Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
9,375 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v 1. súkromnej nemocnici Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Nevoľnosť a výpary

    , Autor: *Miška*

    Dobrá deň p. doktorka,
    nakoľko moja lekárka má tento týždeň dovolenku a do poradne idem až budúci týždeň, chcela by som Vás poprosiť radu. Som 34.týždni tehotenstva a už asi tak cca 2-3 týždne pozorujem zo začiatku len ráno slabosť, hučanie v ušiach a pocit, ako keby ma to ťahalo k zemi, musím si sadnúť a predýchať to. Teraz sa to už objavuje aj poobede, aj večer, dlhšie prechádzky alebo nakupovanie mi robí problém, resp. takáto slabosť sa niekedy objaví aj keď sedím. Mám aj nízky tlak. Mohli by tieto stavy ohroziť nejako bábätko? Alebo stačí ich len nejako prekonať a dať pozor, aby som neodpadla? Ďalej by ma zaujímal Váš názor na čistenie kávovaru odvápňovačom s kyselinou mliečnou (cca 30%), ktorý som použila. Výpary som sa snažila nedýchať, no tak do hodiny od čistenia ma začala bolieť hlava, hlavne v oblastí očí. Mohlo by to byť spôsobné výparmi a ak áno, mohlo to nejako ohroziť bábätko? A ešte posledná otázka. Dermatológ mi predpísal masť Belogent, nakoľko sa mi na rukách premnožil streptokok (vytvorili sa mi také suché a svrbiace škvrny), je užívanie tejto masti v tehotenstve bezpečné, bolo by to len na troch miestach medzi prstami. Ďakujem pekne za odpoveď a Váš čas.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    počas gravidity je na kardio systém vyvíjaná zvýšená záťaž preto dochádza k občasným závratom. Doporučujem dostatočný príjem tekutín. Ani Belogenet ani výpary bábätku neublížia.