Dobrý deň, rozišla som sa s partnerom po 6 rokoch, ale mám pocit že je to iba z mojej strany. Najskôr sa hneval, potom mi písal že je smutný , v depresiach, nevie bezomňa byť (skrátka citové nátlaky). Stále mi píše o bežných veciach, ako sme boli zvyknutý predtým. Akoby nechcel a nevedel pochopiť že to nebol zdravý vzťah a nebude pokračovať. Ako by som mala postupovať? To že prestanem reagovať na správy vôbec nepomáha. Blokovať ho mi príde blbosť. Viem že máme dosť skúsenosti a zážitkov spolu a zvyknúť si bez toho druhého je ťažké. Tiež s tým bojujem. Ale takto to nemôže byť večne. Ďakujem

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň, ak to správne chápem, tak Váš bývalý partner má problém akceptovať, že s ním už nechcete byť. Je to jedna z možných reakcií na odmietnutie; neostáva Vám nič iné, len vytrvať vo svojom zámere. (Možno sa aj Vy potrebujete nejako uistiť o tom, že to bol dobrý krok?) Nevieme priamo zmeniť iných ľudí, len k nim zmeniť postoj a čakať, či ponúknutú zmenu prijmú. Môžete sa posilňovať tým, že budete robiť veci, ktoré Vás tešia, a byť s ľuďmi, s ktorými Vám je dobre; skúsiť nejaké nové aktivity, navštíviť nové miesta, spraviť si dobrú rutinu bez neho. Nakoniec ho môžete aj zablokovať, je to veľmi jasný signál.
PhDr. Elena Tomková