Dobrý deň, poprosím Vás o radu alebo aspoň nasmerovanie na nejakú literatúru, kde snáď niečo nájdem. Mám dvojročného syna, ktorý je poslušný, učenlivý chlapec. Hrá sa, opakuje, ukazuje, zatiaľ nerozprávs, ale bľaboce si svoje. Pokojný kým sa neprezlečiem. Odmieta akékoľvek tričko, blúzku s krátkym rukávom. Začne neskutočne plakať, je rozrušený, behá po byte a hľadá mi niečo iné pretliecť. Vtedy sa mi nedá ani pohladkať, ani priblížiť sa nemôžem, uteká odomňa, otáča sa chrbtom. Toto trvá kým sa neprezlečiem. V tej chvíli akoby sa nič nestalo, príde ku mne objíme ma, bozkáva. Netuším čo sa deje, čo to má byť. Prosím poraďte mi.
Ďakujem, zuzana.

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň.
Popisujete nezvyčajné a veľmi špecifické správanie. Myslím, že osobný kontakt s odborníkom Vám môže dať lepšie odpovede, resp. možnosti zlepšenia. Napadá mi, či v spojení s neskorším nástupom reči, by nemohlo ísť o odklon od bežného detského vývinu. Druhá hypotéza, ktorá mi napadá je, či Vaše dieťa nezažilo traumatickú udalosť, ktorá sa mu spojila s krátkym rukávom. Navrhovala by som Vám kontaktovať Centrum poradensko – psychologického poradenstva a prevencie vo Vašom okrese. Tam Vás prípadne nasmerujú na ďalších odborníkov/ poradne.
Vypracovala: Mgr. Marta Lazíková Merešová