Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,404 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Silná menštruácia

    , Autor:

    Dobrý večer pán doktor. Mám 39 rokov. V marci som bola na ockovani Astrou. Od vtedy mám problémy s menštruáciou. Spočiatku krvácanie, následne nonstop špinenie a potom opäť neskutočne silné krvácanie s veľkými zrazeninami. Bola som u svojho obv. gynekológa, najskôr mi predpísal Duphastone na 10 dní. Ukľudnilo sa to a konečne som týždeň nekrvacala ani nešpinila. Po vybratí som začala znova krvácať, 2 dni normálna menštruácia a potom opäť extrémne silná. Pán doktor mi poradil užívať Ascorutin, ale nezlepšílo sa to ani po cca týždni. Teraz je krvacanie bez veľkých zrazenin, ale 1 tampón resp. 1 vložka mi vydrží max 1 - 1,5 hod. Opäť som sa kontaktovala s doktorom a dnes mi predpisal Dicynone tabl. 500 mg 2x 1 denne + naďalej Ascorutin . Myslíte, že to zaberie a po akej dobe? Alebo je namieste už riešiť iný postup, napr. čistenie. Iné ťažkosti okrem krvácania nemám, nebolí ma hlava, nezvracala som, nemám zavrate, len už začínam byť slabšia a unavenejšia. Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ťažko sa takto vyjadriť k príčine silného krvácania, keďže nepoznám USG nález, ani ostatné nálezy vyšetrení, či výsledky odberov. Ak nezaberie farmakologická liečba, bude vhodné uvažovať o kyretáži, prípadne hysteroskopii s kyretážou, pri ktorej sa prezrie celá dutina maternice a zistí možná príčina krvácania. Postupujte podľa odporúčaní Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Ako pokračovať

    , Autor: Kristína

    Dobrý deň uzivam antikoncepciu poslednu tabletku som uzila 1.10.2020 v piatok som uzila tabletku z nového balenia ale spustila sa mi strasne silná menstruacia a neviem co to mohlo spôsobiť antikoncepciu užívam dlhodobo ratala som s tym ze menstriacia sa mi zoslaby ale dnes sa este viac zosilnela do kolkych dni by sa malaenstruacia skoncit a ak neskončí a bude pretrvavat kecy je potrebné navštíviť gynekologa

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, keďže nepoznám niektoré bližšie okolnosti a informácie, je ťažké sa bližšie objektívne vyjadriť. Ak ste nedostali krvácanie z vysadenia počas sedemdňovej pauzy, ale objavilo sa v začiatkoch užívania nasledujúceho blistra, nie je to ničím výnimočným. Krvácanie si odsledujte. Niekedy, hlavne v začiatkoch užívania hormonálnej antikoncepcie, sa môže vyskytovať špinenie počas celého cyklu. V prípade, že sa jedná o silné krvácanie, a neustane do niekoľkých dní, odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa, prípadne gynekologickú pohotovosť.

  • Silna menstruacia po hysteroskopii/kyretazi

    , Autor: Mariana87

    Dobry den, 21.8. som absolvovala kvoli polypom na maternici a silnemu menstruacnemu krvacaniu hysteroskopiu aj s kyretazou. Zotavenie prebehlo v poriadku, cca 7 dni som spinila. Dalsia menstruacia sa mi dostavila ani nie 3tyzdne od zakroku (27 den cyklu) a je velmi silna, este intenzivnejsia ako pred zakrokom. Je to v poriadku? Mozem dufat, ze sa to upravi alebo mate skusenost, ze moze menstruacia po takomto zakroku trvalo este zosilniet? Dakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, prvá menštruácia po výkone môže byť silnejšia, na 27. deň cyklu je jej začiatok v poriadku. Odsledujte si to. Záleží od viacerých okolností. Je možné, že sa menštruácia upraví.

  • Silna menštruacia

    , Autor:

    Dobrý deň prajem,
    Chcela by som sa opýtať na Váš názor, menštruáciu mam od 14 nikdy som nemala žiaden problem, cyklus bol pravidelny sem tam prisiel o den skor alebo den neskor viac nie, antikoncepciu neberiem ani ine lieky, v auguste som absolvovala preventívnu kde bolo vsetko v poriadku, no o 2 dni v obdobi ovulacie som mala husty vytok sfarbeny do zlta asi 3 dni ...ziadne bolesti krce svrbenie nic a nakoniec to bolo ,,zakoncene,, krvacanim asi hodinu cca a potom uz nic....par dni bolo dobre no dostala som angínu a predpisali mi antibiotika zinat...tie som dobrala a mala.som brat aj acylpyrin na zapal a teplotu tak som to brala 2 dni plus caj s citronom a v nedelu mi prisla menstruacia o 5 dni skor ako mala co je prvy krat ze prisla tak skoro no prisla velmi silna a 3 dni nestraca na intenzite ale znova nemam ziadne bolesti ani mi nie je zle nic len sa citim ako keby som bola v inom tele lebo toto nie je typické vobec pre moj cyklus...viete mi poradit co s tym alebo co to moze byt?

    Dakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, spomínané hodinové krvácanie bolo s najväčšou pravdepodobnosťou ovulačné krvácanie. Čo sa týka skoršieho nástupu menštruácie, môže byť spôsobené chorobou, ako aj užívaním antibiotík. Na menštruačný cyklus vplýva viacero faktorov, ktoré sa bežne u Vás nevyskytujú a ktoré môžu menštruáciu ovplyvniť. Odsledujte si to. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.