Dobrý deň. obraciam sa na vas pretoze neviem prist na to, preco sa moje dieta v noci zobudi a je hore od pol hodiny az do troch hodin, neplace, len si lozi po nas, "hovori si", v podstate sa hra. ide o niekolkodnove epizody, potom to na nejaky cas odide a zas sa to vrati. syn ma 10 mesiacov. dve kamaratky maju podobny problem (dcera 1,5roka a dcera 8mesiacov). od synovho narodenia trpezlivo pracujeme na zlepseni jeho spanku, casto sa budi...spi s nami v posteli, zaspava v postielke. nie je to urcite tym, ze by sme ho rusili, nie je to hladom, urcite to nie su zubky, to byvaju ine noci:-(, ani brusko - kasu papa 1,5hod pred spankom, to sme posunuli a trochu sa nam zlepsil spanok...takze nevieme prist na to, ako sa toho zbavit...je to dost narocne ked je tri hodiny v noci hore, cez den sa mi nedari si oddychnut. cez den spi bud 2xpo pol hodine, alebo uz iba raz hodinu...je nesmierne zivy a spanok cez den uz tolko nepotrebuje...prosim poradte nam, dakujeme!

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Je zrejme dostatočne oddýchnutý a tak si dáva pauzu od spánku. Ak by nebol oddýchnutý alebo by mu niečo bolo, mrnčal by alebo plakal, no on si len užíva život. Môžete ho skúšať dávať nazad do postieľky, možno na to niekedy zaberie a uloží sa, no možno to len treba brať ako fakt, ako jeho osobitú podobu nočného spánku a vy môžete takmer spať. Prípadne sa môžete s mužom striedať, kto bude v tú noc dávať na pol oka pozor na loziace dieťa, aby sa ten druhý vyspal ako tak. No dieťa by malo dostať od vás jasný signál, že ak aj je hore a nespí, vy máte noc a nemalo by čakať, že sa pridáte a budete sa hrať alebo ho obskakovať.