Dobrý deň.Prosím Vás o radu.Mám 2,5 ročného syna.Všetko čo chce si vydobije plačom.Keď mu niečo nedám tak začne plakať až tak že zmodrie a prestane dýchať keď mu fúknem do oči tak sa nadýchne ale plače až tak že sa zajakáva, buď kym mu nedám čo chce alebo bude plakať aj pol hodiny kým od plaču nezaspí.Prosím Vás ako mám postupovať v takejto situácii??Nechať ho plakať alebo mu dať čo chce?Ďakujem

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Ak mu budete dávať všetko, čo chce len preto, že plače a tým nalieha na vás, aby to dostal, ďaleko sa nedostanete. Sú veci, ktoré mu jednoducho dať nemôžete, lebo nie sú vhodné pre neho, nemôžete mu ich dať, lebo nie je vhodný čas, aby ich mal a podobne.
Možno by ste mali sparviť inventúru toho, čo zvyčajne chce a za čo tak urputne bojuje a popremýšľajte, aké dôvody vás zvyčajne vedú k tomu, že mu odopriete to či ono. Zvážte potom, ktoré zákazy sú opodstatnené, či nemáte nejaké zákazy len pre zákazy samotné a podobne. Podstatné a dôležité ďalej dodržujte, drobné, banálne riešte podľa situácie a okolností alebo sa nimi nezaoberajte ako problémami.
Niekedy pomáha hodiť si korunou (teda v drobnostiach) a nechať rozhodnúť mincu, či áno alebo nie.