Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,299 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • KVASINKY

    , Autor: odbornik6

    Dobrý deň, mám niekoľko otázok súvisiacich s kvasinkami... Po orálnom sexe s partnerom ma začalo svrbieť v pošve a boli mi zistené kvasinky. Teraz mám strach z ďalšieho takéhoto kontaktu, nakoľko aj mám podozrenie na kvasinky u neho v ústnej dutine (zmenil sa mu pach ústnej dutiny).
    Je pravda, že žena môže po orálnom sexe dostať kvasinkovú infekciu ako následok určitých zmien – narušenia jej prostredia prostredím ústnej dutiny jej partnera?
    Hlavne ma však zaujíma, či ma partner mohol priamo nakaziť kvasinkami z jeho ústnej dutiny (samozrejme za predpokladu, že ich on mal) - či je takýto prenos vôbec možný...
    Ak by sme chceli s partnerom vylúčiť prípadnú prítomnosť kvasiniek v jeho ústnej dutine, tak aký lekár by mu mohol spraviť také vyšetrenie (predstavujem si to ako kultiváciu slín na kvasinky)? A takéto vyšetrenie by bolo nad rámec úkonov hradených ZP?
    Tiež ma zaujíma, či sa môže aj partner nakaziť od ženy pri orálnom sexe, ak ona má kvasinky (a napríklad o nich nevie, lebo nemá typické príznaky).
    Mne vyšli posledné kultivácie pošvy v poriadku a preto by sme s partnerom radi mali istotu, že aj on je v poriadku...
    Za odpovede Vám vopred pekne ďakujem a ostávam s pozdravom.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    štandardne nevznikne vaginálna mykóza prenosom pri orálnom pohlavnom styku . Candida albicans, ktorá je najčastejším pôvodcom mykózy sa normálne vyskytuje na koži a slizniciach a k prejavom infekcie dôjde ak sa naruší bežná flóra v pošve a dôjde k jej premnoženiu. Užívajte Lactofeel 1 x denne 7 dní.

Podobné otázky

  • Štípanie

    , Autor:

    Dobrý deň prajem. Potrebovala by som súrnu radu, už neviem čo so sebou. V prvom trimestri mi môj pán doktor oznámil, že mám kvasinky, pretože som prišla s tým že ma to stále štípe popri čúraní tak mi odobral výter. Naordinoval mi gynazol a laktofeel, priateľovi canesten krém. Avšak po používaní to na chvíľku prestalo, ale stipanie sa bohužiaľ vrátilo a je to veľmi nepríjemne. Som v II trimestri 14 týždeň. Volala som o5 svojmu doktorovi, prišla som k nemu a znovu mi spravil výter, o týždeň mi volal s tým, že mám negatívne výsledky a všetko je v poriadku, a nevie mi vysvetlit prečo ma to tak štipe stále. Samozrejme mi odporučil ešte rosalgin výplach a znovu laktofeel. Tak sa obraciam na vás, či by ste mi vedeli pomôcť prečo ma to stále štípe, hlavne pri rannom moči. Cez deň je to v poriadku keď vypijem veľa vody a stále chodím na wc ale ráno je to najhoršie, ani spat nemôžem. Vopred ďakujem za odpoved

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, odporúčam vyšetrenie sterilného moča, či sa u Vás nejedná o urologický problém. Skôr by som sa sústredil na močové cesty, ktoré veľmi obvodný gynekológ nevie vyriešiť. Mohol by Vám pomôcť Monural, urologický čaj a dostatočná hydratácia. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť.

  • Gynekolg.problemy

    , Autor:

    Dobrý den,
    Chcem sa poradit ci som mohla dostať kvasinky po pouziti prezervativu, ci ide o nejaku alergiu na to,mam 43 rokov predtým som nic nemala žiadne príznaky.. Az po styku s ochranou. Partner ale spominal ze on ma jazyk bledsi ze to mohlo byt aj od neho. Prosim o radu. Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Môže sa jednať aj o kandidózu, prípadne aj o precitlivelosť na latex. Odsledujte si to. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Gynekolg.problemy

    , Autor:

    Dobrý deň,
    Pociťovala som palenie po styku, pouzivali sme ochranu, u lekára mi bolo zistené kvasinky enterococcus faecalis, a stretokop agalactiae, po pár dňoch aj svrbive vyrážky na vonkajšej rodidlach... Predpísané mi boli MACMIROR Compkex 500,po prvých davkach som pocitila zlepsenie, palenie uz nepociťujem.. Otazka musim brat aj Atb Augmentin ktort mi predpisal lekar? A ci sa musi aj partner preliecit? Ďakujeme

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, záleží od výsledkov kultivačného vyšetrenia a citlivosti na vykultivované baktérie. Odporúčam Vám si aplikovať vaginálne probiotiká po absolvovanej liečbe, aj počas užívania ATB. Manžel nemusí byť preliečený. Samozrejmosťou je intímna hygiena. Pri nejasnostiach kontaktujte Vášho obvodného gynekológa.

  • Mykóza kvasinky

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor. Poposila by som Vás o velmi cennú radu keďže som už velmi zúfalá. Mám 29rokov. A dlhé roky bojujem z opakovanými mykózami ktoré sa mi nonstop vracajú naspeť a ničia mi tým moj sexuálny život. Ktorý nemám skoro vôvec. Zdá sa mi že mám mykózu stále. Vačsinou keď mi lekár zobere kultiváciu mám veľmi premnožené kvasinky. Niekedy kombinácia kvasinky aj baktérie. Lieky ktoré mi gynekológ predpíše mi iba utlmia ale vôbec nevyliečia. Ťažkosti ktoré ma trápia sú pálenie, svrbenie, biely hrudkovitý výtok, ale aj suchosť z vonku takže mám to vždy podráždené a mám pocit že sa musím stále natierať. Ťažkosti po dobratí liekov mám za pár dní zase naspeť. Už naozaj neviem čo mám robiť. Už som skúsila asi všetko čo sa dá. Výplachy, krémy, vaginálne probiotiká, antibiotiká aj antimykotiká. Je mi to trápne chodiť naozaj každý mesiac gynekológovi pretože ma naozaj tak často tie mykózy mám. Lieky ktoré som naposledy užívala sú vačsinou tak 1mesiac odstup medzi užívaniami: Mycomax, Gynazol, Gyno-Pevaryl, Bactroban, Flucosandoz, Macmiror guločky aj krém. Ale aj z lekárne: Lactofloor, Canesten, Gyntima vag.probiotika, Gynimun vag. probiotika. Viac krát som si prešla liečbou z Wobenzymom na dlhšiu dobu napr na 2mesiace 3x5 tabliet. Ale bez výsledku. Aj liečbou Candivac.A to sú iba niektoré z liekov ktoré som užívala.
    Mala som aj baktériu ureaplazmu ktorá je preliečená antibiotikami Doxyhexal. Pri ďalšej kontrole som ju už nemala.
    Som po chirurgickom zákroku február 2020
    Periuretrálna cysta 7x10mm s homogénnou echoštruktúrou v oblasti vonkajšieho ústia uretry cystická rezistencia volne pohyblivá. Pri chirurgickom zákroku bola iba vypustená a rozbor cysty mi nedali.
    Keď som si čitala na internete o kvasinkách.
    Našla som či nemám skúsiť protikvasinkovú diétu a vynechať múku, cukor, mlieko. Alebo k akému lekárovi ísť dermatovenerologovi alebo gastroenterologovi? Či mi tam neporadia z kvasinkami aj otom čo môžem a nemôžem jesť aby sa mi to stále nevracalo naspeť. Poprosím vás čo by som mala alebo nemala užívať aké lieky?
    Chcela by som vas poprosiť ako mám ďalej postupovať. Za vaše rady vopred ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, zmena stravy má vplyv na kvasinkové ochorenia. Spomínanú diétu dodržiavať môžete, môže Vám to pomôcť. Nevylučujem tiež, že sa u Vás vyskytuje porucha imunity. Pri užívaní takého množstva prípravkov a preparátov, aj napriek užívaniu vaginálnych probiotík, sa v kombinácii s imunitným deficitom mohla rozvinúť vaginóza. Dermatológ Vám môže predpísať prerparáty, ktoré si môžete aplikovať zvonku, príčinu problému a gynekologické ťažkosti to však nevyrieši. Vyhľadal by som skôr imunológa a skontroloval, či nie je problém práve tam. Vaginálne probiotiká môžete užívať naďalej, najlepšie v kúrach. Dôležité je aj vyšetrenie moču, či sa nejedná o skrytú bezpríznakovú uroinfekciu, ktorá by mohla narušiť vaginálnu mikroflóru a napomôcť rozvoju infekcie.

  • Krvácanie

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor, gynekológ mi na kvasinky predpísal clotrimazol AL 100 na 6 dní, ja som si dokúpila candibene krém na vulvu. Lieky aplikujem tretiu noc, začala som mierne krvácať, resp.zvyšky lieku, ktoré vylučujem sú zafarbené doružova. Pálenie, ktoré som pociťovala pred liečbou, pociťujem stále. Mám dlhodobé opakované pálenie a výtoky, preliečena som bola už xy antibiotikami (per os,lokálne), ale problémy mám stále. Momentálne užívam Utrogestan (1.dávka pred mesiacom 10 dni 3x vaginalne, túto druhú dávku už per os- šiesty deň kvôli endometrióze). Mám v aplikovaní clotrimazolu a utrogestanu, keď mierne krvácam pokračovať naďalej? Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ružový výtok môže byť spôsobený Clotrimazolom, nemusí sa vôbec jednať o špinenie. Ak sa Vám však spustí menštruácia, prerušte liečbu. Odporúčam užívať v pravidelných intervaloch vaginálne probiotiká, ktoré napomôžu obnoviť vaginálnu mikroflóru, ktorá sa opakovanými preliečeniami porušila.