Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
16,460 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Lieky a HAK

    , Autor: Marrimay

    Dobrý deň,
    chcela by som sa opýtať či Imobium forte nejak ovplyvňuje antikoncepciu? Počas stresu mávam často hnačky. (Viem, že hnačky znižujú účinnosť HAK, ale používam aj inú ochranu). Chcem len vedieť či to nejak nespomaľuje vstrebávanie tablety HAK alebo veci podobné a tým pádom by mi to nejak zmenilo cyklus alebo by som mala počas menštruácie znova bolesti. Ďakujem pekne.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, každý liek, ktorý sa používa na trávenie, či hnačky, môže mať celkovo vplyv na spomalenie vstrebávania v črevách, takže môže dôjsť k spomaleniu vstrebávania tablety hormonálnej antikoncepcie, čo by mohlo mať vplyv na jej účinok. Tabletka hormonálnej antikoncepcie pôsobí minimálne 24 hodín. Za predpokladu, že Vás v čase užitia tabletky hormonálnej antikoncepcie nebude preháňať a nebudete nútená užiť lieky proti hnačke, bude účinok hormonálnej antikoncepcie zachovaný a nie je nutné užívať doplnkovú formu antikoncepcie.

Podobné otázky

  • Prerušenie užívania

    , Autor: odbornik6

    Dobrý deň pani doktorka,

    užívam antikoncepciu Maitallon už dlkšie obdobie, min. štvrtok(08.01) som začala nový blister a tabletku som zobrala vo štvrtok a v piatok v obvyklom čase o 13h kedy užívam. Avšak v piatok večer som dostala bolesti a bola som hospitalizovaná a v sobotu operovaná (nie z gyn. dôvodov) v nemocnici mi povedali, že kvôli narkóze nemôžem užívať žiadne lieky a HAK musím prerušiť. Vo štvtok kedy som začala nový blister, sme mali s manželom nechránený sex...a tak som zobrala tabletku o 13h a v piatok taktiež, tak vlastne z nového blistra som užila len dve tbl... a potom som užívanie prerušila kvôli operácií...Je možné, že by som ostala tehotná?ako mám ďalej v užívaní prosím pokračovať?Teraz sa preliečujem antibiotikami a začala som trochu krvácať/špiniť....
    ďakujem pekne.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    tehotenstvo nie je vylúčené, urobte si následne teh.test
    teraz ste už vynechala viaceré tablety(viac než 7), čiže vyčkajte na menses a nasaďte s prvým dňom krvácania, akoby na novo prvú tabletu
    špinenie máte zo spádu, vysadenia HAK, počkajte teda na novú menses
    s pozdravom