Dobry den prajem,
...mam 5 rocnu dcerku, ktora mava take zachvaty jedu, ze mam az strach. Byva to vacsinou vecer pred spanim...ked jej poviem, ze je treba ist uz spat, zacne sa hnevat, ze nejde, pritom uz je oblecena v pyzamku, postel nachystana..Tak sa ju snazim dostat do postele, poviem jej ze si pustime rozpravku na cd, alebo precitame(to aj robime, niesu to len lakadla, ako ju dostat do postele, vacsinou pocuvame cd) ...nezaberaju ani prosby, vyhrazky, ze na druhy den nebude pozerat rozpravky alebo nepojdeme na slubenu navstevu ku kamaratovi....Zacne vrieskat, ze chce dobru maminu, nie hnusnu mamu...V poslednej dobe zacala capat sama seba bud po nohach alebo aj po cele...to sa snazim eliminovat, chytim jej ruky, alebo ju zoberiem na ruky, aby si neublizovala...takze schytam aj ja...po chvilke sa zacne ospravedlnovat, stiska ma, ze ma lubi a ospravedlnuje sa, place...tak sa stiskame...Taktiez sa stava, ze v noci z nicoho nic zacne plakat a nie a nie ju utisit, neda sa ani objat, ani nevnima ked sa ju snazim utisit...
Inak je to zlate a sikovne dieta...S tym posluchanim je to vselijake, niekedy posluchne na prvy krat, inokedy na 25x :) .. ale to asi kazde dieta, podla nalady...
Mohli by ste mi prosim poradit, ako zvladat tie navaly zlosti? Priznam sa, ze aj ja mam problem sa ovladnut a hned nevyletiet...Mam teraz dost zdravotnych problemov, tak som nervozna a vsetko ma hned nastve....Prosim poradte nam. Rada by som to vyriesila, aby sme mali doma spokojnu predskolacku...
Dakujem vopred za asu odpoved. Prajem pekny den, Lucia

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Keby ste sedeli u mňa v praxi, asi by som sa pýtala, čo by sa dialo, keby ste ju nelákali do postele, keby ste to nechali na nej, kedy pôjde spať. Alebo keby ste si do jej postele ľahli vy ako prvá a začali napr. hlasno chrápať alebo si pustila rozprávku či začala by ste si čítať bez ohľadu na to, či už je v posteli (ale len pre seba, potichu a až keď by prišla do postele aj ona, by ste pokračovali nahlas)? A niekedy by ste jej možno mohli zakázať ísť spať/ísť do postele... :)
Podobné otázky
• Jedovanie
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobry vecer pani Kasakova,
rada by som sa na Vas obratila s otazkou z obdobia vzdoru u dietata. Dcerka ma 2,5 roka. Ostava neskutocne jedovita, hadze sa o zem, jaci od jedu, stale poplakava, neposluchne jedine slovo. Ked jej na nejaku cinnost poviem nerob to, vyzyvavo na mna pozera a urobi to este 5x. Dohovaranie a vysvetlovanie vobec nepomaha. Zvlastne sa mi zda hlavne to, ze sa jeduje aj zo sna. V hlbokom spanku odrazu zacne jacat a kricat napr. "neber mi to" a nemozem ju zobudit, ani utisit. Obcas sa to opakuje aj 4-5x za noc.
Rada by som Vas poprosila o radu, ako dcerku odnaucit takemuto vzdoru a robenia naschval.
Vopred dakujem
Lenka
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Neviem, či je možné ju odnaučiť práve od tohoto. Je to pre dieťa nesmierne dôležitá vývinová fáza a dieťa sa počas nej učí, že na svete sú nejaké pravidlá, že sú veci, ktoré môže ovplyvniť, iné veci môže ovplyvniť len čiastočne a niektoré vôbec nie. Preto je dôležité, aby dieťa mohlo zažívať rôzne tieto situácie a postupne si uvedomovať, čo sa dá a čo nie. Ak by prístup okolia bol príliš jednostranný, dieťa by mohlo získať pocit, že je vlastne celkom bezmocné a všetko závisí od iných ľudí, že nemá dosah na žiadne veci, ktoré sa dejú s ním alebo okolo. Pri opačnom prístupe by zase mohlo vnímať seba ako najmocnejšiu bytosť a snažilo by sa ovládať a neskôr manipulovať všetkymi naokolo podľa svojich predstáv.
Takže všetko s mierou...
A zrejme svoje zápolenie so svetom prežíva aj vo sne. Pokúste sa zoytať pri nej, kým sa neupokojí alebo nezaspí znova pokojným spánkom. To jej pomôže cítiť sa v bezpečí.