Dobrý deň, ja by som sa rada na niečo spýtala, len neviem kde začať.
Môj problém.
Mám dve deti- chlapcov vo veku 5 a 3 roky.Starší syn začína byť voči mne agresívny a to v tom zmysle, že ak niečo vyvedie vonku na dvore alebo niečo rozbije a ja mu dám na zadok a on v tom momente začne na mňa hystericky ziapať na celý dvor, že som hnusná a zlá a že nás nechce ako rodičov vidieť a nadávky tipu krava atd.a ku všetkému vykrikuje všade že ho bijeme čo nie je pravda- pravda je že mu dám na zadok alebo po ruke ale nebijeme ho v tom zmysle že by mal modriny alebo niečo také-to nie.Ide mi o to akonáhle na mňa hystericky vybehne niekde vonku a sú tam napríklad susedia tak mi to nieje príjemné.Môže dieťa byť agresívne na mňa aj preto že po tom hysterickom kriku na mňa to vo mne buble a ja jednoducho vybuchnem a mu vrátim tiež hysterickým krikom že ako sa so mnou rozpráva a že čo som mu urobila že na mňa kričí.Môže sa to považovať za istý druh týrania dieťaťa ak naňho hystericky vybehnem.Viete ide mi o to že práve dnes sa mi také niečo stalo a ja toho veľmi lutujem a rada by som to napravila len sama neviem ako lebo mám jednoducho takú povahu že viac kričím aj ked sa snažím hovoriť normálnym tonom ale niektorý ludia mi vravia prečo stale kričíš?Dnes sa mi stalo to že deti vyparatili na dvore hlúposť a ja namiesto toho aby som im tu kludne vysvetlila že to nemôžu tak som začala hystericky kričať a počula to aj suseda za nami, ktorá sa mi začala vyhrážať že je sociálny pracovníčka a že by som nemala kričať tak na deti a to ma vystrašilo.Môžete mi prosím odpovedať či sa to považuje sa istý druh týrania dieťaťa lebo ja si pripadám niekedy ako nenormálôna -ja jednoducho niekedy moje deti nezvládam to je pravda ale že by som ich týraala? to snád nie!!!!!!!

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Ja by som na vašom mieste vychádzala z toho, že vy sama píšete, že si pripadáte niekedy ako nenormálna. Tiež píšete, že deti nezvládate (čo môže znamenať všeličo - napr. že ste preťažená neustálou starostlivosťou o ne, že ste na ne prevažne sama a ste vyčerpaná, že nemáte u detí dostatočnú autoritu napr. preto, lebo vidia aj iných ľudí, že sa k vám správajú podobne, alebo že riešite všetko krikom...).
Možno by ste mohli začať tým, že si vezmete do vrecka mincu alebo ju budete mať stál niekde poruke a vždy, keď pôjdete riešiť deti, si hodíte mincou, či to bude s krikom alebo bez kriku.
A môžete tiež uvažovať o psychologickej starostlivosti, kde by ste sa mohli trochu viac zaoberať tým, prečo toľko kričíte, ako a či sa s tým dá niečo urobiť, aké iné výchovné možnosti máte atď. Neznamená to, že nie ste "normálna", znamená to len skúsiť sa učiť používať silu, ktorú dávate do svojho hlasu a kriku aj iným spôsobom.