Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
16,476 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Norethisteron

    , Autor: Miška1002

    Dobrý deň, chcem sa vás spýtať či si môžem norethisteronom oddialiť o cca 3 max 4dni MS a potom po MS sa počas ovulácie znova pokúšať o dieťa, či to nezostáva dlho v krvi alebo niečo také keďže píšu že sa to neodporúča tehotným ženám tak pokiaľ by sa podarilo hneď ten ďalší cyklus otehotnieť či to nebude mať vplyv. Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak si tento mesiac oddialite menštruáciu a nasledujúci cyklus sa budete snažiť otehotnieť, nemal by to byť problém.

Podobné otázky

  • Menštruácia

    , Autor: caroline-2

    Dobrý deň. Chcela by som sa spýtať , na lieky na posunutie menštruácie. Dá sa niečo kúpiť v lekárni bez lekárského predpisu, veľmi škodia a kedy sa musia užiť? Ďakujem pekne za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, nie, všetky lieky sú na predpis. Musíte navštíviť Vášho obvodného gynekológa, ktorý Vám Norethisteron predpíše a poučí Vás o správnom a odporúčanom užití.

  • Norethisteron

    , Autor: Vero_nika

    Dobrý deň, chcela som začať brať norethisteron pred dovolenkou na oddialenie, ale neodhadla som deň menštruácie a prišla mi skôr - dnes. Môžem tabletky začať užívať aj dodatočne? Aj keby to malo byť len na skrátenie cyklu nech začiatkom dovolenky už nemám nič. A čo sa stane keď ich potom vysadím? Dostanem cyklus znovu aj keď už mám teraz?
    Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, Norethisteron sa má začať užívať najneskôr tri dni pred očakávanou menštruáciou. Teraz už nemá zmysel s užívaním začínať, rozhádzete si cyklus a budete krvácať aj počas aj po dovolenke.

  • Meškajúca menštruácia

    , Autor: Kaja19

    Dobrý deň. Chcem sa spýtať, keďže moja pani doktorka ma dovolenku. Mala som dostať menštruáciu 20.7.22, ale keďže menštruácia začala meškať tak som začala užívať norethisteron ale len jednu tabletku denne, samozrejme predtým som si urobila pre istotu test, vyšiel negatívne. Menštruacia neprišla, poslednú tabletku som si dala 30.6.22, odvtedy čakám či menštruácia príde ale nič, ani necítim žeby mala prísť. Je to v poriadku? Nie je možnosť žeby som mohla byť tehotná ( keďže s manželom sa snažíme o 3 bábo) a test mi to neukáže stále? Alebo je to len vplyvom tých tabletiek a menštruácia kvôli tomu aj napriek už 5 dňom od poslednej stale neprišla? Ďakujem pekne za odpoveď. :)

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin meškania menštruácie môže byť viacero, vylúčiť sa za daných okolností nedá ani tehotenstvo. Ďalšou z možností je znepravidelnenie cyklu vplvom Norethisteronu. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Tehotenské testy má zmysel realizovať najskôr na 14. deň meškania menštruácie, skôr realizované testy môžu byť aj falošne negatívne. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí, ako aj v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Noretisteron

    , Autor: Kika9878

    Dobrý deň
    Práve som vybrala noretisteron a mám veľké bolesti a silnú menštruáciu na ktoru niestom zvyknutá keďže tá moja je slaba a trvá najviac 4 dni
    Moja otázka je koľko dní je ešte normálne silné krvácať po dobrati liekov a kedy mám už ísť za svojou lekárkou ďakujem za odpoved

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, Norethisteron je “dvojdečná zbraň”. Môže spôsobiť viacero vedľajších, či nežiadúcich účinkov, medzi najčastejšie vedľajšie účinky Norethisteronu patrí nepravidelné a silné krvácanie. Stav by sa mal postupne upraviť, je to však individuálne u každej ženy. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Menštruácia po Norethisterone

    , Autor: Patrishaa

    Dobrý deň pán doktor,
    Norethisteron som brala 6 dní na priblíženie menštruácie (tabletky mi ho priblížili o 2 dni) a menzes som dostala na 3 deň od vysadenia.
    Krvácanie však bolo slabšie a trvalo kratšie ako normálne. No teraz, asi na 4.deň od konca prvého krvácania som dostala akoby znovu menzes už silnejší a aj s bolesťami ako mávam vždy.
    Viete mi prosím nejako povedať čo sa môže diať? alebo čo to znamená?
    Mám očakávať teraz znovu očakávať niekoľkodnové krvácanie?
    (Pred predpísaním lieku som na priehliadke mala všetkl Ok)
    Ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, Norethisteron je “dvojdečná zbraň”. Môže spôsobiť viacero vedľajších, či nežiadúcich účinkov, ktoré sa nemusia prejaviť u každej ženy. Medzi najčastejšie vedľajšie účinky Norethisteronu patrí nepravidelné krvácanie, či špinenie, ktoré nemá žiadnu logiku. Pobolievanie v podbrušku, ako pri menštruácii sa môže tiež vyskytovať. Stav by sa mal postupne upraviť. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa.