Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
9,375 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v 1. súkromnej nemocnici Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • krvavý výtok

    , Autor: lenuskolienka

    Dobrý deň, s priateľom sme sa tento mesiac pokúšali o dieťa. Poslednú menstruaciu som mala od 23.12.2013 do 28.12.2013 a podľa kalendárasom mala mať ovulaciu 5.1.2014 ale pociťovala som ju3,4.1.2014.. 15.1.2014 som si robila test a vyšiel pozitívny ale čiarka bola slabá. A tak isto aj ďalšie dva v priebehu dvoch dní. Bolia ma prsia, mám strašne citlivé bradavky a všimla som so výrazne modré zily na prsiach.. Tal som na 99%tehotná ale menstruacia by sa mala dostaviť až zajtra. A ja mam taký problém že dnes má začal už aj chrbát bolieť ale to je ešte Ok, ale okrem toho od rána mám krvavý výtok a napätie v bruchu a také pichanie. Je ti Ok? Mala by som čo najrýchlejšie navštíviť gynekologa? Mám strach o plod.Mám 21 rokov

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    bohužiaľ v tak včasnom štádiu môže ísť a regulérnu menštruáciu a slabá čiarka znamenala len biochemickú graviditu, ktorá sa ďalej nevyvíjala. Počkajte či sa menštruácia nerozbehne.

Podobné otázky

  • Otazka

    , Autor:

    Dobry den pan doktor som v 16 tt a mam takyto problem uz som vam aj pisala v pond. Mi dr nasadil clotrimazol kvoli vytokom (riedky biely sem tam slabo zlty) svrbenie minimalne celkovo som vybrala 2 tablety pond a vcera, dnes rano som mala slabo krvavy vytok dr ma vysetril ze vsetko je ok ze vytok je uz lepsi, a zevplacenta je este nizko, mohli mi tie krvave vytoky sposobit vaginalne lieky? Este mi predpisal dalej uzivat progesteron 1-0-2(uzivam ich od zac tehoten. Mala som hematom a krvacanie zo zaciatku) teraz mam opat slabo krvavy vytok som si ista ze je to po clotrimazole lebo uz som dlho nekrvacala az ked som si vlozila tie tabl. Mozem neaky kanavit par dni? Dr vravel ze aj 2 tabl clotrimazolu pomozu na mykozu je to mozne ze aj 2 pomozu? Prosim vas o vasu radu a vas nazor na moj problem dakujem vam velmi pekne zavodpoved

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobry deň, Clotrimazol sa má v tehotenstve aplikovať bez aplikátora práve kvôli možnému poraneniu sliznice pošvy a zašpineniu. Áno, pri nie silnej infekcii aj krátkodobá liečba môže byť účinná. Kanavit užiť môžete, efekt v tom ale veľmi nevidim. Môžete si skúsiť aplikovať aj vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom, ako aj užívať vaginálne probiotiká.

  • Ruzovy vytok

    , Autor: Michaela

    Dobrý deň, prosím vás som v 9.tyzdni tehotenstva a mam už vyse týždna slabo ruzovy vytok, bolesti nemám žiadne ani pálenie svrbenie, či môžem s tým počkať do najbližšej poradne alebo je to niečo vážne? Ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, do. 16 týždňa tehotenstva špinenie alebo ružový alebo krvavý výtok súvisí s nahlodávaním stien ciev a tvorením cievnych prepojení medzi choriónom (budúcou placentou) a stenou placenty. Podľa mňa sa nemusíte obávať, ak sa niečo má stať v takomto nízkom týždni, tak sa stane. Bez vyšetrenia sa však objektívne vyjadriť nedá. Odsledujte si to, môžete užívať Ascorutin 3x1 tbl. Pri pretrvávaní alebo zhoršení stavu navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Tehotenstvo

    , Autor:

    Dobrý deň som v 7 týždni a dnes ráno som mala vytok hnedej farby a bolesti chrbta .. či ti znamena ?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, do 16.týždňa tehotenstva je krvavý výtok alebo špinenie spojené s tvorbou cievnych prepojení choriónu, teda budúcej placenty. Bolesť chrbta môže mať rôznu príčinu. Odsledujte si to, pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade akýchkoľvek nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Polyp, L-SIL, Cin1 v tehotenstve

    , Autor:

    Dobry den, chcem Vas poprosiť o informácie ohladom polypu, ktory sa mi vytvoril asi pocas tehotenstva a dost ma znepokojuje ako aj cytologicky ster z krcka maternice, ktory sa mi robil na začiatku tehotenstva a vysledok bol CIN1,L-SIL, s tým ze pan doktor povedal, ze sa to bude riešiť az po sestonedeli. V 20 tt som bola v nemocnici s tym, ze som mala krvavy výtok jeden den a tam mi nasledne povedali, ze mam polyp. Čiže asi to bolo z neho. Lebo pohlavny styk sme s partnerom nemali(a nemame ho cele tehotenstvo, lebo sa bojime o bábätko) . Ide o to, ze predtým som nevedela, ze nejaky polyp mam. Ani doktor mi to nepovedal pri kontrolach, asi sa teda vytvoril az potom. Dnes 30tt som isla k doktorovi s tym, ze ma zacal trápiť silny výtok, ktory ma sice sprevádza cele tehotenstvo ale teraz to zosilnelo a je az ciri vodnaty, biely alebo do žlta a zacal svrbiet. Dostala som liek clotrimazol vaginalne tabletky a candibene krem. Okrem toho mi povedal pan doktor, ze sa polyp zväčšil na priemer priblizne 3az4cm. Chcem sa spýtať je tento polyp nebezpecny pre bábätko a tiez na vznik rakoviny krcka maternice? Moze sa este zväčšovať do konca tehotenstva? Mam sa obavat najhoršieho? A tiež ci to moze mat vplyv na predcasny pôrod? Dnes v 30tt som mala ultrazvukom skontrolovany krcok a ma 3,5cm. Pred mesiacom bol 7cm. Vopred dakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, polyp za istých okolností môže predstavovať prekážku v pôrodných cestách, ako aj mať vplyv na otváranie krčka, hlavne keď je rýchlorastúci, no na plod vplyv nemá. LSIL sú mierne zmeny buniek krčka maternice, ktoré môžu spontánne zmiznúť, netreba ich riešiť operačne, ale určite odsledovať. Za istých okolností sa polyp dá odstrániť aj v tehotenstve alebo počas pôrodu, závisí však od viacerých okolností a podmienok. Postupujte podľa odporúčaní Vášho obvodného gynekológa a v prípade akýchkoľvek ťažkostí alebo nejasností ho navštívte.

  • Pesar a krvavy vytok

    , Autor: india

    Dobrý deň,
    v utorok 24.6. mi pani doktorka na poradni nasadila pesar, na základe cervikálneho skóre I-II (pred dvoma mesiacmi sa zmenil nález z 0 na I). Som v 31. týždni. K tomu mi aj predpísala vaginálne tablety Macmiror, pretože sa mi vrátila infekcia zo začiatku tehotenstva. Už pri zavádzaní toho pesaru mala pani doktorka krvavé rukavice a povedala, že to jeden deň môže trochu krvácať. Dnes je to už tretí deň a ja mám stále špinenie (také tmavohnedé) počas celého dňa, čiže nejako to neprestalo. Môžem užívať tie vaginálne tablety aj keď mám ten krvavý výtok? A ako dlho po zavedení toho pesaru by malo to krvácanie ustúpiť...
    Chcem sa ešte opýtať, sú pri tom pesare nejaké obmedzenia a riziká?Napríklad či sa musí len ležať, alebo sa môže aj sedieť? Aké skúsenosti máte vy s pesarmi v tehotenstve?
    ďakujem veľmi pekne za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    špinenie môže byť, avšak nemalo by pretrvávaťdlho
    globule si zavádzajte aj ak špiníte, vždy napr, po osprchovaní
    vzhľadom na skracovanie krčka maternice, je určite na mieste kľudový režim, pokúste sa ležať čo najviac sa dá, a nerobte žiadne ťažké práce ani prudké pohyby
    tiež užívajte Magnézium
    ak by špinenie alebo krvácanie neustupovala, navštívte lekárku, možno bude nutná hospitalizácia
    S pozdravom