mam taky problem mam 2 ročneho syna a už ani si mepamatam kedy sme sa poriadne vyspali cez noc,4-6x sa budime s velkym plačom niekedy sa mi aj pozvracia.ked sa ho spytam či ho niečo boooo alebo či sa mu niečo zle nesivalo ukaže nie,zaspavame vždy spolu.dakuejm za radu

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Skúste sa poradiť aj s vašou detskou lekárkou, či by nebolo vhodné neurologické vyšetrenie - aspoň pre istotu, že je všetko po tejto stránke v poriadku.
Inak vám nezávidím, no keď sa syn zobudí, pritúľte si ho a buďte s ním, až kým nezaspí. Aby ste sa vyspali aspoň trochu, striedajte sa pri ňom s mužom, alebo aspoň piatky soboty nech sa postará on o dieťa, aby vy ste mali možnosť pospať si.
Podobné otázky
• Vecerne zaspavanie
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobry vecer,
Moja 25 mesacna dcera uz par dni odmieta spat vo svojej postielke. Doteraz sme nemali ziadne problemy, uz od 8 mesiacov spi sama vo svojej izbe aj postielke. Pred par dnami sa vsetko zmenilo a zacala hystericky plakat az vrieskat a odvtedy spi s nami v posteli. Vyzera to, akoby sa bala tam byt sama, neviem ci mala zly sen a teraz sa tam boji sama. Pred par dnami jej manzel zabudol dat po vecernom kupani plienku a tak sa potom rano zobudila s velkym placom a samozrejme vsetko bolo pocikane (nacvik na nocnik sme zacali len nedavno), neviem ci sa toho zlakla a od toho vecera uz nechce spat v postielke. Snazim sa najst vysvetlenie na zmenu spravania. Mame tiez 8 mesacneho synceka, ktoreho vzdy kojim v spalni na posteli, ale uz aj on spi vo svojej izbicke z postielke. Neviem, ci sa az teraz a takto prejavuje jej ziarlivost, lebo doteraz vobec neziarlila a nemala taketo prejavy, ci sa snazi ziskat nasu pozornost. Prosim poradte mi ako spravne postupovat a neurobit chybu. Zda sa mi, ze jej aj idu zuby, zadne stolicky a samozrejme sme aj v obdobi vzdoru. Dakujem za odpoved.
Inga
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Môže to byť len prechodná zmena, ktorá môže súvisieť jednak s rastom zubov, jednak napr. s tým, že dieťa má bujnú fantáziu (primerane veku) a rôzne obrazy, ktoré sa mu vynárajú napr. v tme, ho môžu strašiť a desiť viac, než dokáže samo zvládnuť. Preto uteká za vami, hľadá podporu, útechu, bezpečie. Môžete skúšať chodiť ju uspávať v jej posteli v jej izbe, aby sa neviazala na vašu posteľ a izbu, no ak by silno negatívne reagovala aj na túto možnosť, je vhodné postupovať po malých krôčikoch pri návrate späť do jej vlastnej postele.
• 6 tyzdnove babatko
, Autor: Registrovaný používateľ
Neviem si rady so svojim druhym dietatom. Ma 6 tyzdnov, cely den chce byt na prsniku, minimalne na rukach. Hned ako ju polozim nastane obrovsky plac. Nakolko mam aj 21 mesacneho syna, o ktoreho sa treba starat, potrebujem tuto situaciu riesit. Dudlik dudlat nevie, fungujem ako zivy cumel den aj noc, hned ako sa odpojim od nej, zobudi sa. Zaspavanie problem nie je, problem je, ze sa do 5 minut ako ju opustim, zobudi. Mlieka mam dost, pribera 300g tyzdenne. Existuje nejake riesenie, alebo musim len cakat, kedy toto pominie?
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Vhodné je trénovať prijatie dudlíka, keďže celodenné a celonočné "pricucnutie" je vyčerpávajúce a bráni vám v iných aktivitách, ktoré nemôžete opustiť. Mnohé detičky sa na cumeľ naučia postupne...
Možné je tiež nosenie dieťatka nie na prsníku, ale v šatke alebo klokanke..., kedy dieťa cíti vašu vôňu, teplo, tlkot srdca, no nemusíte ho držať a zvyčajne je pokojnejšie, ako keď leží bez vás.
Niektoré deti sú nepokojné, budia sa, hneď sú vyrušené, ak nie sú aj s ručičkami zabalené v perinke (alebo aspoň v plienke či plachtičke). Budia ich ich vlastné pohyby a potom ani poriadne nespia, ani nie sú hore, len by sali prsník, aby sa upokojili.
Skúste, uvidíte.
• Problemy so spankom rocneho dietata
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobry den,
Chcela by som sa poradit ohladom spanku mojho rocneho synceka. Synceka som kojila do jeho 11 mesiacov (plne do 5. mesiacov. )V priebehu dna ho davam spat dva krat denne, cize v priebehu dna pospi od 1hodinky az do 3hodin. Vacsinou s placom pri zaspavani. Problem nastava v noci. Syncek ma problem zaspat. Je unaveny, ale pokazde ako zacne zaspavat sa opat budi, prehadzuje, nevie si najst miesto a samozrejme place. Scenar je rovnaky ci ho uspavame v naruci, ci sme pri nom v izbe (spava v svojej postielke u nas v spalni), alebo ho nechame zaspat sameho. Skusali sme aj system vyplakania, ale je schopny vrieskat v postielke aj hodinu az je cely spoteny a usopleny a ak mam byt uprimna, tento sposob blizi aj mne samej a vyuzivame ho az ked sme obaja s manzelom uz velmi unaveni a nevladzeme kludne na neho reagovat. Ucicikat ho na rukach, kym upadne do spanku uz nevladzeme, lebo je tazky. Naviac ked uz konecne zaspi, v noci sa budi. Niekedy pomrnkava niekolko krat za noc, kym ho nepohladkam, nedam cumlik. Niekedy sa zobudi a opakuje sa to co vecer pri zaspavani. Dokaze byt v noci hore aj niekolko hodin. Syncek je v priebehu dna velmi aktivny a kedze v noci zle spava sme aj s manzelom uz velmi unaveni. Prosim Vas, poradte nam co robime zle? Ako ho naucit prespat celu noc? Pomohlo by kedy sme ho presunuli do jeho izbicky? Pretoze ked zaspi a je v miestnosti sam, spi viac menej pokojne. Akonahne zisti, ze je niekto s nim vyzaduje si pozornost. Mne sa vsak zda velmi skoro nechat jednorocne dietatko spavat same. Velmi pekne Vam dakujem za radu.
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Môžete to vyskúšať, možno mu to naozaj urobí dobre - a tým aj vám všetkým. Ak spí čujnejšie, ľahšie sa zobudí, môžete ho v noci rušiť. Aj vaša vôňa ho môže lákať a budiť, čiže spánok v samostatnej izbe môže byť dobrým riešením (ak samozrejme jeho izba nie je na inom poschodí alebo ďaleko od vašej).
• Behanie do postele rodicov
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobry den, pani doktorka,
mam 3,5 rocneho syna, ktory od 9 mesiacov spinkava sam v detskej izbe, pretoze my sme ho rusili nasou pritomnostou. Odkedy bol sam, prespal krasne celu noc. Prilizne od 2 rokov spaval na velkej posteli, vecer parkrat dobehol pre pusinku a potom pekne zaspal a prespal celu noc. Ked mal 2 roky a 4mesiace, pribudol mu bracek, ktoreho velmi lubi a co nastastie nic na jeho spanku nezmenilo. Vsetko sa zmenilo v 3 rokoch, kedy zacal po 3 hodine v noci dobiehat k nam, avsak nebolo to pravidelnostou a vacsinou sme sa postiskali a isiel spat, len v pripade nepokojneho spanku sme ho vynimocne nechali spat u nas. Ked sa toto behanie stalo pravidelnostou, tak sme mensieho 7-mesacneho prestahovali k starsiemu do izby a spanok sa mu krasne napravil. Avsak po sledny mesiac je to hotova katastrofa, uz zaspavanie je stale s otazkami, ci moze rano za nami prist, co sme mu nikdy nezakazovali, potom sa zase pyta, ci este pridem za nim, vsetko co mu slubim aj splnim, aby bol spokojny a v klude zaspal, ale tieto jeho nocne behacky su stale castejsie, uz pribieha pred polnocou s placom, ked ho vratim spat do izby, tak do polhodiny je s placom spat, ked ho nechal u seba spi pokojne celu noc, ale tak ze mi musi lezat na ruke alebo sa o mna opierat aby ma citil pri sebe. Nikdy nespaval s nami v posteli, vzdy spaval vo svojej, nechceli sme ho naucit na spanie v rodicovskej posteli a teraz neviem ako dalej. Je mi ho luto, aj by som ho nechala spat s nami, len sa bojim, aby si na to nezvykol :-( Nepomahaju ani dohody jednu noc spnkas sam a druhu budem spinkat celu noc v tvojej izbicke, cez den sice slubi , ze to tak bude, ale v noci aj tak pribehne, ani vyhrazdy, ze mu budem zatvaraat dvere (zaspava pri otvorenych dverach a aj v noci ich musi mat otvorene).
Naoaj uz neviem ako dalej, aby som neranila jeho malu dusicku...
Za kazdu radu vopred dakujem!
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Deti okolo tohto veku môžu trápiť rôzne úzkosti a aj sny, ktoré ich budia. Utekajú potom hľadať bezpečie do postele rodičov, do ich náručia, potrebujú ich cítiť. Možno sa môžete dohodnúť, že bude jednu noc spať u vás, jednu bude s ním spať v jeho posteli mama a ďalšiu tatino...
Alebo to skrátka necháte tak a doprajete mu ten pocit bezpečia v maminej blízkosti... Deti si zvyčajne odvyknú, ak sa cítia zasýtené alebo úzkosti opadnú.
• spí ale vlastne nespí
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobrý deň,
poprosím Vás o radu...máme 8 mesačného syna, vlastne už bude mať 9mes. narodený o mesiac skôr. od narodenia zle spával, máličko, každé 2h sa budil a papal, cez deň aj v noci.od 3 mes. je na umelej strave,nie je kojený. v 5mesiaci začal spať celú noc, asi 2x sme vstávali keď sa mrvil alebo začal plakať. teraz asi mesiac sú noci horor-každú hodinu sa hádže,veľmi silne,kope, pasie koníčky, obracia sa, búcha si hlavičku, keď ho nechám tak preberie sa s plačom úplne. na začiatku pomáhalo keď som si ho vzala k sebe, ale už aj tak sa prevracia.a pritom spí!zaspávanie bolo vždy zlé, v 5.mesiaci super, stačilo si ho priložiť a pár krát pochodiť v náručí. teraz ma odmieta, trepe sa, zaspáva len v kočíku. boli sme u neurologičky, vývojovo je v poriadku,dokonca asi 2 mesiace dopredu,začína aj chodiť. robili mu spánkové EEG všetko ok, akurát reval plakal,oči otvorené ale podľa prístroja už bol vo fáze spánku. dostal sirup peritol na 2 týždne ale nepomohlo.striedame sa v noci aj s manželom aj s babkou, všetci sme vyčerpaný. kamarátka mi povedala že mu škodí to, že od 2mesiacov s nami býva aj babka (máme všetci dobrý vzťah a aj on k nej) a nevie ku komu sa pripútať...je pravda že separačnú úzkosť nepozorujem-v5mesiaci sa nám bál v cudzom prostredí, teraz občas plače keď ho odrazu osloví väčší počet ľudí čo nepozná(na oslave a pod.) ale na ľudí sa smeje. za mnou sa tiež neťahá, len keď som s ním sama a nevidí ma ohlasuje sa. je mimoriadne živý, aktívny.vyšli mu prvé zuby tak neviem či mu tie pokazili spánok.
spí celú noc ale akoby nespal...cez deň doobeda hodinku a toľko aj poobede. ale uspávať ho treba v kočíku.zaujímavé je, že cez deň spí pokojne, necestuje v spánku.
môžete nám niečo poradiť? je to len prechodné obdobie?
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Môže to súvisieť s rastom zubov. Vtedy deti spávajú horšie, nepokojne, budia sa alebo poplakávajú. Zvyčajne sa to upokojí, keď zub vylezie, keď sa prereže von. No keďže zuby často rastú za sebou, môže to byť aj dlhšie obdobie, kým sa nočný spánok dieťaťa upokojí výraznejšie a trvalejšie.