Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
15,250 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Gynazol

    , Autor: Zuzana25

    Dobrý deň
    Kedy po aplikovaní gynazolu môžem začať s lactobacilami od spodu ?
    Je pravda že HAK môže zhoršiť mykozy ak ich mavam často? Je lepšie vysadiť HAK ? Užívam Triregol a každý mesiac pri poslednej červenej na bielu mávam dole problémy ...všímam si to už každý mesiac ...výtok je hustý hrudkovity ,cítim opuch ,pálenie .
    Krém mi pomôže no o mesiac to mám spať a to užívam aj probiotiká na ústne aj od spodu raz do týždňa mi povedal gyn že stačí ...predpísal mi gynoflor ...mám ho užívať aj viac dní po sebe ? Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, s aplikáciou vaginálnych probiotík môžete začať prakticky hneď po skončení liečby Gynazolom. Áno, užívanie hormonálnej antikoncepcie môže zvyšovať riziko mykózy. Vaginálne probiotiká skúste užívať denne aspoň počas desiatich dní.

Podobné otázky

  • Vaginalna mykoza

    , Autor: ladvinka

    Dobrý večer. Pan doktor prosím vás už som bezmocná. Trápia ma neustále sa opakujúce mykozy, každý druhý tretí mesiac sa mibto vracia. Pomáha mi klotrimazol ale len na mesiac a potom si musím dať gynazol,ten mi pomôže na dva mesiace. Viete mi poradiť ako by som sa toho zbavila? Manžel sa vždy prelieci so mnou. Videla som na fb niake vitamíny her biotic carnium botanicals. Že sú na to. Nemáte niake recenzie na to? Ďakujem pekný večer prajem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, so spomínaným preparátom nemám žiadne skúsenosti. Pri opakujúcich sa vaginálnych infekciách odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa, ktorý Vám okrem základného kultivačného vyšetrenia vie zrealizovať aj rozšírené mikrobiologické vyšetrenie. Pravidelné, aspoň desaťdňové, kúry vaginálnymi probiotikami však vrelo odporúčam.

  • Vulvovaginitída a liečba bez efektu

    , Autor: tinaW

    Dobrý deň, už 8 rokov trpím hustým žltým výtokom, posledné 2 roky sa k tomu pridal aj vaginálny diskomfort (pálenie, rezanie, bolesti podbruška) spojený so zhoršením výtoku. Kultivácie (aj mykoplasma/ureplasma/chlamydia) negatívne. Ph v pošve neustále zvýšené 7 a viac. Mala som: Macmiror, Polygynax, Fluomizin, Dalacin, Gynazol, Lomexin - všetko strielané na slepo, keďže kultivácie boli vždy negatívne. Do toho neustále probiotiká ako Gynimun (orálne aj vaginálne) a celá škála voľnopredajných produktov na nastolenie rovnováhy + Gynoflor po každej liečbe od Dr - Ph stále zvýšené, výtok a diskomfort stále prítomný. Mám za sebou 2 zamlčané potraty (1x kyret, 1x tabletka) - ktorým sa ani nečudujem, keďže som gynekologicky zjavne neni v poriadku. Urológia + Imunológia v poriadku. Otázka znie, aké diagnostické metódy na odhalenie možnej infekcie je ešte možné použiť okrem kultivácií? Aké vyšetrenia by ste ďalej odporúčali, popr. postup liečby. Ďakujem vopred za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, na základe opisu u Vás boli realizované kultivačné, ale aj mikrobiologické vyšetrenia. Ešte by som doplnil výter na trichomonas vaginalis, prípadne zopakoval mikrobiologické vyšetrenia na sexuálne prenosné ochorenia. Skúsiť môžete dlhodobejšiu liečbu vaginálnymi probiotikami. Vplyv má aj strava, skúsil by som vylúčiť jedlá s vysokým obsahom cukru.

  • reakcia na lieky

    , Autor: Zuz11

    Dobrý deň, už dlhšie pociťujem pálenie hlavne medzi pošvou a ústim močovej trubice. Doktor mi predpísal viacero liekov... vyplach+gynazol, macmiror, imacort. Problém je, že po aplikovaný hocijakého lieku, pociťujem na vonkajšej oblasti genitálii silné pálenie, ktoré neprejde ani za 5, 10 či 15 minút. Poslednú liečbu macmimoru som ani nedobrala. Dlhodobo užívam probiotiká. Len ja pálenie stále mám, môže to byť aj suchosť? Z toho genitálneho pálenia dostávam aj zápaly močových ciest. Z kultivácie moču ani z pošvy mi nič nevyšlo.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, otázne je, či sa nejedná o kožné ochorenie v oblasti genitálu a tak je antibakteriálna, či antiinfekčná liečba neúčinná a naopak môže ešte viac prehĺbiť začervenanie a pálenie. Vhodné je potom uvažovať o krátkodobej aplikácii kortikosteroidných mastí. To je však skôr otázka na dermatológa. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť.

  • Gynazol pocas plodnych dni

    , Autor: Ivka85

    Dobry den. Chcem Vas poprosit snazime sa o babatko. Momentalne vsak mam mykozu a idu mi plodne dni. Lekar mi predpisal gynazol. Mozem si ho aplikovat aj pocas plodnych dni alebo mam pockat a aplikovat si ho az po nich. Neovplyvni to pohyb spermii?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas vaginálnej infekcie a jej liečby sa neodporúča mať pohlavný styk. Ak sa však chcete snažiť, liečbu má zmysel začať až v období pohlavnej abstinencie.

  • Entizol a Gynazol

    , Autor: Miška_1109

    Dobrý deň, môžem mať počas perorálneho brania Entizolu vodnatý výtok(konzistencia moču, ovulácia vylúčená) ? Mierny zápach, bezfarebný. Dala som si včera večer aj krém Gynazol. Je to normálne tým že sa čistím alebo to niečo iné signalizuje?
    Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, výtok máte pravdepodobne z Gynazolu. Odsledujte si to. Po skončení liečby odporúčam realizovať aj kúru vaginálnymi probiotikami.