Mam problem s dcerou. Ma 4 roky a pokakava sa. Nepomahaju ani odmeny ani tresty. Zdravotne problemy nema ziadne. S curanim problem nieje. Sme normalna rodinka, nemame ziadne problemy, zeby prezivala stresy a napatie. Neviem ci este chvilu dohovarat, alebo to moze byt nejaky skryty zdravotny problem?

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Ohľadom možného zdravotného problému sa poraďte so svojou detskou lekárkou.
Samostatné kakanie sa u niektorých detí môže objaviť aj neskôr, hoci zvyčajne očakávame, že okolo tretieho roka dieťa zvládne takmer vždy kakať do nočníka či záchoda, prípadne do plienky, ktorú si vypýta.
Ak sa aspoň niekedy stáva, že sa vypýta alebo aspoň dáva najavo, že sa jej chce kakať, mohlo by sa to časom postupne meniť a ona by mohla zvládnuť samostatné kakanie.
Rozhodne jej nedohovárajte, skôr ju povzbuďte, aby povedala, že chce kakať alebo sama si sadla na záchod alebo nočník, keď treba. Ak to nestihne alebo sa tajne vykaká niekde v kúte do gatí, nehrešte ju, len ju umyte a prezlečte.