Poradňa gynekológa a pôrodníka

Poradňa gynekológa a pôrodníka
20,516 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij, MPH, ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa a pôrodníka
  • Antikoncepcia

    , Autor: Nikolettka

    Dobrý deň, chcela by som sa spýtať pán doktor, beriem antikoncepciu Mistru už viac ako pol roka zo zdravotných dôvodov a včera som zabudla ráno zobrať tabletku tak som ju zobrala až večer okolo pol 9. To by nebol až taký problém, lenže asi o 2 hodinky nato sme mali s priateľom pohlavný styk a pretrhol sa nam kondom(úplne). Je tam nejaká možnosť otehotnieť ? Momentálne mám za sebou druhy týždeň brania tabletiek.
    Vopred Dakujem za odpoved .
    S prianím pekného dňa Krajcarova

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, ak ste užili zabudnutú tabletku po viac ako 12 hodinách od času pravidelného užívania, účinok hormonálnej antikoncepcie nemusel byť zachovaný. Ak ste užívali tabletky hormonálnej antikoncepcie doteraz pravidelne a tabletku ste užili do 12 hodín od času pravidelného užívania, aj napriek tomu, že sa Vám pretrhol kondóm, bol účinok antikoncepcie zachovaný.

Podobné otázky

  • Tehotenstvo?

    , Autor: Viks

    Dobry deň prajem. Je to trocha trápna otázka. Je možné že aj keď mam s manželom styk a nikdy sa nespraví do mňa že som tehotná? Menzes mi mešká vyše mesiaca plodne neplodné dní som si teraz veľmi nesledovala. Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, prerušovaný pohlavný styk, či pohlavný styk s ejakuláciou mimo pošvy nie je antikoncepcia! Takže áno, za týchto okolností sa tehotenstvo vylúčiť nedá. Skúste si realizovať tehotenský test, prípadne pre jednoznačné potvrdenie alebo vylúčenie tehotenstva navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Doplnenie

    , Autor: Používateľ

    Dobrý deň len som zabudla doplniť otázku. To som ja "Ale02" že či to meskanie menštruacie a hnedy vytok môže súvisieť aj s tým, že som užila tabletku "Po" pred mesiacom. Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, núdzová antikoncepcia často spôsobuje znepravidelnenie menstruačného cyklu. Príčin špinenia však môže byť viacero. Pri pretrvávaní ťažkostí, ako aj v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Sex

    , Autor: Veronika2801

    Dobrý deň, obraciam sa na Vás kvôli názoru... Dňa 31.12 som večer mala nechránený sex a ejakulat bol vystrieknuty mimo mňa... Muž si penis neumyl išli sme spať... Na ďalší deň ráno bez vymočenia či umytia penisu sme mali nechránený sex.. Moja otázka znie... Môžem byť tehotná? Dňa 3.1 večer som užila "tabletku po".. Aká je šanca že budem tehotná?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, prerušovaný pohlavný styk nie je antikoncepcia! Za predpokladu nechráneného pohlavného styku sa tehotenstvo vylúčiť nedá. Ak ste stihli užiť tabletku núdzovej antikoncepcie, ktorá má účinnosť do 72 hodín od styku, pravdepodobnosť tehotenstva je malá, ale nie nulová. Odsledujte si to. Pri meškaní menštruácie aspoň 14 dní si môžete realizovať tehotenský test. Pri ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Antikoncepcia

    , Autor: Zuziiik

    Dobrý deň, ja už som tu písala ohľadom sedemdňovej pauzy. Je to prvý mesiac čo so užívala antikoncepciu, ale poctivo, každý deň v rovnakú hodinu. Dneska je to šiesty deň pauzy a mali sme s priateľom nechránený inak styk. Som teda chránena dostatočne aj počas sedemdňovej pauzy?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, áno, nemusíte sa obávať, za predpokladu pravidelného a správneho užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie ste chránená aj počas sedemdňovej pauzy.

  • Antikoncepcia

    , Autor: Zuziiik

    Dobrý večer. Chcem sa opýtať, je to druhý deň sedemdňovej pauzy. Brala som anitkoncepciu prvý mesiac. Preto sa chcem opýtať, či sa krvácanie po vysadení alebo teda menštruácia dostaví? Alebo či je možné tehotenstvo aj napriek pravidelnému užívaniu v rovnaký čas každý deň. Či mám panikáriť alebo nie je treba. Mávam hnedý výtok a jeden deň počas užívania som mala aj slabé krvácanie.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, za predpokladu pravidelného a správneho užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie ste plne chránená a tehotenstvo je veľmi málo pravdepodobné. Krvácanie z vysadenia alebo zo spádu hormónov sa najčastejšie dostavuje na 3. a ž 4. deň pauzy. Nemusí sa však dostaviť vôbec, prípadne sa môže začať aj na konci sedemdňovej pauzy a pretrvávať aj v priebehu užívania tabliet. Najmä v začiatkoch užívania sa môže špinenie, či slabé krvácanie vyskytovať aj prakticky počas celého cyklu. Panikáriť však určite nemusíte. Odsledujte si to. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.