Dobry den prajem,prosime Vas s manzelom o pomoc,mame 7 mes.synceka,od narodenia bol nauceny zaspavat sam v postielke od 3 mesiacoch dokonca sam mesiac spaval typom od 20 hodiny bez prebudenia do rana do 7,co som ja vstavala a kontrolovala ci dycha:)vsetko bolo v poriadku az kym sme v 4 mes.nesli do nemocnice kde sme boli tyzden ,napichnuty na infuzke a kazdondenne branie krv..neviem ci to nejako ovplyvnilo ale ako sme prisli domov tak nam maly nechce zaspat v noci ..cez den nema problem zaspat sam..vecer ked sa okupe a mame vsetky ritualy tak sa hadze ,vypina,robi mostiky ,od mala velmi kope nohami a dost silnoa aj rukami neustale sermuje..je to vecny boj :((v noci sa budi min.8 krat s placom kedy nepomaha ani cumlik ,plienocka,dostava amok normalne ja ho nespoznavam ..a ked ho chcete otocit alebo podobne tak zuriiiivlastne ako sme prisli ze tej nemocnice tak nam to trva som myslela ze to prejde ale marne som z toho s manzelom velmi vycerpana co sme sa poriadne nevyspali ..stolicu ma pravidelnu kazdy den,zuby este nemame ...poradite mi ako nanho?dakujem velmi pekne

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
V takýchto obdobiach je dôležité, aby ste jednak boli v noci synovi nablízku, no aby ste sa aspoň minimálne postarali aj o seba.
To znamená, že ak sa syn zobudí, mal by vedieť, že ste tam, že je v bezpečí, ak sa nechá, treba si ho pritúliť, držať v objatí, ak sa nenechá, treba na neho dať pozor, ak sa hádže o zem alebo bojuje, aby sa nezranil.
Bolo by vhodné, keďže je to dlhodobejšia záležitosť, keby ste sa pri ňom striedali alebo keby ste vy mali možnosť sa aspoň dve tri noci počas týždňa vyspať bez toho, aby ste k nemu vstávali, prípadne ak ho ešte kojíte, aby ste ho len nakojili a aby sa manžel postaral o ostatné.
Môžete tiež vyskúšať počas dňa mu púšťať nejakú jemnú hudbu (raz za deň mu pustíte jedno - to isté cédečko) a keď je v noci taký rozrušený, skúste mu ho zakaždým pustiť tiež (ale asi až po týždni, čo mu ho budete púšťať cez deň).
Keďže tieto ťažkosti nastali po hospitalizácii, mohli by ste sa spýtať vášho detského lekára/lekárky, či lieky/infúzie, ktoré dieťa dostávalo v rámci liečby, nemôžu spôsobiť alebo spustiť také ťažkosti, aké vaše dieťa odvtedy má.