Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,806 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Gynex

    , Autor:

    P.doktor...aky máte názor na užívanie gynexu...s pólu s duphastonom...gynekolog mi povedal že ho môžem užívať aj s duphastonom...je pravda že ho užívam iba tie dni kedy duphaston neuzivam...ale mám obavy či sa to nejako nemôže ovplyvňovať...navzájom....10 dní užívam duphaston a zvyšné gynex.....ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, Gynex je voľnopredajný výživový doplnok. Nemal by mať žiadny vplyv popri užívaní Duphastonu.

Podobné otázky

  • Progesteron

    , Autor:

    Dobrý deň,
    Prvú menštruáciu som dostala v 12 rokoch a v 15 rokoch som na 2 roky stratila uplne menštruáciu vtedy mi bol zistený aj nedostatok progestretonu. V 17 rokoch sa mi opäť vrátila menštruácia.
    Teraz mam 20 mám problémy s menštruáciou ktorá mi často mešká je veľmi bolestiva a chodi nepravidelne a častokrát za mesiac aj špinim- vytok s prímesou krvi pripadne jemno-hnede sfarbenie bez zápachu s bolesťami vajecnikov. Taketo "špinenie" trva už asi pol roka a do toho sa ešte pridala bolest krížov asi ze sa nemôžem ani poriadne hýbať ani si sadnúť . Posledne 4 roky som veľmi unavená bez energie , tvori sa mi vyrážky na tvári a to som v živote nemávala.
    Bola som aj u lekárky zapal a cysty vylúčila uplne. Zistili mi však opäť nedostatok pregestreronu (S-Progesteron= 8.27 nmol/l) a nasadila mi dufaston.
    Ja som lieky zatiaľ nezobrala skúšam prirodnejsiu formu kvapky Gynex beriem ich 4 týždne ale zatiaľ zlepšenie nepociťujem vôbec vsetko je na rovnako.
    Preto sa chcem spýtať ci všetky tieto problémy ako aj bolest krížov, unava ostatne ťažkosti uvedene vyššie majú súvis s nedostatkom progesteronu ?
    A prečo ho vlastne je nedostatok?
    prečo sa netvori tak ako by sa mal? Kde je chyba??
    A ci neexistuje lepšia liečba ako liekom duphaston?
    V lekárni mi poradili liek Agnucaston avšak ten progesteron neobsahuje tak neviem ci to je správna voľba ho brať alebo nasadiť duphaston?

    Ďakujem za odpoveď





    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, spomínané ťažkosti môžu byť spôsobené hormonálnou nerovnováhou. Vhodné je porozmýšľať o užívaní hormonálnej antikoncepcie. Preparáty na prírodnej báze alebo výživové doplnky Vám s najväčšou pravdepodobnosťou nepomôžu. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Meškajuca menštruácia

    , Autor: Nikol

    Dobrý deň, mám 22 rokov, 180 cm 62 kg
    V januári 2020 som vysadila antikoncepciu po 2 rokoch užívania. Menštruácia prišla až do júla max s týždňovym omeškaním, no od júla 2020 už neprišla... Zatiaľ mi nič nebolo diagnostikované. Maternica, vaječníky v poriadku, len tam nemám žiadne vajíčka ani náznak toho že by som mala dostať menštruáciu. Diabetologické, endokrinológicke vyšetrenia sú v poriadku. Mam problémy so žalúdkom býva mi po určitých potravinách ťažko ale celiakia je vylúčená, sono taktiež v poriadku. Zistili mi len zvýšené železo. Od júla 2020 som schudla postupne cca 7 kg nič pre to nerobím stravujem sa rovnako no asi je to podmienené meškajúcou menštruáciou a tým že po určitých potravinách ako pečivo mi býva ťažšie. Vediem si aj denník to mi odporučila pani obvodná doktorka a vo februári sa jej mam ozvať ak sa potvrdí opakovane zvýšené železo mám podstúpiť metabolické testy.
    Záver mojej pani gynekologičky bol ten, že ak všetky vyšetrenia budú v poriadku jediná cesta je hormonálna liečba,no tomu by som sa práve chcela vyhnúť.
    Už týždeň užívam Gynex a Vitex, a dlhodobo vitamín D, zinok a vitamín Ú na žalúdok.
    Menštruaciu som dostala neskoro v 15 rokoch no od začiatku bola nepravidelná a veľmi bolestivá - odpadávala som preto som začala brať vtedy antikoncepciu.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, aj napriek rozsiahlemu opisu nepoznám žiadne konkrétne výsledky vyšetrení, či bol realizovaný hormonálny profil a aké su jeho výsledky, či bola vyšetrená hladina AMH, ... preto je takto tažké sa bližšie objektívne vyjadriť. Hormonálna antikoncepcia u Vás mohla spôsobiť útlm, ktorý sa inak ako hormonálne väčšinou liečiť nedá, keďže je problém hormonálny. Ak chcete najprv vyskúšať iný spôsob, spomínané prípravky užívať môžete. Odsledujte si to.

  • Špinenie

    , Autor: Iveta

    Pan doktor , mam už skoro 50 rokov. V januari som vysadila HAK kvoli veku, lebo sa u mňa už prejavovali navaly, potenie.Odkedy som to vysadila mam niekedy špinenie kratkodobe mimo menzes a hlavne pred menzesom. Hormony zatiaľ v poriadku, FSH zvyšene nie je.V januari mi vo vytere doktor zistil Gardnielu vag. -dufam, že to dobre pišem, bolo to po ATB, ktore som brala, kvoli angine a doktor mi povedal, že to mohlo byť premnožene aj z tych antibiotik, Preliečili sme to Entizolom a Polygynexom. Kontrolny vyter bol v poriadku. Problemy nemam žiadne, ani vodnatý vytok aky sa popisuje, ani svrbenie, palenie.Namala som to ani vtedy, keď to bolo zistene nahodne pri prehliadke.Možu aj nejake bakterie sposobovať špinenie, alebo je to podľa Vas rozhadzane hormony? Ďakujem za odpoveď a prajem pekny deň.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, špinenie a nepravidelný menštruačný cyklus u Vás súvisí s premenopauzou. Ste vo veku, kedy už hormonálna činnosť vaječníkov pomaly ustupuje, menštruácia môže byť nepravidelná, najmä ak doteraz bola pravidelná, navodená hormonálnou antikoncepciou. Krátkodobé špinenie mimo cyklu alebo špinenie pred menštruáciou s plynulým prechodom do menštruácie je pomerne bežná vec vyskytujúca sa aj u mladších žien. Odsledujte si to. S baktériami to súvis nemá, navyše ak ste v sledovaní gynekológa a všetky výsledky máte v poriadku. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade objavenia sa nových ťažkostí alebo nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Chronicky vytok/tehotenstvo

    , Autor: odbornik6

    Dobrý deň, pani doktorka,
    chcela by som Vás poprosiť o radu, názor. Prakticky od puberty trpím výtokmi. Nijaký lekár ma ich doteraz nezbavil, je to naozaj veľmi nepríjemné. Preliečená som bola snáď všetkými možnými liekmi (Polygynax, Gynoflor, Klion D, Entizol, kvapky Gynex,...) bez zlepšenia. Boli mi robené stery na ureo, kvasinky, chlamýdie všetko negatívne. Nepociťujem žiadne bolesti, pálenie, svrbenie. Výtok je v priebehu cyklu najskôr žltý, neskôr priesvitný, redší, potom hustejší. Je to naozaj veľmi nepríjemné. Menštruáciu mávam pravidelnú na 26-28 deň, HAK neberiem.
    Pri poslednej návšteve lekára som mu toto všetko opätovne povedala a pripomenula, zároveň prívzukovala, že sa takmer rok snažíme o otehotnenie, bez úspechu. Môže to byť dlhotrvajúcimi problémami s výtokom?
    Budem vďačná za akýkoľvek názor, pomoc, odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    ak nebol zistený patogén, to znamená, že nebolo zistené či daný výtok spôsobuje infekcia nemusí daný výtok súvisieť s problémovým počatím. V tomto prípade by bolo ideálne kompletné vyšetrenie ako spermiogram, hormonálny profil, vyšetrenie priechodnosti vajcovodov - ak bude všetko negatívne, v tomto špecifickom prípade by bolo vhodné ešte vyšetriť krčok maternice - či neprebieha chronický zápal. (Ten by totiž mohol spôsobiť nahromadenie bielych krviniek - ako ochrana organizmu proti infekcii, ktoré však bohužiaľ bojujú aj proti spermiám). Ďalší postup podľa výsledkov.