Gynekologicko-pôrodnícka poradňa gynekológa Jozefa Záhumenského

Gynekologicko-pôrodnícka poradňa gynekológa Jozefa Záhumenského
18,948 otázok

Na vaše otázky týkajúce sa pôrodníctva a gynekologických  problémov odpovedá  Prof. MUDr. Jozef Záhumenský, Ph.D., MPH., prednosta II. Gynekologicko-pôrodníckej kliniky LFUK a UNB , Fakultná nemocnica Ružinov, Bratislava.

 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Gynekologicko-pôrodnícka poradňa gynekológa Jozefa Záhumenského
  • Môžem slabé špinenie považovať za menštruáciu?

    , Autor: bencicova.nika@gmail.com

    Dobry den,
    uz skoro rok užívam HAK Mistra, minulý mesiac mi neprišlo krvácanie z vysadenia, tehotenský test bol negatívny.

    Nezávisle na to mi gynekológ zmenil antikoncepciu na Jeanine, ktorú som tento mesiac užívala prvýkrát. Momentálne som v 7 dňovej pauze; 3 dni po užití poslefnej tabletky, cize v case kedy mi mala začať menštruácia, som mala slabé poldňové špinenie a potom už nič, môžem to považovať za krvácabie z vysadenia?

    Pohlavný styk mám iba chránený kondómom, je šanca, že by som bola tehotná? Treba spraviť ďaľší tehotenský test ored pokračovaním v užívaní tabletiek? Alebo je to normálne, prípadne je problém niekde inde?

    Odpovedá: Prof. MUDr. Jozef Záhumenský, Ph.D., MPH.

    Dobrý deň,
    takéto zoslabenie menštruácie je priaznivý efekt tabletiek, dokonca môžete krvácnie úplne stratiť. Nemusíte sa stresovať, nie ste tehotná, ak ste neurobili chybu pri užívaní.
    Mimochodom Jeanine je rovnaká antikoncepcia ako Mistra iba od inej firmy.