Poradňa pediatra

Poradňa pediatra
10,692 otázok

Na problémy súvisiace s rastom, vývojom dieťaťa i chorobami odpovedá MUDr. Marta Špániková, pediatrička.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu. 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

  • alergia na antibiotika

    , Autor: odbornik2

    Dobry den.Mam 3 rocnu dceru.Asi pred rokom brala Ospamox s ktoreho sa na posledny den vyhadzala.Teraz mala hnisavu anginu,vysoke horučky pani doktorka nam predpisala Augumentin 70ml s ktoreho sa mi dcéra opäť vyhadzala na 4 deň ale vo večšom rozsahu ako na prve.Vraj je dcéra alergická na ampicilin.Pani doktorka nam dala čipky Rectodelt 100.Prvy som aplikovala hned, druhý večer pred spaním.A kvapky Zodac 10 kv.denne.Chcem sa opýtať po koľkých dňoch by mala žihlavka ustúpiť a či môžem dcéru niečím natierať lebo ju to svrbí. Ak áno čím a ako často?Dakujem za skoru odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Marta Špániková

    Žihľavka by mala do dvoch dní ustúpiť, snažte sa dieťa častejšie sprchovať a natrieť tekutým pädrom s mentolom.
    Podľa toho ako opisujete priebeh ochorenia nemusí ísť o alergiu na peniciliny / medzi ktoré augmentin aj Ospamox patrí/, mohlo sa jednať o iné ochorenie, pri ktorém buď nei je vhodné tieto lieky práve kvôli výsypu dať alebo o vírusové ochorenie, ktoré je sprevádzané vyrážkou bez ohľadu na to, či sa antibiotika dajú alebo nie.

Newsletter

Zaregistrujte sa do newslettra a získajte prístup k novinkám: