Dobrý deň,
obraciam sa na vás s prosbou o radu. Máme ročnú dcérku. Od narodenia sme mali problém so spánkom, cez deň zaspala na rukách na pol hodinku, ale aspoň v noci spinkala a budila sa len na kŕmenie. Zmena naspala pred pol rokom. Máme problémy so zaspávaním a nočným budením. O siedmej sa kúpeme, potom je krémovanie, masírovanie, papanie a hodinové uspávanie s nárekmi. Do jedenástej sa tri - štyrikrát zobudí, sedí na posteli alebo stojí pri ráme postele a plače. O jedenástej vypije flašu mlieka a preložíme ju do posieľky. O hodinu je hore, stojí v postieľke a narieka, uložím ju medzi nás, o tretej vypije fľašu mlieka a budí sa s prestávkami do pol siedmej ráno. Budenie je s plačom a buď sedí, alebo stojí pri ráme postele. Keď počítame budenia od jedenástej, býva to tak 5-6 krát. Cez deň spí hodinu cez obed a niekedy v kočíku pol hodinu popoludní. Cez deň je to milé, čulé dieťatko, komunikuje, smeje sa, pospevuje si, keď jej spievam, smeje sa, rozdáva bozky... Ešte by som chcela spomenúť, že pri plači sa niekedy povracia. Skúšali sme aj zaspávanie v postieľke, ale bola schopná sa dvakrát povracať od plaču. Homeopatiká ani lieky od lekárky nám nezabrali, skôr naopak. Prosím, poraďte mi, čo sa môže v tej malej hlavičke odohrávať, je mi jej ľúto, ale sme s manželom skutočne vyčerpaní a nevládzeme ťahať 24 hodín denne. Pocit, že ju opustím, nemôže mať, veď si ju nosím aj na záchod :-) Ďakujem za pomoc.

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Niekedy takéto buntošenie môže súvisieť aj so stravou. V tomto veku by už nemusela možno vypiť dve fľaše mlieka za noc, jej trávenie je zaťažené a môže ju budiť. Vyskúšajte obmedziť nočné mlieko, dať jej len 1dcl mlieka alebo jej dať len trošku (30-50ml) nesladeného čaju alebo vlažnej vody. Prípadne skontrolujte, či jej nie je príliš teplo.
Podobné otázky
• zaspavanie a spanok 4,5 mesacnej dcerky
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobry vecer,
mame 4,5 mesacnu dcerku a od narodenia ju musime uspavat na rukach, pripadne mi zaspava na prsniku. Potom ju prenasame do postielky ale akonahle sa zobudi a zisti ze ju davame do postielky, preberie sa a place. Skusali sme aj "spankovy trening", no mala z neho hrozny zachvat placu, takze ten sme vylucili. Myslite si, ze je normalne, ak nam takto zaspava? Odvykne si od toho? Ak ano, kedy? Alebo co by ste nam poradili, ako ju naucit spinkat v postielke? Pretoze zatial spava stale spolu s nami v posteli.
V noci s nou mame tiez problemy, zo zaciatku spala krasne...budila sa iba 1-2x za noc, no poslednu dobu je hore skoro kazde dve hodiny...a ak zaspi o 21 hod, okolo 6-tej uz je hore. Zubky jej este nejdu, zacali sme skusat davat na noc ryzovu kasu, no odmieta ju, dudlik taktiez odmieta.
Dakujem za odpoved :)
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Snáď si odvykne a nebude tieto vaše "služby" využívať až do puberty :)).
Deti niekedy do polroka, niekedy do roka i dlhšie, potrebujú k spánku telesný kontakt s rodičom alebo matkou. Dáva im to pocit bezpečia. A niektoré deti majú slabšiu schopnosť (alebo nie ešte tak dobre vyvinutú) "postarať sa o seba" aspoň v nejakej miere - vyžadujú veľa pozornosti, prítomnosť niekoho nablízku, neustály alebo veľmi výdatný kontakt s inou osobou... V noci sa to môže prejavovať tak, že potrebujú spať v posteli s rodičmi, odmietajú spať samy v postieľke (niekedy sú schopné spať v kočíku, kde majú tesnejší priestor a to im pomáha cítiť sa chránené.
Niekedy pomáha len vedomie toho, že je to prvá etapa vášho spoločného života a tá je veľmi tesná a previazaná - dieťa veľmi intenzívne matku potrebuje, aby malo dostatok vnútorných zdrojov pre ďalší vývin a rozvoj tých vnútorných zdrojov.