Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
16,050 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Tehotenstvo po antikoncepcii

    , Autor: Kikuskaaaa

    Dobrý deň, tento mesiac som douzivala antikoncepciu Mistra poslednou tabletkou v balení, chcem sa opýtať čo jw pravda na superovulacii? A v akom čase po vysadí je možné otehotnieť ? Dakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, "superovulácia" je stav, ktorý môže nastať v ženskom organizme bezprostredne po vysadení hormonálnej antikoncepcie. Po vysadení hormonálnej antikoncepcie môže byť žena v prvom cykle či cykloch plodnejšia. Počas užívania hormonálnej antikoncepcie je ovulácia blokovaná hormónmi. Po vysadení hormonálnej antikoncepcie sa ovulácia u väčšiny užívateliek naštartuje. Hneď prvý cyklus búrlivo ovuluje asi 70% žien. Naopak, u niektorých žien môže znovuobnovenie plodnosti pár mesiacov trvať. Tento stav sa nazýva „post pill amenorea“ a nastáva väčšinou u žien, ktorým bola nasadená hormonálna antikoncepcia v príliš nízkom veku, kedy mozgové centrá riadiace uvoľňovanie hormónov vaječníkov neboli dostatočne zrelé. Tento stav je však prechodný, hormonálna antikoncepcia nemôže spôsobiť trvalú neplodnosť u žien, ktoré pred užívaním plodné boli. Snažiť sa otehotnieť môžete ihneď po vysadení hormonálnej antikoncepcie.