Dobrý deň. Mám 5 ročného syna, ktorý skoro vôbec neposluchne. Momentálne dostávam zo škôlky samé sťažnosti že je to s nim hrozne, na nevydržanie a posledný týždeň chodím preňho pred obednym spánkom pretože si s ním nevedeli dať rady (vyrušoval deti a tie kvôli nemu nespali, akoby si žiadal pozornosť) Ide o to že mu mozem pekne povedať 10x nepomôže, mozem po nom kričať, mozem mu dať trest - zákaz tv, zoberiem hračku, zákaz ísť von, priznám sa že sem tam na zadok - chvíľku poplače ale akoby mu to bolo jedno, keď mu vezmem obľúbenú hračku povie že si obľúbi inú.. V škôlke pri umývaní rúk špliecha deti, “prdi ústami” čím na prska sliny.. akoby si nevedel uvedomiť dôsledky svojich činov. Pritom mu všetko vysvetľujem. Učiteľka mi hovorila že jej vyplazuje jazyk, vysmieva sa jej keď ho hreší pritom toto doma nerobí. Druha vec zabúda, povie mi v jednej minúte niečo a v druhej na to zabudne (toto ale nieje vždy). Inak je šikovný a povedala by som inteligentný, vie čítat aj písať a dokonca počítať jednoduché príklady.
Máme ešte pol ročnú dcérku a niekedy mám pocit že sa zmenil keď za narodila, akoby sa v nom niečo zlomilo, keď som prišla domov z nemocnice bol ako vymenený ale tieto zmeny išli postupne až to vyhrotilo do tejto situácie. V škôlke nám poradili navštíviť cpp centrum ale termín nám vedia dať až po letných prázdninách, tak ak by sa dalo poradiť mi ako ísť naňho. Ďakujem za odpoveď

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň, pravdepodobne ide naozaj na reakciu na narodenie súrodenca, skôr by bolo zvláštne, keby ju nemal. Možno sa Vám zdalo, že je už veľký a samostatný, ale je to veľmi veľká zmena –už nemá výlučnú pozornosť a postavenie a prichádza tak teda o svoj primárny zdroj istoty. Chvíľu potrvá, kým si zvykne a znova sa uistí v novej situácii. Podporíte to tým, že ho budete viac ubezpečovať - ak sa dá tráviť nejaký čas len s ním, tak ako predtým. A určite ho za terajšie „zlé“ správanie netrestajte, aby nenadobudol pocit, že si za to celé môže on sám,...A len pripomínam, že pre dieťa je najväčší trest odmietanie pozornosti.
PhDr. Elena Tomková