Poradňa gynekológa MUDr. Záhumenského.

odbornik3
16,885 otázok , odbornik3

Na vaše otázky týkajúce sa gynekologických problémov odpovedal MUDr. Jozef Záhumenský, PhD., vedúci lekár pôrodníckej časti Gynekologicko-pôrodoníckej kliniky FN Na Bulovce.

Všetky zadané otázky ako aj odpovede Dr. Záhumenského vám pre veľký záujem prinášame v podobe archívu, zadávanie nových otázok nie je možné.

ARCHÍV: Poradňa uzamknutá 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

  • problém

    , Autor: odbornik2

    Dobrý deň
    Chcem sa spýtať na váš nazor. Mávam bolestivú menštruáciu, ktorá trvá 2,5 dňa a keď už končím a mám len také mierne špinenie, tak mám pocit veľkého nafúknutia, bolesti pri nadýchnutí a pichanie v oblasti pupka a nedokážem sa poriadne vystrieď. Moja bolesť mi vystreľuje do ľavého ramena. Na chvíľu mi pomáha horúca sprcha, a potom to znova začne. Môj gynekolog mi nerobil žiadne vyšetrenia, že sú to len menštruačné problémy. Snažím sa otehotnieť už 2 roky a vôbec sa nám nedarí. Momentálne úžívam duphaston už 3 cyklus aj to mám ešte neustále špinenie.Prosím napíšte mi svoj názor na môj problém a či vôbec mám šancu na otehotnenie. Veľmi pekne ďakujem.

    Odpovedá: odbornik3

    Dobrý deň,
    mohlo by ísť o endometriozu, ktorá krváca spolu s menštruáciou a dráždi pobrušnicu, preto máte tie boelsti.
    Ak sa Vám dva roky nedarí a máte uvedené problémy, je to dovod na laparoskopické vyšetrenie.

Podobné otázky

  • Meškanie menštruácie, bežná vec, alebo závažný problém?

    , Autor: odbornik2

    Dobrý deň, chcela by som sa opýtať. Mešká mi menštruácia už je to 47. deň od posledného krvácania, doteraz som to nebrala vážne pretože môj menštruačny cyklus bol večne nepravidleny s výnimkou, keď som užívala hormonálnu antikoncepciu a ešte asi 4 mesiace po jej vysadení, kt. som musela absolvovať, pretože som prekonala embóliu do pľúc. Minulý mesiac som čakala až 43 dní na krvácanie, ale aspoň ma boleli prsia, mala som ich napnuté, čo zrejme signalizovalo, že som stále v druhej fáze a telo je už z toho unavené, lenže teraz nič. Žiadne signály, akurát mám rôzne chute a posledné dni som sa rozjedla...Keď navštívim moju gynekologičku s takýmto akútnym problémom, tak mi povie, že ma objedná o tri mesiace alebo si mám zaplatiť prednostné vyšetrenie, preto sa pýatam Vás, tehotná erím, že nie som, ale takéto nepravidelne a hlavne oneskorene krvacanie, mala by som nejako riešiť? pred pár dňami som užívala aj vaginálne tablety canesten a masť funingicidin. Mohlo aj toto ovplyvniť môj stav? Srdečne Ďakujem za skorú odpoveď.

    Odpovedá: odbornik3

    Dobrý deň,
    bolo by veľmi nebezpečné ak by ste otehotnela po embolii do pľúc, tehotenstvo je 2x rizikovejšie z embólie ako hormonálna antikoncepcia.
    Spravte si tehotenský test, tehotnosť je najčastejšou príčinou vynechania menštruácie.
    Bolo by vhodné endokrinologické vyšetrenie, aby sa zistila eventuálna hormonálna príčina porúch cyklu. Častou príčinou je vynechanie ovulácie, ktoré je napríklad u nadváhy, takže príčina nemusí byť iba gynekologická. Canesten a fungicidín cyklus nijako neovplyvňujú.

  • Dlha menstruacia, - Duphaston

    , Autor: odbornik2

    Dobry den prajem, Mam 37 rokov, zdravu 2-roc.dcerku, rodila som sekciou. Nadvahu nemam. Po pôrode som kojila 15 mes., menstruacia mi prisla 11 mesiacov po pôrode, bola vsak o nieco silnejsia a o dost dlhsia ako pred tehotenstvom. Pred tehotenstvom som mavala menzes 5-7 dni, stredne silny, teraz (stav doteraz pretrvava) je to cca 4-5 dni silnejsi menzes, a potom este 5-6 dni slabs - posledne dni este spinenie, takze spolu cca 10-11 dni. Gynekolog mi predpisal Duphaston na upravu tohto stavu. Tehotna nie som, o 2. dietati momentalne tiez neuvazujem, najskôr tak o dva roky. Prosim o Vas nazor na tento liek ako liecbu môjho problemu - vysetrenia krvi nepreukazali chudokrvnost, vsetky krvne i pecenove testy mam v poriadku (kedze z pribaloveho letaka nemam najlepsi pocit, a na fore Mama a ja su väcsinou citatelky ktore ho uzivaju pretoze chcu otehotniet, tak mam z toho zmiesane pocity. Este som ho nezacala uzivat, uzivanie mam vyratane na zac.sept.) Vopred vdacne dakujem.

    Odpovedá: odbornik3

    Dobrý deň,
    ak neplánujete dieťa a nefajčíte, tak by bola pre Vás ideálna liečba antikoncepcia. Ale predtým je potrebné veľmi podrobné vyšetrenie, často takéto dlhšie krvácanie má organickú a nie hormonálnu príčinu (myom, polyp, zápal).
    Ak sa tieto príčiny vylúčia, ideálna bude hormonálna antikoncepcia so silným gestagénom.

  • špinění

    , Autor: odbornik2

    Dobrý den pane doktore, mám takový problém a dotaz. Třetím měsícem se s manželem pokoušíme o miminko. Mívám dlouhé cykly kolem 39dnů. Tento měsíc jsem 36.den cyklu zašla špinit. První den to bylo velmi slabé špinění ale hodně tmavé, nemělo to vůbec barvu krve bylo to až do hněda. Druhý den už to bylo silnější, třetí den jsem dopoledne krvácela, kdy už krev byla nečervenalá, odpoledne už ale zase nic a dnes zase špiním tak jak první dny, velmi tmavě. Netušíte co by to mohlo být? Nebo mám to brát jako klasickou menstruaci? Děkuji moc za odpověď

    Odpovedá: odbornik3

    Dobrý den,
    ano velice pravděpodobně se jedná o menstruaci. Ale udělejte si pro jistotu těhotenský test.
    Takhle dlouhé cykly již nejou zcela v normě, bylo by vhodné endokrinologické vyšetření.

  • hnedocervena kratka menstruacia

    , Autor: odbornik2

    Dobrý deň... mám 19 rokov a už 5.mesiac užívam antikoncepciu Lindynette 30(predtým som užívala Qlairu).Doteraz som nemala žiadne problémy, vždy som pred 7-dňovou pauzou asi tak 3-4 dni pred ňou cítila bolesť v prsiach, bruchu, takže som vedela, že sa mi blíži menštruácia a v 1. a 2. deň 7dňovej pauzy som mala hnedý výtok a na 3. deň mi vždy prišla. Teraz ako som dobrala poslednú tabletku z toho 5. blistra (v tento mesiac som mala aj 3-dnovú slabšiu hnačku a pri pohlavnom styku som sa inak nechránila, ale tabletku som si zobrala vždy načas),tak žiadny náznak menštruácie som nemala len na ten 3. deň som dostala taký hnedo-červený dosť hlienovitý výtok a sem-tam cítim slabučkú bolesť ako pri menštruácií.Trval mi len pol dňa a na druhý deň už bol len hnedý ale úplne slabý.Teraz neviem, či sa mám obávať toho, či by som mohla byt tehotná. Ďakujem za skorú odpoveď

    Odpovedá: odbornik3

    Dobrý deň,
    tehotná zrejme nie ste, ale ak chcete istotu spravet si test a toto špinenie berte ako menštruáciu.

  • Skrátený menštruačný cyklus a výtoky

    , Autor: odbornik2

    Dobrý deň,

    mám 24 rokov, bezdetná, stáleho sexuálneho partnera, menštruačný cyklus zvyčajne trvajúci 26 - 30 dní, trvanie menštruácie 7-8 dní. Neberiem antikoncepciu. Posledná menštruácia začala pred 20 dňami a prebehla bez problémov. Asi týždeň pred ňou som dostala mykózu, na ktorú som si kúpila v lekárni krém Jenamazol (problémy prestali). Asi tri dni po skončení menštruácie som začala mať tmavo-hnedý výtok, mala som pocit, akoby sa mi mykóza vrátila, tak som vyskúšala ešte čipky Canesten. Po troch dňoch ich užívania sa mi výtok z tmavo-hnedého zmenil na oranžovo-hnedý (zápach výtoku nie je žiadny, alebo len slabučko kyslý). Myslela som si, že sa to zhoršilo a tak som zvyšok čipiek nedobrala (mala som 6-dňové balenie). Ďalšie dva dni zostal výtok oranžovo-hnedý a na tretí deň mi opäť začala menštruácia (na 20. deň menštruačného cyklu). Ešte som nemala takýto skrátený cyklus, ale viem, že sa to môže stať. Viac ma trápia tie výtoky predtým. Môže to znamenať nejaký zápal, poprípade závažnejší problém? Pohlavný styk som od začatia problémov nemala. K svojmu gynekológovi pôjdem až po skončení menštruácie, tak by ma zaujímalo, čo môžem očakávať.

    Ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: odbornik3

    Dobrý deň,
    myslím, že to špinenie s mykozou nesúvisí, ale bez vyšetrenia sa nedá zistiť o čo presne ide (zdroj krvácania - buď krčok, alebo sliznica maternice).
    Je potreba navštíviť gynekológa.