Poradňa gynekológa a pôrodníka

Poradňa gynekológa a pôrodníka
20,281 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij, MPH, ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa a pôrodníka
  • Menstruacny kalisok

    , Autor: katarina-32

    Dobrý deň.

    Mam časté opakujúce sa zápaly a vytoky. Riešim to s mojim gynekológom. Preto som sa rozhodla ze počas menštruácie vymením tampóny za menstruacny kalisok. Zdalo sa mi to lepšia voľba počas zápalov ako tampóny. Len teraz sa obávam ze v prípade zápalu je vhodný aj kalisok. Ci baktérie sa "neusadia" a nezostanú na kalisku aj po sterilizacia a tým pádom si budem zase škodiť. Ďakujem za odpoveď. Kalisok prevaríme a sterilizujem aj tabletkami na sterilizáciu.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, ak mávate časté zápaly, je vhodné používať namiesto tampónov menštruačné vložky. Použitie menstruačného kalíška nie je úplne najvhodnejší nápad, ak však dodržíte zásady hygieny, môžete ho vyskúšať. Po skončení menštruácie si skúste realizovať aspoň desaťdňovú kúru vaginálnymi probiotikami na úpravu vaginálnej mikroflóry. Odsledujte si to.

Podobné otázky

  • Opäť mykóza/vaginóza

    , Autor: MiMa997

    Pekný deň prajem Pán doktor, chcela by som sa opýtať už 3 mesiac po sebe ma trápi vaginálna mykóza/ vaginóza neviem presne čo to je,ale prvý krát to bolo najhoršie vtedy som mala neskutočne svrbenie vagíny, opuch, tvarohový výtok, začervenanie, celkový diskomfot,preliečila som sa Canestenom gyn 1 deň a krémom, týždeň bol pokoj a posledný deň menštruácie to opäť začalo, príznaky boli oveľa miernejšie, opäť začal diskomfot, mierne svrbenie vagíny začervenanie ale tento raz výtok bol bielej mliečnej farby dajme tomu riedky, preliečila som sa Canestenom gyn 6 dní a krémom cca 10dni,po mesiaci keď som mala posledný deň menštruácie sa problém začal zas opakovať,presne posledný deň menštruácie som začala pociťovať diskomfort, začervenanie,mierne svrbenie a mliečny riedky výtok, intímne partie si umývam antibakteriálnym lactacydok,uz som sa objednala aj k svojmu gyn ale az o mesiac mal voľný najbližšii termín, už som zúfalá, plánujem zmeniť aj spodné prádlo,nosim stále tangá okrem menštruácia,pri menštruácii používam vložky always a kalíšok,moja otázka znie čím sa mam opäť preliečiť? akými liekmi kým sa dostanem k svojmu gyn a čo mám robiť do vtedy,kde môže byť problém? vďaka za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, pravdepodobne sa u Vás jedná o tzv. bakteriálnu vaginózu, teda poruchu vaginálnej mikroflóry. Skúste si realizovať vaginálny výplach Cloginom alebo Rosalginom a následne si realizujte aspoň desaťdňovú kúru vaginálnymi probiotikami za účelom úpravy vaginálnej mikroflóry. Menštruačný kalíšok nie je úplne ideálna pomôcka, pri jeho používaní je vyššia pravdepodobnosť vzniku spomínanej bakteriálnej vaginózy. Skúste ho nepoužívať. Kúru vaginálnymi probiotikami si viete realizovať aj preventívne obmesiac. Vhodná je ich aplikácia aj po návšteve kúpalísk, bazénov, víriviek, sáun, mora, ako aj počas užívania antibiotík a aspoň sedem dní po doužívaní antibiotík.

  • Špinenie počas brania antikoncepcie

    , Autor: Michala123578

    Dobrý deň prajem
    Chcem sa opýtať. Beriem antikoncepciu Katya už skoro pol roka. Začala som používať menstruacny kalisok. Asi 3 mesiace dozadu. Pri poslednej menštruácii som mala silné bolesti aj ako keby v pošve. Ktoré pretrvávali aj po menštruácii. Brala som antibiotika. Bolesti prestali. Mam posledne 4 tabletky z blistra a objavilo sa u mňa hnedé špinenie ako keby mi začínala menstruacia, to isté sa mi stalo pár dní do zadu a po dni to prešlo. K môjmu lekárovi som objednana až 8. Marca. Viete mi poradiť čim to môže byť spôsobené

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie je špinenie počas cyklu pomerne časté. Odsledujte si to. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.

  • Dovolenka

    , Autor: erikablahusova

    Dobrý deň dneska v noci odchádzam na dovolenku k moru a mám menštruáciu a chcem s akúpať lenže tampony aj kališok mám zakázaný čo mám robiť?Je možné sa kúpať bez vložky s menštruáciou v mori?
    prosím poradte

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, fyzicky neexistuje žiadny dôvod, prečo nemôžete ísť do vody, ak máte práve menštruáciu. Krv ale priťahuje mnohé morské živočíchy. Ak z nejakého dôvodu nemôžete používať tampóny ani menštruačný kalíšok, vyčkajte koniec menštruácie.