Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,986 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Mr

    , Autor:

    Dobrí deň chcela bisom vediem mala som menštruáciu dňa 13.9.2021 a vidím už 15 tého vložku som. Malé skoro čistú a svrti deň už pro moceni ma palilo aj svrbenie som mala môžte mi poradiť diakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, pravdepodobne sa u Vás rozvíja vaginálna infekcia. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Skúsiť si môžete aplikovať Canesten krém. Pri pretrvávaní ťažkostí odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Scca a endometrioza

    , Autor: Svetlana

    Dobry den pan doktor, zvysuje sa mi onkomarker scca, avsak bola som teraz na ct a stery mi robili, vsetko ok. Podla priznakov, ktore mam ma napadlo ze by sa mohlo jednat o endometriozu, nakolku onko problem mam teraz vyluceny a citala som aj clanky, kde sa pise ze prave endometrioza benigne gynekologicke ochorenie suvisi so zvysovanim scca. Da sa odhalit endometrioza beznym gynekologickym vysetrenim alebo treba laparoskopiu? Ďakujem krasne

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, pri gynekologickom vyšetrení, ktoré zahŕňa aj USG vyšetrenie, sa štandardne endometrióza nedá jednoznačne potvrdiť. Záleží tiez od druhu ťažkostí. Najčastejším riešením je diagnostická laparoskopia, pri zložitejších nálezoch (hlboko infiltrujúca endometrióza) sa ešte realizuje MRI.

  • Opakované zapaly

    , Autor:

    Dobrý deň chcela by som sa vás opýtať rok aj pol sa mi opakujú baktérie Ecoli, Klebsiella a Enterocus fecalis. Môj gynekológ mi na to dáva každý mesiac antibiotické čipky a niekedy aj tablety som už z toho zúfalá a veľmi ma to trápi môj intímny život je na bode mrazu:(Moj predošlý gynekológ mi nikdy za rok aj pol neporadil probiotické čipky sama si všetko vyhľadávam ale už je asi neskoro mám Chronický zápal krčka maternice s MR vyšetrenia . Prosím vás čo mám robiť? Dá sa to ešte napraviť probiotickými čipkami alebo výplachom Rosalgin?Už nechcem brať antibiotiká ani mi to už nezaberá nič. Ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, dôležitá je citlivosť antibiotík vyklutivovaných baktérií. Opakovaným užívaním antibiotík sa len prehlbuje bakteriálna vaginóza. Ak sa jedná o chronické ťažkosti a aj napriek opakovaným preliečovaniam sa infekcia vracia alebo pretrváva, je vhodnejšie skúsiť dlhodobejšiu kúru vaginálnymi probiotikami. Existujú aj preparáty obsahujúce kombináciu probiotík a hormónov na úpravu vaginálneho epitelu (Gynoflor), ktoré môžete užívať aj dlhodobejšie v udržiavacej dávke. Vaginálne výplachy si realizovať môžete, hlavne pred aplikáciou probiotík, nie však často, pretože si môžete sama zaviesť infekciu do pošvy.

  • otaska

    , Autor:

    Dobry vecer mala by som taku otazocku. Cisarsky rez som mala Preto. Lebo mam usku panvu prve dieta sa narodlo. 24 .7 . Po roku sa mi narodilo dievcatko ties. Narodena 1.10. Rozmislali zme. Z mandzelom ze kceli by sme chlapceka Lebo uZ mame dve krasnich dievcatka ale. Teraz sa bojim toho aby nenastali riziko prI sekcie. TeraZ sa bojim Aby soM nezomRela. Takze zase po Jedneho roka som zase Tehotna nastanu sa nieAke rizika prezijem to _???

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, každý ďalší cisársky rez je rizikovejší, hlavne pre vysoké prasknutia maternice, riziko krvácania a nutnosti odstránenia maternice. Vo všeobecnosti sa odporúča otehotnieť aspoň rok po cisárskom reze. Dopredu Vám však neviem povedať, či tehotenstvo bude prebiehať bez komplikácií, alebo či sa vyskytnú nejaké komplikácie.

  • Bolesti po menštruácií

    , Autor:

    Dobrý deň.
    Chcela by som sa opýtať, že či sa môže jednať o nejaký vážny zdr.problém.Som dlhodobou užívateľkou HAK a nikdy som nebola tehotná.Zistili mi ureaplazmu na ktorú som brala antibiotiká aj partner.Bolo to 6 mesiacov dozadu a odvtedy bolo všetko v poriadku.

    15 dní pred menštruáciou som pociťovala bolesti čo mi prišlo zvláštne.Také ako PMS.Menštruácia prišla na čas.Zvyčajne mám len chvíľové bolesti jeden deň a slabé krvácanie.Krvácanie bolo silnejšie a bolesti trvali 3 dni.
    Menštruáciu som dostala 9.4 a skončila 11.4.
    Som zvyknutá, že trvá 3 dni+ deň špinenia.
    12.4 som začala pociťovať nezvyčajné bolesti ktoré sa stupňujú pri pohybe alebo v stoji.
    Dnes beriem 4 tabletku a stále špiním.Večer mám silnejší výtok ktorý je buď sfarbený do hneda alebo svetlo hneda.Ráno keď sa utriem tak vidím len nejaké pozostatky z večera a po celý deň nič.

    Bolesti sú veľmi intenzívne.Bolia ma kríže, brucho, podbruško.Pri aktívnejšom pohybe aj tam dolu.Cítila som aj pichanie aj také nepríjemné, mravčenie.Cítim strašne silný tlak ako keby som v sebe nosila kamene a zároveň ako keby ma niekto silno tlačil.Neviem dlho stáť a hneď si musím sadnúť.Cítim aj pocit ktorý cítim v prvý deň menštruácie.

    Mám veľmi tvrdé bruško a naduté.

    Nerozumiem tomu.Menštruácia mi skončila a tie bolesti prišli až po nej a stupňujú sa keď stojím alebo sa hýbem.Nikdy predtým som toto necítila.Cítim sa vyčerpane a nevládzem dlho stáť.Nie je to bolesť pri ktorej sa nedá fungovať, ale je to taký silný tlak, že to neustojím.Vydržím tak 10 minút a potom to príde a čím dlhšie stojím tým je tlak väčší.Pri chôdzi cítim bolesť aj tam dolu.Musím si sadnúť aby sa to postupne uvolnilo.


    Ďakujem vopred za odpoveď a prajem pekný deň.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, čo sa týka špinenia počas užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie, nebolo by to nič nezvyčajné. Čo sa týka opisovaných bolestí, ako aj ostatných pridružených príznakov, takto sa Vám neviem objektívne vyjadriť. Je nutné navštíviť obvodného gynekológa, ktorý Vás prípadne odošle na vyššie pracovisko. Bez vyšetrení, odberov a nálezov Vám takto neviem pomôcť.

  • Antika

    , Autor:

    Dobrý deň chcem sa spýtať už polroka berem antiku Mistra na endometriozu..ale kazdym mesiacom to je horsie si myslim..krvacam aj ked berem antiku zacnem ked mam 9 tabletku a potom este ku koncu balenia a potom este normalne v 7 dnovej prestavke..ale tento poaledny mesiac je to ovela horsie..naladi sa mi menia ako na hojdacke niektore vone mi vadia a vcera som rano jedla parky a nedokazala som ich jest smrdeli mi strasne..čim to može byt prosim vas ? Dakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, môžu sa u Vás prejavovať vedľajšie alebo nežiadúce účinky preparátu. Na liečbu endometriózy je výborný preparát Visanne. Ak sa u Vás naďalej budú prejavovať vedľajšie, či nežiadúce účinky, navštívte Vášho obvodného gynekológa.