Poradňa gynekológa a pôrodníka

Poradňa gynekológa a pôrodníka
20,770 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij, MPH, ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa a pôrodníka
  • Ružový výtok

    , Autor: Csadi11

    Dobrý večer.
    Chcela by som sa opýtať som v 9tt+5 tyždni. Od utorka beriem Dalacin V2% krem. Včera po aplikácii asi 30min. Som išla na WC a na papiery som mala ružový výtok. Bola som u lekára, ktorý ma skontroloval a povedal,že je všetko v poriadku. Povedal mi, že mám dobrať Dalacin (5dni). A dal mi 3x 1 tabletku ascorutin a megnésium.
    Chcem sa opýtať, či je normálne aby som mala ružový výtok viac dní. Ako dlho môže trvať. Z čoho môže byť tento výtok. Na kontrolu mam ist 13 steho. Ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, ružový výtok, špinenie po utretí, či zakrvácanie do 16. týždňa tehotenstva je spôsobené tvoriacimi sa cievnymi prepojeniami medzi stenou maternice a choriónom, teda budúcou placentou. Je to pomerne časté. Ak boli výsledky vyšetrení v poriadku, nemusíte sa obávať. Pokračujte v nasadenej liečbe podľa odporúčania. Pri ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Caste krvacanie pocas druheho trimestra

    , Autor: Pato

    Dobry den, od 14tt pravidelne krvacam (v priemere kazdych 7 dni) na zaciatku som mala iba hnedu krv no od 19 tyzdna je krvacanie cervene a posledne dva tyzdne (22-23 tyzden) mam casto aj ruzovy vytok alebo krv. Vzdy ked som sla na pohotovost alebo k mojmu doktorovi, nikdy nenasli pricinu krvacania. Na poslednej poradni to doktor okomentoval, ze asi krvacam z povrchu krcka. Je mozne, ze mam nejaku infekciu, ktora sposobuje krvacanie? Moc mi kontrolovali naposledy v 12 tyzdni, kedy som mala zvysene leukocity, tiez som mala vyssie leukocity v krvi v 20tyzdni, ale stale v hranici. Sestricka mi povedala, ze je to v poriadku v tehotenstve. Tiez nepocitujem ziadne svrbenie alebo palenie, vytok mam niektore dni silny ine takmer ziadny, niekedy mierne do zlta. Tiez beriem utrogestan 2x denne. Viete poradit, co este by mi mohli skontrolovat a odhalit pricinu krvacania? Dakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, príčin špinenia, či krvácania môže byť viacero. Nevylučujem ani prítomnosť ektrópia,
    či inej ranky na povrchu krčka. Takto bez videnia nálezu a poznania bližších informácií a okolností sa Vám takto neviem bližšie objektívne vyjadriť. Skúsiť môžete užívať Ascorutin v dávke 3x1 tabletka denne. Najvhodnejšie je však poradiť sa s Vašim obvodným gynekológom, ktorý pozná nález, ako aj všetky výsledky vyšetrení a okolnosti a najobjektívnejšie sa Vám bude vedieť vyjadriť.

  • Výtok na začiatku tehotenstva

    , Autor: Tinka..

    Dobrý deň,
    Momentálne som na začiatku tehotenstva, podľa poslednej menštruácie v 7. týždni. Pred 2 týždnami som bola u lekárky, na ultrazvuku bol viditeľný len 4,5 mm gestačný vak. Pár dní predtým som mala svetlohnedý a ružový výtok, pani doktorka mi predpisala progesterón 200 mg 2x denne vaginalne. Výtok mi ustúpil. Ale včera som mala trochu svetlohnedého/ruzoveho výtoku a dnes viackrát po použití wc červený. V utorok mám kontrolu u gynekológa. Prosím Vás mám počkať do utorka (pripadne v pondelok zavolať mojej lekárke) alebo ísť na pohotovosť?
    Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, svetlohnedé, či ružové špinenie, ako aj slabé zakrvácanie je do 16. týždňa tehotenstva pomerne časté. Súvisí s tvoriacimi sa cievnymi prepojeniami medzi stenou maternice a choriónom, teda budúcou placentou. Odsledujte si to. Okrem progesterónu môžete užívať aj Ascorutin v dávke 3x1 tabletka denne. Pri ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Clotrimazol

    , Autor: annaanna

    Dobrý deň. 3 dni som sa liečila Clotrimazolom na mykózu. prvý deň som mala ružový výtok, druhý deň ten istý ružový výtok s kvapkou krvi a tretí deň zase ružový výtok s nitkou krvi a mala som bolesti v maternici. Na pohotovosti som mala tlak 160/89 a povedali mi že placenta sa netrhá. Doktorka povedala stopnúť liečbu tak som si ďalších 5 dní vkladala probiotiká do pošvy. Teraz doktorka povedala že zase mám dobrať tie posledné tri tabletky. Niekde som našla že vedľajší účinok Clotrimazolu v prvom trimestri je porucha funkcie placenty a porucha diferenciácie plodovych tkanív. Ja som v 31 týždni. Môže ma bolieť brucho od toho Clotrimazolu? Nechce sa mi veriť že by to malo na mňa taký zlý účinok a chcem sa konečne prelieciť na tú mykózu.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, tak ako každý preparát, aj Clotrimazol môže spôsobiť vedľajšie alebo nežiadúce účinky. Ak Vám daný preparát nevyhovuje, skúsiť si môžete aplikovať Canesten alebo Candibene vaginálne tabletky. Vhodné je pred zahájením liečby realizovať si jednorázovo aj vaginálny výplach Cloginom alebo Rosalginom. Ak bola vo výsledku kultivačného vyšetrenia prítomná iba Candida a nemáte žiadne ťažkosti, nie je nevyhnutné za každú cenu mykózu preliečovať. Vhodná je aj aplikácia vaginálnych probiotík. Je v celku možné, že už to máte preliečené. Takto sa Vám viac neviem bližšie objektívne vyjadriť.

  • Špinenie

    , Autor: Liliana222

    Dobrý deň prajem,som v 12+5tt pred 4dňami som začala špiniť hnedou krvou,vyhľadala som pohotovosť kde nenašli žiadnu príčinu,vraj to môže byť z placenty ktorá sa pripája na cievnu stenu maternice.Včera som bola aj na poradni kde mi môj lekár opäť urobil usg kde bolo opäť všetko v poriadku,vzal aj ster z krčka,aby sa zistilo odkiaľ krvácam,ale posledný ster pred polrokom bol úplne v poriadku.beriem duphaston 3x1 a od včera aj dicynone 3x1 na 10dni,chcem sa spýtať kedy by malo asi prestať špinenie?Dnes je to 5dni čo mám hnedý alebo ružový výtok.Dalšiu poradňu mám až o mesiac.Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, špinenie, či slabé krvácanie do 16. týždňa je najčastejšie spôsobené tvoriacimi sa cievnymi prepojeniami medzi stenou maternice a choriónom, teda budúcou placentou. Hovoríme tomu implantačné špinenie. Je to pomerne časté. Odsledujte si to. Je lepšie, ak sa krv nehromadí v maternici, ale odtečie von. Skúsiť môžete užívať Ascorutin v dávke 3x1 tabletka denne. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Mohla som silnejsie spinit kvoli poklesu progesteronu

    , Autor: Mely1111

    Dobry den, ja by som sa chcela poradit, lebo uz zo stresu mi boli hlava. Od minuleho tyzdna (5+3tt) som spinila, najprv velmi slabo ruzovu, potom hnede. 3 sni iba, potom to prestalo. Po tychto som isla k dr 6+0tt, a mala som tam 2mm embryjko zatial bez akcii srdca. Dal mi utrogestan zatial cez usta 3x1. Zobrala som predvcerom cca okolo 11tej a okolo 4 zas. Bolo mi zle (bolest zaludka) , tak som si uz nedala ani na vecer, ani na dalsi den.... Ani zo spodu. Nijak. Hovorim si, ved uz nespinim. ????????‍♀️ Vcera cca okolo 11tej som si vlozila klasicke probio cipky probiotika, kedze citila som take jemne palenie, lezala asi hodinu, ked som vstala, tak klasika, citila som, ako tecie, ale, bol to ruzovy vytok. A hojne. Cely den zo mna tieklo ruzove a palilo ma zvnutra tam dole. Strasne som sa zlakla, tak hned som uzila aj progesteron, a zacalo sa to normalizovat. Uz vecer to bolo hnede, a ku koncu dna uz iba minimum. Dnes opat iba sem tam vidim po utreti svetlohnedy hlien. Podla Vas, co to mohlo byt? Kvoli progesteronu, ze som potom nedala nic? Cipku? Potrat? Dakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, niekedy môže dôjsť k ružovému výtoku, či zašpineniu aj po aplikácii vaginálnych čapíkov, globuliek, či tabliet. Skôr si však myslím, že sa jedná o tzv. implantačné špinenie. Špinenie do 16. týždňa tehotenstva je pomerne časté, súvisí s tvorbou cievnych prepojení medzi stenou maternice a choriónom, teda budúcou placentou. Jedná sa najčastejšie o ružové alebo hnedé špinenie. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.