Poradňa gynekológa a pôrodníka

Poradňa gynekológa a pôrodníka
20,923 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij, MPH, ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa a pôrodníka
  • Krvácanie

    , Autor: Evil666

    Dobrý deň, minulú stredu a piatok sme mali nechránený sex . Dnes mi prišli kŕče a krvácanie. Mala som dostať 7meho menzes ale krvácanie mi prišlo dnes . Mám to brať ako menštruáciu alebo je možné že som aj tehotná? Keď od styku prešlo 5 dní. Tehotná byť nechcem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, áno, je možné, že Vám začala menštruácia. Odsledujte si to. Ak nechcete byť tehotná, odporúčam používať niektorú z foriem antikoncepcie.

Podobné otázky

  • Spinenie a krvácanie

    , Autor: Kika138

    Dobrý deň prajem
    som 9 mesiacov po porode prvý menzes som dostala po šestonedelí od vtedy mám viac menej pravidelne každý mesiac. Ide hlavne o to že spinim a trocha krvacam mimo menzes v čase ovulácie . S Dr som to už riešila maternicu mám čistú hormonálny profil robený ten mám výsledky v poriadku . Spinenie a mierne krvácanie trvá cca 5 dni v čase ovulky. Ale tento mesiac už spinim a krvacam v čase ovulácie už šiesty deň nieje to veľké množstvo krvi ale tak jedna vložka menšia denne určite . Ešte kojím. Začala som brat ascorutin . Je ešte niečo špeciálne čo mi môže pomôcť aby som nekrvacala v čase ovulácie ? Ďakujem za radu

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, počas obdobia kojenia to však nie je nič výnimočné. Ascorutin Vám veľmi nepomôže, ale ani nepoškodí. Keďže kojíte, ovulačné špinenie sa v tomto čase dá riešiť nasadením jednozložkovej hormonálnej antikoncepcie, ktorú môžu užívať aj kojace ženy. Poraďte sa so svojim obvodným gynekológom.

  • Menštruácia neprišla, iba hnedý výtok

    , Autor: LenkaR

    Dobrý večer mam taky problém... Beriem antikoncepciu už asi rok. Mam 37 rokov, mam 4 deti... Najprv mi meskala menštruácia asi týždeň, ale mam nafúknuté brucho a bolesti v podbrušku už viac než 2 týždne, pred niekoľkými dňami som dostala menštruáciu, teda ak to menštruáciou môžem nazvať, pretože nešla zo mňa červená krv ale skôr do hneda.. A bolo to také slabúčké krvácanie, alebo skôr špinenie... Lenže trvalo to len dva dni.. No nafukuje ma stále a bolesti mam stále, tie bolesti sú ako menštruačné bolesti. Môj gynekológ ma momentálne dovolenku, tak preto tu píšem o mojom probléme... Aj tehotenský test som si robila a výsledok bol negatívny.... A okrem toho má často bolieva hlava a aj kríže. Za vašu odpoveď vopred ďakujem. Lenka

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie, aj napriek jej pravidelnému a správnemu užívaniu, sa krvácanie z vysadenia, či spádu hormónov nemusí dostaviť. Môže sa u Vás jednať aj o prejav vedľajších, či nežiadúcich účinkov hormonálnej antikoncepcie. Nemusí sa však vôbec jednať o gynekologický problém, ale o tráviaci. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Vyskúšať sa môže na čas vysadiť hormonálna antikoncepcia, prípadne zmeniť preparát hormonálnej antikoncepcie. Na to je však potrebné navštíviť Vášho obvodného gynekológa.

  • Krv mimo cyklu

    , Autor: Nik888

    Dobry den, som 7 mesiacov po sekcii, cyklus mi nabehol hned po sestonedeli, je pravidelný ale od porodu sa mi hocikedy spusti krvacanie mimo cyklu,, trva to cca den je to akokeby v hliene krcka.. nikdy sa mi to nedialo az teraz po porode. Menstruacia mi chodi na den presne a neviem co si mam mysliet o krvácaní mimo cyklu. Dakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, dôležité je najmä to, či kojíte alebo nie. Ak ešte kojíte, špinenie, či krvácanie môže byť nepravidelné. Ak nekojíte, príčin špinenia môže byť viacero. Nepoznám ani okolnosti kontroly po šestonedelí, či bolo na USG všetko v poriadku. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Krvacanie počas ovulácie

    , Autor: Dia18

    Dobrý deň , beriem anopyrin 30 mg a euthyrox 25 mg , keďže sa snažíme o bábätko tak som si robila ovulacne testy . Pondelok vyšiel ovulacny test pozitívny ( mala som bolesti v podbrusku tak sme skúsili ) od utorka rana krvacam začínalo to ružovo červeným výtokom až sa to vystupňovalo skoro ako pri menstruacii )predtým som to nikdy nemala ) ovulacny test ale stále bol pozitivny. Z čoho to moze byt ? Moze byt aj z toho že beriem ten anopyrin alebo to moze byt niečo iné ?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, môže sa jednať o ovulačné špinenie, či krvácanie. Nemusí sa prejavovať u každej ženy, či každý mesiac. Beriete navyše lieky na riedienie krvi, takže to môže potencovať aj to. Príčin však môže byť viacero. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Pri ťažkostiach alebo nejasntosich navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Cytológia

    , Autor: Nikaaaaa

    Dobrý den,
    doobedu som bola na prevencii - ster z krčka. Po vyšetrení som nekrvacala. Ale až večer som mala ružový výtok. Môžem to spájať s tým vyšetrením.
    Ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, áno, môže to súvisieť s dnešnou realizáciou onkocytologického steru z krčka maternice. Špinenie, či slabé krvácanie v deň realizácie steru, ako aj deň po realizácii steru nie je ničím výnimočným. Odsledujte si to.