Dobry den!Prosim vas o radu už neviem ako dalej.Moj 2 a pol ročny syn ma strach spat vo svojej izbe.Ked ho necham sameho so zhasnutim svetlom tak rozprava sam sebe Matuško neboj sa a stale to opakuje a ked k nemu pridem cely sa trasie.Takže ho uspavam ale v noci stale pride k nam do spalne do manželskej postele.Ja ani moj muž nemožme spat.Trapim sa lebo ani maly neviem si vysvetlit čoho sa može bat.Nikdy som ho nestrašila nepozna strigu ani žiaden bobo nič.u nas strašenie neexistuje.Nepozeral ani žiaden film jednoducho nič čoho by sa mohol bat,Ukazuje mi stale na skrinu odpratala som z nej všetky hračky odoberala a neskor znova davala.Myslela som či to nieje nejakou jhračkou ale myslim si že nie.Prosim poradte mi nechcem aby sa trapil.Dakujem

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Deti najmä v útlom veku prechádzajú obdobiami rôznych strachov a úzkostí. Niektoré sa boja tmy, niektoré majú obavy zo strašidiel atď., no zvyčajne to sú obavy z vecí, ktoré v bežnom svete neexistujú. Tieto obavy sa objavujú aj u detí, ktoré nepozerajú strašidelné rozprávky, žijú v bežných rodinách. Je to skrátka vývinovým obdobím. U detí v tomto veku je fantázia a svet vymyslených vecí veľmi mocný a dieťa nedobre rozlišuje fantáziu od reality. Dobre mu robí sprievod rodiča, ak je niekto pri ňom.