Poradňa gynekológa MUDr. Záhumenského.

odbornik3
16,885 otázok , odbornik3

Na vaše otázky týkajúce sa gynekologických problémov odpovedal MUDr. Jozef Záhumenský, PhD., vedúci lekár pôrodníckej časti Gynekologicko-pôrodoníckej kliniky FN Na Bulovce.

Všetky zadané otázky ako aj odpovede Dr. Záhumenského vám pre veľký záujem prinášame v podobe archívu, zadávanie nových otázok nie je možné.

ARCHÍV: Poradňa uzamknutá 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

  • Menštruačné problémy

    , Autor: odbornik2

    Dobrý deń.
    Mám 41 rokov a jedno dieťa .Problémy s menštruáciou som nikdy nemala, až na posledné mesiace, kedy ju mám do mesiaca aj dvakrát .Bola som u lekára a mala som zápal maternice ,dva týždne som brala antibiotika ,keď som bola na kontrole, lekárka mi povedala, že som v poriadku .Medzi tým som už mala normálnu menštruáciu 5 dni, ale po 5 dńovej pauze som začala znova slabo krvácať a trvá to už piaty deń ,,poraďte mi prosím

    Odpovedá: odbornik3

    Dobrý deň,
    asi by bolo vhodné už nasadiť tablety pre ženy so začínajúcim prechodom, aby sa hormonálna situácia v tele doriešila, po 40. už začína vynechávať ovulácia. Samozrejme je však, že sa vylúči organická príčina.

Podobné otázky

  • Tmavo hnevý výtok

    , Autor: odbornik2

    Dobrý deň, už dlhšie ma trápia menštruačné problémy. V Decembri (2010) som vysadila antikoncepciu, a keďže som dúfala že sa mi cyklus upraví a spravidelní tak tomu tak nieje. Od vysadenia tabletiek je to už 7 mesiacov a každým mesiacom je to len horšie a horšie. Menštruácia mi chodí ako sa jej chce. Niekedy mešká aj 10 dní, inokedy príde aj o 8 dní skôr. A raz su veľmi bolestivé a zasa o mesiac slabé a bez bolesti ako by som ich ani nemala. A pred týždnom mi skončil cyklus (27.6) a o 5 dní na to mi začalo ako by špinenie, niečo ako hnedý výtok. Dnes mám ten výtok už tretí deň a zdá sa mi že je každým dňom o niečo silnejši. Doteraz som žiadne takéto problémi nemala.Aj keď posledný mesiac som bola dosť v strese a momentálne som chorá beriem tabletky, a beriem aj tabletky ktoré sú na prírodnéj báze na posilnenie rastu vlasov a na zdravú pokožku. Nemôže to byť spôsobené nimi? A pred dvoma týždňami mi robil môj gynekológ hormonálny profil a štítnu žľazu som mala v poriadku a mala som vraj veľmi máličko zvýšený testosterón. S touto otázkou sa obraciam na Vás pretože sa veľmi bojím a môjho gynekológa nechcem stále ,,otravovať" :) Za vašu radu a odpoveď Vám moc moc ďakujem!!

    Odpovedá: odbornik3

    Dobrý deň,
    pomerne jednoduché, berte antikoncepciu až kým nebudete plánovať dieťa, potom ju vysadíte a gravidita stav vyrieši.

  • problém

    , Autor: odbornik2

    Dobrý deň
    Chcem sa spýtať na váš nazor. Mávam bolestivú menštruáciu, ktorá trvá 2,5 dňa a keď už končím a mám len také mierne špinenie, tak mám pocit veľkého nafúknutia, bolesti pri nadýchnutí a pichanie v oblasti pupka a nedokážem sa poriadne vystrieď. Moja bolesť mi vystreľuje do ľavého ramena. Na chvíľu mi pomáha horúca sprcha, a potom to znova začne. Môj gynekolog mi nerobil žiadne vyšetrenia, že sú to len menštruačné problémy. Snažím sa otehotnieť už 2 roky a vôbec sa nám nedarí. Momentálne úžívam duphaston už 3 cyklus aj to mám ešte neustále špinenie.Prosím napíšte mi svoj názor na môj problém a či vôbec mám šancu na otehotnenie. Veľmi pekne ďakujem.

    Odpovedá: odbornik3

    Dobrý deň,
    mohlo by ísť o endometriozu, ktorá krváca spolu s menštruáciou a dráždi pobrušnicu, preto máte tie boelsti.
    Ak sa Vám dva roky nedarí a máte uvedené problémy, je to dovod na laparoskopické vyšetrenie.

  • krvavý výtok

    , Autor: odbornik2

    Dobrý deň,
    6.2. som mala chránený pohlavný styk s partnerom. Menštruácia mi prišla načas 24.2., ale trvala krátko, dva a o pol dňa približne. Pred dvomi dňami (čiže 14. marca) som mala krvavo-hnedastý výtok bez bolestí. Tento výtok som mala aj včera, ibaže už nebol krvavý, len do hneda sfarbený. Dnes už mám výtok opäť bežnej farby, ale je veľmi riedky a je ho málo. Chcela by som sa opýtať, čo to môže znamenať. Tehotenské testy som si robila po skončení krátkej menštruácie, oba, ktoré som si urobila, negatívne a týždeň po tom som si urobila ďalšie dva tehotenské testy a aj tie boli negatívne. Mám testy zopakovať, robila som ich skoro? Alebo tento problém väzí v niečom inom? Mám 19 rokov, takmer 20. Je možné, že takéto problémy sa môžu vyskytovať aj napríklad kvôli zmene stravy, resp. obmedzenému príjmu potravy? Ďakujem.

    Odpovedá: odbornik3

    Dobrý deň,
    menštruačné problémy majú mnoho príčin, aj zmena prostredia, stravy, partnera, životného štýlu vplýva na charakter a trvanie menštruácie.
    Ak boli testy negatívne, tak nie ste tehotná.

  • predmenstruacne krvacanie

    , Autor: odbornik2

    Dobry den,
    snazila som sa najst odpoved na moje otazky v predchadzajucich diskusiach, ale marne.
    Mam 26 rokov. Od 17 rokov som pouzivala antikoncepciu s niekolkymi prestavkami. Poslednykrat so ju brala od 06/2009 - 02/2010. Nikdy som s menstruaciou nemala vaznejsie problemy, no posledny polrok sa to zmenilo. Menstruacia je bolestivejsia, niekedy az neunosne, prve dva dni je ovela silnejsia ako obvykle a zvyknem mat aj akoby hrudky zrazenej krvi. Neviem ci to spravne pomenujem, ale viac ma trapi akoby predmenstruacne krvacanie. Menstruaciu som zvykla mat na cca 28 den. V poslednom obdobi sa krvacanie dostavilo skor a to LEN po milovani s mojim partnerom. Napr. v case 23 dna periody som po milovani zacala dost krvacat (akoby mi zacala menstruacia), to trvalo tak den, potom len mierne spinenie, az kym mi nezacala menstruacia na 28 den, ktora bola velmi silna a niekedy aj dlhsia. Ine problemy pocas ostatnych dni nemam, len niekedy citim akoby napatie v podbrusku.
    Posledny rok som mala dost hekticky, same zmeny a dost velke vytazenie,tri mesiace som si liecila zapal na plucach.
    Pocas letnej dovolenky som brala Noretisteron na oddialenie menstruacie,po tom sa menstruacne problemy este zvyraznili.
    Rada by som vedela Vas nazor, kedze som sa uz docitala rozne informacie, nerada by som robila zbytocnu paniku.
    Samozrejme sa chystam aj k svojmu gynekologovi o par dni.napriek tomu ma zaujima Vas nazor.
    Dakujem pekne

    Odpovedá: odbornik3

    Dobrý deň,
    ak krvácate po styku, potom je určite potrebné dokladné vyštrneie, može ísť o chorobu krčka maternice.

  • Menstruacne problemy

    , Autor: odbornik2

    Dobry den,pisem Vam pretoze by som sa chcela spytat na moj problem. Pred mesiacom som mala s priatelom chraneny styk. Teraz som mala dostat menstruaciu pred 4 dnami, ale este sa stale nedostavila.Menzes som mavala uz pravidelny a stale sa mi dostavil na cas. Uz par dni mam dost nafuknute brucho co sa mi stava dost casto pred menzesom,a pocitovala som slabe krce v podbrusku. Taktiez mam hnedy vytok ktory som predtym nemavala. pred par dnami mi som zvracala, a citila som sa velmi slaba, mala som dost siilne bolesti brucha a hned som sa unavila, naladu som mala tiez raz dobru a neskor sa zmenila, bola som u lekara a on mi povedal ze je to crevna chripka.
    Chcela by som vas poprosit o radu co by som mala urobit, ci mam este par dni pockat ci sa menstuacia dostavi..
    Vopred Vam pekne dakujem!

    Odpovedá: odbornik3

    Dobrý deň,
    spravte si tehotenský test, ak bude negatívny, tak berte to špinenie ako menštruáciu. Ak bude pozitívny, navštívte čo najskor gynekológa.