Dobrý deň,
mám 2 ročného syna, ktorý sa pravidelne budí každé ráno medzi 3.00 - 5.00 s plačom a pýta sa preč z postele pozerať rozprávky. Musíme pozerať rozprávky inak plače a nechce spať. Keď si ich pozrieme zoberiem ho späť do postele a potom zaspí (aj keď trochu protestuje). Spáva s nami v posteli. Trvá to približne 7 mesiacov. Kojila som ho 18 mesiacov a často sa budil, no pripisovala som to kojeniu. Potom som si myslela, že sú to zúbky, ale aj tie má už všetky vonku. Keby to bolo tak, že sa zobúdza skoro, ale je kľudný tak to chápem, ale na ňom je vidieť, že ešte unavený. A veľa krát sa stáva, že má nekľudný spánok aj cez deň (tzn. zobudí sa, mrnká a je nespokojný). S manželom máme harmonický vzťah a ani na malého nie sme nervózni, alebo zlí. Nepúšťame mu ani rozprávky, ktoré sa nám zdajú nevhodné.
Za odpoveď vopred ďakujem

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Spánkový režim detí a aj kvalita spánku u detí tohto veku ešte nie je celkom stabilizovaná. Mnohé z detí sa v noci aspoň raz budia, sťahujú sa k rodičom do postele, mrvia sa stále, atď. Plus okolo druhého tretieho roka sa môžu objavovať obdobia s určitými menej alebo viac výraznými prejavmi úzkosti, ktoré môžu vychádzať najavo len v noci v podobe mierne alebo aj výraznejšie narušeného spánku.
Pokiaľ vás to nejako dramaticky neobťažuje a môžete pri rozprávkach driemať, neriešte to nátlakom. Niekedy ho skúste ukecať len na nejakú krátku rozprávku, prípadne môžete vyskúšať také finty, ako je "výpadok elektriny", "pokazená" telka, dvd-prehrávač atď-