Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
7,841 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v 1. súkromnej nemocnici Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

  • Mimo Cyklu

    , Autor: eny

    Dobrý deň, prosím Vás potrebovala by som poradiť. Mám 22 rokov, som bezdetná a už cca rok mám gynekologické problémy. Posledný menzes som mala 14. apríla 2013 a skončil 20. apríla 2013 - dnes ráno som začala špiniť /sem tam aj s prímesou krvi/ - hneď ráno som išla ku svojmu gynekológovi ktorý ma vyšetril a urobil aj sono / povedal, že je všetko v poriadku aj s maternicou aj vaječníkmi a graviditu nepotvrdil/ a pýtala som sa či to teda vyzerá na menzes a povedal že nie. Nikdy predtým som nekrvácala ani nešpinila mimo cyklu. Viete mi poradiť čím je to zapríčinené alebo aký problém to môže byť ? Môže prísť MS ale špinenie prestane? Za Vašu odpoveď Vám vopred ďakujem.
    Odpovedá: MUDr. Lenka Reismüllerová
    Dobrý deň,
    bez vyšetrenia sa dá k tomu vyjadriť len veľmi ťažko, ale veľmi pravdepodobne ide o špinenie v čase ovulácie, ktoré sa niekedy počas cyklu ženy vyskytne. Potvrdilo by to ale až vyšetrenie hladiny hormónov, bez tohto vyšetrenia je to len dohad. Ak predpokladám správne, špinenie by malo ustať.




    Ďakujem za odpoveď. Ešte jedna otázočka prosím Vás -- od včera večera špinenie prestalo a krvácam ako pri MS. Včera mi doktor robil aj sono ale povedal že na MS to nevyzerá a že inak je všetko v poriadku.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    bohužial len musím zopakovať čo som už písala, bez vyšetrenia hormónov a ultrazvuku vám neviem poradiť, počítajte to teda za riadnu menštruáciu. Na menštruačný cyklus má vplyv veľmi veľa okolností ako je stres, ochorenia, citové vypätie a mnohé ďaľsie "bežné" faktory.

Podobné otázky

  • Krvácanie

    , Autor:

    Dobrý deň. Po menšruácií asi po 2 týždňoch som začala mať hnedý výtok po vypláchnutí rosalginom vyšli zo mňa nejaké kusy . Po návšteve u gynekológ mi povedal že mám polypy. Teraz si vybavujem predoperačné lebo to musí ísť von. Začala som dosť krvácať neviem čo sa to deje. Ja neviem ako to má všetko prebiehať veľmi sa bojím...môžem ísť na ten zákrok keď krvacám alebo prečo vlastne krvácam. Ďakujem za odpoveď .

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak sú v dutine alebo v krčku maternice polypy, môžu spôsobovať krvácanie mimo cyklu. Na zákrok môžete ísť aj keď budete krvácať, je to jednodňový zákrok, trvá krátko, asi 10 - 15 minút. Nemusíte sa obávať. Polypy sú nezhubné útvary vyrastajúce zo sliznice dutiny alebo kanála krčka maternice, odstraňujú sa buď kyretkou alebo sa vykrútia klieštikmi a sliznica sa prekyretuje.

  • Krvácanie mimo cyklu

    , Autor:

    Dobrý deň, potrebovala by som poradiť, poslednú menštruáciu som mala 7. Až 8. Januára trvala krátko a bola slabá predtým som mala 4 dní špinenie 24teho januára som si našla na papieri na WC kvapky krvi a následne špinenie to trvalo 2 dní myslela som si ze išlo o implantacne krvácanie nakoľko sa snažíme s mužom o dieťa lenže dnes sa mi to zase objavilo najskôr jasne červená krv a potom špinenie a mam aj bolesti v podbrušku. Môže to byť tehotenstvo alebo je to len nejaký vykyv hormónov. Menštruáciu mam dostať až o 4 dní. Ďakujem vopred za odpoved

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, odsledujte si to. Ak praktizujete nechránený pohlavný styk a tehotenstvo nie je vylúčené, môže sa jednať aj o tehotenstvo. Takto Vám však na to neviem odpovedať. Pre jednoznačné potvrdenie alebo vylúčenie tehotenstva, rovnako tak pri akýchkoľvek nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Duphaston

    , Autor: Iveta

    Pan doktor, veľmi pekne ´dakujem za dôkladne vysvetlenie a hlavne upokojenie.Ja simyslim, že to slabe krvacanie je sposobene u mňa uživanim liekov, lebo stale sa to začina na 5 deň po začati uživania liekov. Beriem ich od 11-23 dňa cyklu. Väčšinou ženy udavaju, že ich beru od druhej polovici cyklu napr. na 16 deň.Može to špinenie sposobovať aj to, že sa začinaju brať už 11 deň cyklu?To špinenie v prvom cykle trvalo až do skončenia uživania liekov.Menzes som dostala na 7 deň po vynechani a bol slaby v pohode.Tak som verila, že Duphaston mi pomôže pri silnom krvacani, čo sa aj stalo, ale nepredpokladala som, že budem tak dlho mimo cyklu mať krvave vytoky, na to ma lekar neupozornil, že sa to može stať:Myslela som si, že keď nastava to špinenie, tak možno stale mam toho progesteronu malo, alebo už si to nejak laicky neviem vysvetliť. Celý život som nemala žiadne gyn. problemy a teraz toto trápenie.Už som bola rozhodnuta aj podstupiť hysterektomiu, ale moj lekar ma opertovať nechce, že nemá na to dovod, mam ešte vydržať. ˇže po operacii možu nasťať aj komplikacie. Ake to možu byť a ako žena znaša operáciu?Pán doktor prepačte prosim za tie otázky, ale už som ozaj zufala . Ďakujem pekne ešte raz.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak nie je dôvod na vyberanie maternice, je zbytočné tento zákrok podstupovať. Ak nemáte extrémne silné krvácania, ktoré Vás anemizujú a oslabujú, alebo iné ťažkosti a výsledky všetkých vyšetrení sú v poriadku, ešte by som chvíľku vydržal. Ak sa predsa rozhodnete pre radikálne a definitívne riešenie, teda odstránenie maternice, do budúcna a ako možná komplikácia môže prejaviť hlavne nedokonalé vymočenie sa alebo únik moču, prepadávanie pošvy, ... Pravdepodobnosť komplikácií je v dnešnej dobe moderných postupov a operačných techník pomerne malá, ale môže sa vyskytnúť.

  • Dufaston

    , Autor: Iveta

    Pán doktor, Chcem Vás poprosiť o radu. Mam 51 rokov a som v perimenopauze. Menzes mi teraz meška 2 týždne. Bola som za svojim lekarom, podľa USG sliznica maternice 6 mm, Hormonalny profil FSH 19.5 , Estrogen 520. Nasadil mi Dufaston na 10 dni.Hlavne kvoli tomu, že estrogen je ešte vysoky a mohol by sposobiť zbujnenioe sliznice, čo by bol nasledok dlheho a silneho krvacania. V minulosti som taky roblem mala menzes mi meškal 3 mesiace, potom 2 týždne som špinila a nasledne som sa silno rozkrvacala a nasledovala kyretaž, vysledky boli OK.Myslela som si, že už žačina menopauza. Pán doktor pri uživani Dufastonu a sliznici vysokej 6mm by malo byť krvacanie slabšie?Može sa vyskytnuť aj špinenie počas uživania?dufaston som ešte nebrala, v lete som brala Norethisteron kvoli dovolenke a to krvacanie bolo naozaj silne s kusami sliznice.Niekedy sa mi objavi špinenie mimo cyklu, hlavne pred menzesom.Ako by ste riešil moj problem Vy? Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, 6 mm sliznica je úplne v norme. Duphastonom sa možno krvácanie prejaví v normálnej intenzite, ale nie je to zaručené. Menopauza sa považuje až pri dvanástich mesiacoch bez menštruácie. Potupujte podľa odporúčaní Vášho obvodného gynekológa, nemajte obavy, pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach ho kontaktujte.

  • Otazka

    , Autor: fragola

    Dobry den pan doktor ja som vam uz davnejsie pisala ohladom slabej menstruacie po kyretazi..Mam 33 rokov ,dve deti (prve som mala v 24,druhe v 28 rokoch,ziaden problem s otehotnenim nebol u mna oba razy som otehotnela na prvy sup..Moj problem je ten ze po kyretazi mam slabu menstruaciu obcas iba vo forme spinenia..v aprili mi vynechala uplne alebo teda dostala som len take 1-2 razove spinenie po utreti.Gynekolog mi pichol na 38 dc vyvolavacku. Ms prisla po 2 tyzdnoch aj s krvou,nie silna ale predsa len silnejsia ako predtym.Teraz jun,jul to vyzeralo ze sa mi aj upravuje,prisla nacas aj s miernym krvacanim.August opat skor spinenie do hneda .A teraz som nedostala vobec alebo iba take opat jednorazove slabulilinke spinenie po utreti.Ja uz tomu.nerozumiem kde moze byt problem.Na sone ,aj 3/4D sone som mala vsetko v poriadku,ziadne cysty nic.Vyska sliznice 6mm na 8 den cyklu.Ovulacne testy mi ukazuju ovulaciu.Doktor vravel ze som v poriadku.Tak preco potom dva mesiace mam ako taku menstruaciu a potom mi vynecha?? Snazime sa pol roka o dieta,zatial bezuspesne.Musim podotknut ze toto je moj novy partner..S nim som otehotnela minuly rok cca po 4 mesiacoch.Teraz sa nedari a zacinam si mysliet ci nemozem mat nahodou ashermana..Spomenula som to mojmu gynekologovi,nato mi povedal ze nemam citat radsej na internete nic zle.Vraj som v poriadku..Bolesti mimo cyklus nemam ziadne ani po styku,nemala som nikdy ani zapal ani ziadne zenske problemy.Ja uz neviem co si mam mysliet..Ako to mam riesit dalej?Dakujem za odpoved

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ťažko sa je vyjadriť objektívne bez poznania všetkých informácií. Ak ťažkosti s menštruáciou budú pretrvávať a neotehotniete aj napriek intenzívnemu snaženiu do niekoľkých mesiacov, za predpokladu, že hormonálny profil máte v poriadku, USG nález je negatívny, ako aj ostatné vyšetrenia sú v poriadku, môže sa urobiť hysteroskopia vrámci jednodňovej chirurgie, kedy sa kamerkou pozrie cez kanál krčka do dutiny maternice a vylúči sa prípadná patológia dutiny maternice, ktorá by mohla spôsobovať menštruačné nepravidelnosti a problémy a ktorá nemusí byť zachytená ultrazvukovo.