Gynekologicko-pôrodnícka poradňa gynekológa Jozefa Záhumenského

Gynekologicko-pôrodnícka poradňa gynekológa Jozefa Záhumenského
16,931 otázok

Na vaše otázky týkajúce sa pôrodníctva a gynekologických  problémov odpovedá  Prof. MUDr. Jozef Záhumenský, Ph.D., MPH., prednosta II. Gynekologicko-pôrodníckej kliniky LFUK a UNB , Fakultná nemocnica Ružinov, Bratislava.

 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Gynekologicko-pôrodnícka poradňa gynekológa Jozefa Záhumenského
  • neúspešné IVF

    , Autor: Registrovaný používateľ

    Dobrý večer, chcela by som sa opýtať, či 2x neúspečné IVF mohli spôsobiť lieky na depresiu, ktoré som vysadila vždy krátko pred zákrokom-odber vajíčok. Možem mať zvýšenú hladinu hormónu prolaktín, ktorý spôsobuje depresívne stavy? Zistili by mi jeho zvýšené hodnoty pri vyšetrení pred IVF, alebo mám o to požiadať pri ďalšej konzultácii? Ako dlho je vhodné čakať po neúspešnom IVF s transferom zmrazených embryí? Nerada by som to urýchlila, lieky na depresiu neberiem viac ako jeden mesiac. Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: Prof. MUDr. Jozef Záhumenský, Ph.D., MPH.

    Dobrý deň,
    niektoré antidepresíva zo skupiny neuroleptík zvyšujú prolaktín. Závisí na type liekov, ktoré beriete.
    Ostatné musíte skonzultovať priamo s IVF centrom, majú svoje skúsenosti a zvyky.

Podobné otázky

  • problem s menzesom

    , Autor: Registrovaný používateľ

    Dobry den,
    je mi jasne , ze az po vysetreni pacientky a ked vidite vysledky viete lepsie posudit stav. No chcela by, som vas poprosit o nazor, mozno mi poradite.
    Mam 38 rokov a 3 roky sa snazim otehotniet. Mam anovulacny cyklus a podstupila som 3 neuspesne IVF.Teraz po poslednom neuspesnom IVF mi meska menzes 33 dni a na 23 mi pichli vyvolavacku. Okrem toho som zacala mat navaly tepla, ktore po injekcii prestali.Chcem sa opytat, je mozne aby, som uz bola v prechode a tym je koniec sance na otehotnenie..? Mate s tym , nejake skusenosti ? Dakujem

    Odpovedá: Prof. MUDr. Jozef Záhumenský, Ph.D., MPH.

    Dobrý deň,
    návaly zrejme nie sú prejavom prechodu, skor si myslím, že sú iba dosledkom hormonálnej liečby pred IVF.
    Pátral niekto, prečo nemáte ovuláciu ? Endokrinologické, metabolické a diabetologické vyšetrenie je namieste.