Dobrý den,
prosila by som o radu. Mam trojročnú dcerku a pred par dnami nastupila do skolky. Vsetko bolo v poriadku az pokym neprislo na rad spanie. Asi hodinu vkuse velmi plakali, napinalo ju na zvracanie a nedala tym spat ostatnym detickam. Doma nam odmieta spat na obed uz viac ako rok. Moje pokusy naucit ju spat na obed boli marne, vzdy to skoncilo placom a kedze sa nam zachadza (dokonca nam uz raz odpadla), tak som to vzdy po chvili vzdala. Co mam robit, aby som ju naucila aspon ticho lezat v posielke a ako moze postupovat ucitelka, aby sa nezopakovalo rovnake divadlo. Alebo si to mame odtrpiet a dufat, ze si zvykne?

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Niektoré deti pomerne skoro prestanú mať potrebu popoludní si pospať. Vystačia s nočným spánkom a denný spánok im nijako nechýba. Preto pokladám za viac menej nevhodné dieťa do popoludňajšieho spánku nútiť, prípadne ho trestať za to, že nechce spať alebo ležať.
Vhodné by mohlo byť, keby sa pani učiteľka rozprávala s vašou dcérou a spoločne by hľadali riešenie, ako by dcérka nerušila ostatné detičky a zároveň nemusela spať alebo možno ani ležať. Určite je plno aktivít, ktoré sú relatívne tiché a nerušia okolie. Zdá sa mi dôležitý ten moment, aby spoločne hľadali, ako to urobiť, lebo by dcérka možno pochopila, že je to možné, ale ona musí rešpektovať určité požiadavky (nesmie rušiť ostatné deti).