Gynekologicko-pôrodnícka poradňa gynekológa Jozefa Záhumenského

Gynekologicko-pôrodnícka poradňa gynekológa Jozefa Záhumenského
19,238 otázok

Na vaše otázky týkajúce sa pôrodníctva a gynekologických  problémov odpovedá  Prof. MUDr. Jozef Záhumenský, Ph.D., MPH., prednosta II. Gynekologicko-pôrodníckej kliniky LFUK a UNB , Fakultná nemocnica Ružinov, Bratislava.

 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Gynekologicko-pôrodnícka poradňa gynekológa Jozefa Záhumenského
  • tabletky

    , Autor: Registrovaný používateľ

    Dobry den pan doktor prosim vas vcera som bola v poradni a z mocu my nieco zistili,dali to aj do labaka,ze si mam zavolat okolo stredi co a ako , ci my dali spravne lieky,volaju sa UNASIN prosim vas su bezpecne,mam ich brat 2t kazdych 12hod.pocas 2dni, a potom dobrat po 1t kazdych 12hod. je ich 12,v tech.knizke mam napisane masivne BV,a este zacalo my tvrdnut bruho dost casto a na to my predpisala magnezium,co moze prosim vas sposobovat tvrdnutie brucha?ako sa mam tomu vyvarovat?da sa to ?som 25+3 podla PM a podla sona 24+3 a este popri tom berem maternu a kyselinu listovu,lekarka my povedala ze to mozem brat,ze toho nikdy nie je dost,dakujem pan doktor a prijemny den Vam prajem, s pozdravom vasa dovernicka

    Odpovedá: Prof. MUDr. Jozef Záhumenský, Ph.D., MPH.

    Dobrý deň,
    unasyn je bezpečný, masívne bv netuším (bakteriálna vaginoza ?)
    tvrdnutie brucha má mnoho príčin, ak sa to zhoršuje pri námahe, vhodný je kludový režim. Ak sa nemení nález na krčku tak sa nič nedeje.

Podobné otázky

  • Snaženie sa o dieťa a užívanie tabliet

    , Autor: Nika8888

    Dobrý deň. S partnerom sa snažíme o bábätko. Priateľ začal užívať prednison 5 a dithiaden, pretože ho uštipla osa a je alergický. Majú tieto tabletky nejaký vplyv na počatie alebo ovplyvňuje to nejako kvalitu spermií? Môžeme sa snažiť aj naďalej alebo je to nebezpečné?
    Ďakujem veľmi pekne za odpoveď.

    Odpovedá: Prof. MUDr. Jozef Záhumenský, Ph.D., MPH.

    Dobrý deň,
    nie nemajú a hlavne sa na to takto neupínajte. Proste žite bežný život a do roka ste tehotná, ak to budete takto riešiť, hrozí Vám psychogénna neplodnosť.
    samozrejmosťou však je zdravý životný štýl bez alkoholu, cigariet, dostatok spánku a radostný sex kedykoľvek, bez obmezdení.
    Určite vy absolvujte stomatologickú kontrolu či nemáte zápal v ústach a skontrolujte si, či ste prekonali ovčie kiahne, ak nie dajte sa zaočkovať, rovnako aj proti chrípke určite.

  • Problemy po medikalnom potrate

    , Autor: b

    Dobry den, absolvovala som medikalny potrat v zahranici kde som vzala misoprostol oralne 27.1. (17 dni dozadu). Od nasledujuceho dna beriem antikoncepcne tabletky Effilevo na docistenie. Potrat velmi bolestivy, prve tri dni silne krvacanie, dalsie 3 dni stredne, dalsi tyzden slabe az spinenie.
    O 2 tyzdne po zakroku (od 10.2.) mam opat znova silne krvacanie (uz 3 dni vkuse), velmi nafuknute brucho, bolesti v podbrusku ako pri silnej menstruacii. Horucku nemam, tym padom si nemyslim ze by slo o zapal maternice.
    Znepokojuje ma navrat silneho krvacania a dnes uz rezava bolest v podbrusku. Nikde sa neviem dopatrat ci je toto normalny priebeh.
    Naslednu kontrolu mam az 20.2. ci sa vsetko vycistilo.
    Viete mi poradit ci mam ist dovtedy na urgent alebo vydrzat s liekmi od bolesti?
    Dakujem

    Odpovedá: Prof. MUDr. Jozef Záhumenský, Ph.D., MPH.

    Dobrý deň,
    tento protokol podávania misoprostolu v kombinácii s antikoncepciou ja nepoznám, ale samozrejme ak máte bolesti a silné krvácanie, je potrebné vyšetrenie na pracovisku, kde Vám misoprostol podali.

  • Tabletka po

    , Autor: Tati123

    Dobrý večer, mala som nechránený pohlavný styk, v noci z 10.2. na 11.2. ale priateľ sa do mňa nespravil. Užila som tabletku po Apreg, približne po 39 hodinách. Mávam kratší menštruačný cyklus, približne 21 dní, takže som mala dostať menštruáciu 11.2. ale nedostala som ju. Dnes, 12.2. som mala príznaky podobné menštruácii (bolesť brucha atď) ale užila som aj tak tabletku po, pretože sa chcem tehotenstvu vyhnúť. Po 2 hodinách od užitia tabletky sa dostavilo krvácanie, môže sa jednať o menštruáciu alebo je to spôsobené tabletkou? Vedeli by ste mi keď tak poradiť, kedy je vhodné spraviť si tehotenský test alebo ísť k lekárovi aby mi zistil či som tehotná? Vopred ďakujem.

    Odpovedá: Prof. MUDr. Jozef Záhumenský, Ph.D., MPH.

    Dobrý deň,
    je to krvácanie spôsobené vysokými dávkami hormónov, takže môžete mať teraz narušený cyklus. Treba počkať na ďalšiu menštruáciu, ktorá by mala prísť do 6 týždňov. Potom si určite dajte predpísať normálnu antikoncepciu.

  • Svrbenie tela a nespavosť

    , Autor: Ivana_Tichá_0105082649

    Som 12. deň po pôrode a trápi ma svrbenie niekoľkých častí tela. Začalo to na vnútornej strane stehien. V podstate ešte v nemocnici asi na 2. deň. Moc som tomu vtedy ešte nepripisovala dôležitosť. Myslela som si, že sa jedná o nejaké zaparenie z popôrodných nohavičiek a vložiek. Doma sa to postupne rozširovalo na väčšiu časť stehien. Stále som to ale neriesila, lebo väčší problém pre mňa bolo to, že som nemohla spať. Od pôrodu som po nejaký 6. deň spávala priemerné možno 2hodiny. Potom už prisla noc, kedy som nespala vôbec. Bola som aj u obvodnej, ale tam sme sa viac menej dohodli len to, že sa potrebujem dať do psychickej pohody (to je teraz už zas cez to svrbenie ťažké)., to svrbenie bolo v piatok keď som tam bola ešte nie až také zle a a nimi to nenapadlo popri tej nespavosti spomenut. uzívam teraz homeopatiká sedatif pc. Trošku sa to spanie zlepšilo a už som bola schopná naspäť za deň aspoň. 2-3h. Problém ale je, že naša dcérka asi od 3. dňa jej života dosť veľa bdie v noci a je to spojené s dosť nastojcivym plačom. A Včera sme sa už snažili aj o to, aby bola cez deň hore každé 2-3 hodiny a dúfali sme, že večer bude spať. Ale od cca 23.30 bola hore a zaspala až nadránom. Niečo predriemla, ale zase sa prebrala a veľa plakala. Práve tento plač vo mne evokuje ešte väčšie svrbenie a neviem sa vtedy ovládnuť. Túto noc som teda už vyriešila užitím polovice tabletky 3mg lexaurinu a vylievanim odsateho mlieka. Papa teraz predtým odsate materské mlieko zo zásoby. Spala som teda asi 3hodiny ale to svrbenie je stále nepríjemné a rozširuje sa. Momentálne mám chytene celé vnútorné stehná, už to ide trošku aj na nohy od kolien dole. Ďalej chrbát, brucho, hrudník, ruky od predlaktia dole aj vonkajšej strane. Sú to také malé červené bodky, keď ich poskriabem moc, tak sa na niektorých urobí chrasticka. Nie je to nejak veľmi na husto. Skôr také kde tu na tých postihnutých častiach tela. Začínam mať pocit ze tá nespavosť a svrbenie možno spolu aj súvisia. Neviete čo by to mohlo byť? Som astmaticka a mám rôzne alergie na prostredie (pele, roztoče, mačky,...). Ale takéto kožné problémy som nemala nikdy. Stravujem sa práveže ešte zdravšie ako počas tehotenstva a po pôrode. Jem viac zeleniny a mliečnych výrobkov. Užívam Rupatadine Mylan, Pulmicort, homeopatiká (coryzalie, keď som mala pocit, že na mňa niečo lezie, homeogene - jedna tabletka od pôrodu, na upchatie nos sprej quixx, magnézium 2 tablety denne, sedatif pc od štvrtka tohto týždňa 6 tabliet denne a dnes ten lexaurin prvýkrát). Na tie svrbiace miesta som si dávala fenistl, Bepanthen Sensiderm krém, sudocrem, weleda zlkludnujuce telové mlieko, kokosový olej. A sprchujem sa už v detskom sprchovým mysle bupi s levandulou. V podstate všetky tie krémy to aj ako tak na chvíľku ukludnia. Ale neprestane to a šíri sa to stále viac po tele. Ďakujem vopred za vaše rady ohľadne toho o čo by sa podľa vás mohlo jednať.

    Odpovedá: Prof. MUDr. Jozef Záhumenský, Ph.D., MPH.

    Dobrý deň,
    určite je indikované vyšetrenie u dermatológa čo najskôr, ak sa upraví svrbenie, tak sa zlepší zrejme aj spánok.
    Viem, že je to naivná rada, ale skúste odpočívať vždy keď malá spí, bez ohľadu na dennú či nočnú hodinu. Existujú aj niektoré špecifické rady pre spánkovú hygienu, nájdete ich na internete alebo v mojej knižke: Pôrodníctvo pre každého.

  • Pomoc s objasnenim

    , Autor: Domka87

    Dobrý deň
    Som momentálne piaty týždeň po potrate a s priateľom
    Sme mali nechránený pohlavný styk pre obavu a pocit som si dala tabletku po
    Je to v poriadku
    Ďakujem

    Odpovedá: Prof. MUDr. Jozef Záhumenský, Ph.D., MPH.

    Dobrý deň,
    ak ste bola po umelom potrate, tak si určite dajte napísať normálnu antikoncepciu - tabletky po sú menej spoľahlivé a hlavne obsahujú obrovskú hormonálnu dávku, ktorá nie je dobrá, tieto tablety sa berú iba výnimočne pri zlyhaní inej formy antikoncepcie. Ak sa jednalo o spontánny potrat a želanú graviditu, tak ste sa nemusela chránIt´.