch užívania sa môže špinenie, či slabé krvácanie vyskytovať aj prakticky počas celého cyklu. Panikáriť však určite nemusíte. Odsledujte si to. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.

  • Tehotenstvo po antikoncepcii

    , Autor: Kikuskaaaa

    Dobrý deň, tento mesiac som douzivala antikoncepciu Mistra poslednou tabletkou v balení, chcem sa opýtať čo jw pravda na superovulacii? A v akom čase po vysadí je možné otehotnieť ? Dakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, "superovulácia" je stav, ktorý môže nastať v ženskom organizme bezprostredne po vysadení hormonálnej antikoncepcie. Po vysadení hormonálnej antikoncepcie môže byť žena v prvom cykle či cykloch plodnejšia. Počas užívania hormonálnej antikoncepcie je ovulácia blokovaná hormónmi. Po vysadení hormonálnej antikoncepcie sa ovulácia u väčšiny užívateliek naštartuje. Hneď prvý cyklus búrlivo ovuluje asi 70% žien. Naopak, u niektorých žien môže znovuobnovenie plodnosti pár mesiacov trvať. Tento stav sa nazýva „post pill amenorea“ a nastáva väčšinou u žien, ktorým bola nasadená hormonálna antikoncepcia v príliš nízkom veku, kedy mozgové centrá riadiace uvoľňovanie hormónov vaječníkov neboli dostatočne zrelé. Tento stav je však prechodný, hormonálna antikoncepcia nemôže spôsobiť trvalú neplodnosť u žien, ktoré pred užívaním plodné boli. Snažiť sa otehotnieť môžete ihneď po vysadení hormonálnej antikoncepcie.

  • Antikoncepcia

    , Autor: Kitik

    Ale keby sa to krvácanie z vyradenia alebo teda špinenie nedostavili mohlo by to znamenať aj tehotenstvo ?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa krvácanie z vysadenia nemusí dostaviť, je to pomerne časté. Za predpokladu pravidelného užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie je tehotenstvo veľmi málo pravdepodobné.

  • Antikoncepcia

    , Autor: Kitik

    dobrý deň čítala som na internete že keď beriete antikoncepciu, tak keď po dobrati blistra sa má dostaviť menstruacia tak menstruacia sa nedostaví ?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa nejdená o menštruáciu v pravom slova zmysle, ale o krvácanie z vysadenia, zo spádu hormónov, ktoré sa môže dostaviť počas 7 dňovej pauzy alebo užívania placebo tabliet alebo sa nedostaví vôbec, či iba vo forme špinenia. Je to individuálne.