Dobrý deň je to dosť blbá otázka ale mám dosť strach…som užívateľkou hormonálnej antikoncepcie tabletkovej formy ktorú užívam už cez 5 rokov..avšak posledne mám stále strach a strašne sa sledujem že antikoncepcia nebude mat účinok ak keď si dávame pozor priateľ do posvy neejakuluje ale ja mám stále v hlave čo ak by sa to predsa stalo..sme dospely, zabezpečení…avšak dieťa by sme prijali o nejaké dva roky..ja mám z toho strašný strach stále sa testujem…viem aké ma účinky antikoncepcia a ako zabraňuje otehotneniu keďže mi to vysvetlil aj môj gynekológ a je toho na internete hrúza..ale neviem ovplyvniť ten strach mám priateľa ktorý ma v tom uisťuje že som chránená a že si dávame pozor že sa nemám coho báť…_ale neviem premôcť ten strach neviem prestať na to myslieť…

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň, píšete o iracionálnom strachu, ktorý odoláva všetkým racionálnym, logickým argumentom. Zrejme teda vychádza z hĺbky, do ktorej ste sa zatiaľ nedostali. Neviem teda ani ja, z čoho pochádza. Chcela by som vás len povzbudiť k jeho preskúmaniu, inak nezmizne. Odpoveď je vo vás, len niekedy potrebujeme odborníka, aby sme sa k nej dopátrali. Ak by sa vám nechcelo priamo, je aj možnosť online sa spojiť so psychológom, psychoterapeutom.
PhDr. Elena Tomková
Podobné otázky
• Meggy455
, Autor: Meggy455
Dobrý deň. Chcem sa spýtať je možné keď so potratila 1 krát, neviem prečo ale ako keby som sa zablokovala a dieťa us nechcem mať neviem či sa bojím že ho potratím znovu stále si to ako vyčítam že kde som spravila chybu. Ale jednoducho neviem to prekonať aj keď partner chce us dieťa a chce to skúsiť zas tak bojím sa.
Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň Meggy,
Ak ste písali aj predchádzajúcu otázku, jednalo sa o neistotu v partnerstve. Náročné udalosti, straty aj straty bábätka sú naozaj veľmi ťažké. Ak sa k týmto stratám pripája ustavičná neistota v partnerstve, témy ďalšieho tehotenstva menia súbežne s náladami vo vzťahu, v takom prípade by som odporučila najskôr stabilizovať vzťah. Bezpečný a dôverný vzťah vie byť žene oporou. Ak cítite oporu u partnera, problémy aj tak pretrvávajú, odporúčam vyhľadať odbornú pomoc (psychoterapiu).
Alena Hrčková