Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
14,909 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Antikoncepcia

    , Autor: Kiki269

    Dobry deň beriem antikoncepciu aidee a chcem dá opýtať keby som zostala tehotná v novembri dostavalo by sa mi krvácanie v decembri a v januari?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, aj keď je žena tehotná, môže sa v prvých týždňoch vyskytovať krvácanie pripomínajúce menštruáciu. Ak však užívate hormonálnu antikoncepciu, za predpokladu pravidelného užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie je tehotenstvo veľmi málo pravdepodobné.

Podobné otázky

  • Antikoncepcia

    , Autor: Kitik

    Dobry večer chcem sa opýtať. Beriem antikoncepciu aidee a momentálne mám týždeň pauzu( krvácanie po 21.dnoch) ale vždy keď sa mu dostavy menstruacia tak má preženie ale v tomto obdobi tabletky neberiem no dnes mám posledný deň menštruáciu a mali sme s priateľom nechránený styk ale neurobil sa domňa, som stále plne chránená ?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, za predpokladu pravidelného užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie ste chránená aj v období sedemdňovej pauzy, nemusíte sa obávať. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie podľa plánu.

  • Tabletka po

    , Autor: KikuskaF

    Dobrý deň . Prosím vas v oktobri som užila prvýkrát tabletku po.. menzes mi prišiel cca 5 dni po užiti tabletky. Problém nastal pri ďalšom menzese, ktorý neprišiel.. od novembra menzes nikde , v januári som bola u lekára ktorý mi predpísal duphaston lieky .. po ňom mi menzes prišiel .. No tento mesiac je to zasa 3ti deň čo mi meškajú .. môže to byt z tej tabletky ?? Ak áno čo mam robiť aby sa mi konečne dostal cyklus do normálu? Ďakujem veľmi pekne za odpoved :)

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, núdzová hormonálna antikoncepcia má často vplyv na menštruačný cyklus, aj niekoľko mesiacov od užitia. Je to jeden z najčastejších vedľajších účinkov. Skôr by som u Vás uvažoval o hormonálnej antikoncepcii, počas ktorej by ste boli chránená a nemuseli zbytočne a často užívať núdzovú antikoncepciu a zároveň by sa cyklus upravil. Takto sa Vám však neviem bližšie vyjadriť. Pri ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Antikoncepcia

    , Autor: Kitik

    Dobry deň ako by sa dalo zistiť počas užívania háj či som tehu? Dostavila by sa ms aj tak ?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, pre jednoznačné potvrdenie alebo vylúčenie tehotenstva je najvhodnejšie realizovať odber krvi na beta HCG. Počas užívania hormonálnej antikoncepcie je špinenie, či krvácanie normálne. Jedná sa o krvácanie z vysadenia alebo zo spádu hormónov. Pri nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Escapelle

    , Autor: radkis11

    Pán doktor, 26.1.2021 som mala pohlavný styk prvý deň kramov, priateľ sa do mna urobil, avšak som to neriešila lebo počas kramov nepravdepodobné otehotnieť čo som čítala, keďže hneď som sa išla aj osprchovat, keďže som mala najväčši menzes. Potom sme mali pohlavný styk 29.1.2021 avšak to už bol koniec kramov a to už som sa bála takze na druhý deň 30.1.2021 som do 17hodin užila tabletku po konkrétne escapelle. Na to som sa o 6dni zacala špiniť a krvácať trvalo to 4-5dni. Menštruáciu som mala mat 24.1.2022. Už mi meška?Avšak teraz neviem či to mám rátať menzes od toho posledného špinenia čiže kedy by sa mal dostaviť? 2.2.2022? Keď to tak rátam? Bolia má veľmi bradavky, sú citlivé aj, niekedy mám pocit že mám aj biely výtok zvláštny.Prosím vás poviete mi vás pohľad? Som tehotná? Mám sa obávať? Neviem vôbec kedy mám dostať teraz menzes a o dieta sa nesnažíme vôbec. Urobila som si už 3tehotenske testy a všetky negatívne. Môže to byt kvôli tej tabletke? Veľa otazok mám ale verim že sa dozviem to čo potrebujem ste super pán doktor už ste mi raz pomohol! Ďakujeme vám.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, za predpokladu včasného užitia tabletky núdzovej antikoncepcie je pravdepodobnosť tehotenstva malá. Núdzová antikoncepcia často spôsobuje nepravidelné špinenie, či krvácanie a celkovo môže dôjsť k znepravidelneniu cyklu. Odsledujte si to. Pre jednoznačné vylúčenie tehotenstva navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Krvacanie

    , Autor: Katka 23

    Dobry vecer prajem , chcela by som Vas poprosit. Mam dobru kamaratku , ma 40 rokov , od mladosti ma hormonalny problem , nedostane menstruaciu bez antikoncepcie. V 17 rokov dostala prvy krat aj posledny , odvtedy uziva antikoncepciu. Oznamili jej , ze antikoncepcia ma 3 fazovu , jej nahradza vajecniky abude mat problem z otehotnenim. 23 rokov uziva antikoncepciu , menstruaciu ma tak 3 dni. Len stalo sa jej , ze cely mesiac oktober krvacala- spinila , jej gynekologicka , bola PN a ona nesla zastupujucej , pockala si na svoju. Samozrejme , ze urobila chybu. Krvacala- spinila cely mesiac oktober , potom sa to samo zastavilo a na druhy mesiac november dostala uz normalne menstruaciu. Ku svoje gynekologicke sa dostala az teraz v decembri. Bola vysetrena a gynekologicka povedala , ze je v poriadku. Medzi recou jej ale povedala , ze to mohlo byt z viacerych dovodov prechladnutie , tehotenstvo... Prosim Vas , je mozne , ked ma hormonalne problemy a uziva antikoncepciu , uz dlhe roky aby zostala tehotna ?
    Dakujem Vam.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, za predpokladu pravidelného a správneho užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie je tehotenstvo málo pravdepodobné. Obvodný gynekológ vie jednoznačne vylúčiť tehotenstvo odberom krvi na beta HCG.