Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,404 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Bakteriálna vaginóza

    , Autor:

    Dobry den, bola som pred tyzdnom na preventivke a gyn. sa nieco nezdalo, tak mi urobil ster a zistil, ze mam bakterialnu vaginozu. Dostala som Entizol 500 mg. Sucasne beriem uz nejaku dobu antikoncepciu Yadine a menstruujem kazde 2 a 3 mesiace (odkonzultovane s gyn.) Chcela by som sa opytat, ci pred tym ako mi zistil gyn. bakteriu a mala som sex naplno, mohla bakteria nejak ovplyvnit ochranu a ucinok antikoncepcie? Co sa tyka ATB Entizol, su to vaginalne tablety, tak ze ci ovplyvnuju ucinok antikoncepcie? A moja posledna otazka, ci mozem sucasne brat ATB a Gynimun na obnovu vag.mikroflory alebo mam pockat az kym doberiem lieky? Dakujem pekne :)

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, nie, bakteriálna vaginóza, ani užívané antibiotikum nemajú vplyv na účinok hormonálnej antikoncepcie, ktorú užívate. Užívanie vaginálnych probiotík vrelo odporúčam, ale až po doužívaní antibiotickej liečby.

Podobné otázky

  • baktéria e.coli

    , Autor:

    Dobrý deň, 2 mesiace dozadu som začala brat ATB summamed kvôli pleti. Brala som ich 3dni, 4 dni prestávka a ďalšie 3 dni. Menštruácia mi prišla načas, avšak trvala skoro 2 týždne(7 dní trvala, potom dva dni nič a potom zase prišlo také stredne krvácanie) čo som dovtedy mala menštruáciu maximálne 5 dni. Ku koncu bolo to krvácanie už iba pri veľkej potrebe. Tak som išla k doktorovi, ktorý mi robil ster a teda iba cez telefon mi povedal že mam "masívnu" baktériu e.coli a teda že asi tým mohlo byt spôsobené to krvácanie. Predpísal mi ATB zinnat a probiotika. Probiotika som doužívala jedno balenie a kedže sa snažím atb vyhýbať nezačala som ich ešte brat nakoľko krvácanie odvtedy už žiadne nemám a ani iné príznaky.
    S mužom sa snažíme o dieta a aj preto som sa atb brat nechcela...A teraz mi menštruácia mešká 9 dní, myslíte žeby to mohlo byt spôsobené tou baktériu ? tehotenský test som si robila 2x a negatívny...Dá sa baktéria e.coli liečiť aj inak ako ATB? Ďakujem veľmi pekne za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, infekcia má vplyv na menštruačný cyklus, meškanie môže byť spôsobené infekciou. Osobne si myslím, že vplyvom užívania Sumamedu sa u Vás rozvinula bakteriálna vaginóza. Ak sa jedná iba o vaginálnu infekciu E. Coli, ktorá sa v pošve nachádza bežne, ale je v "harmónii" s Lactobacilmi, a moč bol v poriadku, je vhodnejšie užívať lokálnu vaginálnu liečbu, v závislosti od výsledkov citlivosti na danú baktériu. Klasické probiotiká nemajú na pošvu žiadny vplyv. Jednoznačne odporúčam aplikáciu vaginálnych probiotík na úpravu pošvovej mikroflóry. Počas liečby je vhodná pohlavná abstinencia. Snaženie by som odložil až po preliečení.

  • Bolesti

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor. Už som vam pisala viac krat, moj problem je zlozity ale skusim to skratit. Mam 32 rokov, ako 10 rocna operovana 2x pre perforovany apendix a nasledny zapal pobrusnice. Pred cca 2 rokmi som zacala mat problemy, svrbiaci vytok, bolesti v podbrusku a krizoch . Moj lekar mi odporucil operaciu pretoze som mala cystu na pravom vajecniku. Po roku tychto bolesti som sa odhodlala absolvovat operaciu, ktora trvala 4 hodiny kvoli pocetnym zrastom. Na oboch vajickovodoch bol sactosalpinx, pravy odstranili a na lavom urobili neostomiu+fimbrioplastiku. Avsak absolutne mi to nepomohlo, este ten mesiac sa mi vratili bolesti, spinenie, svrbenie v posve. Samozrejme zase nasledovala liecba kadejakymi mastickami a globulami. Ale vobec mi to uz nepomaha. Mam uplne oslabenu imunitu, co som pred tym nikdy nemala. Kazdy den placem pretoze nezvladam ani starostlivost o domacnost v bolestiach a so sustavnym svrbenim. Naozaj nie je mozne v takomto pripade odstranit vsetko - maternicu + vajecniky? Vidim to ako moju jedinu nadej. Zijem na tabletkach od bolesti a vazne zvazujem antidepresiva nakolko nezvladam takyto zivot.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, takto sa Vám k Vašim ťažkostiam neviem bližšie objektívne vyjadriť. Nemyslím si, že odstránenie maternice by odstránilo Vaše ťažkosti. Ako som Vám už písal, príčin ťažkostí u Vás môže byť viacero. Opakovanou liečbou antibiotikami sa len prehĺbi bakteriálna vaginóza.
    Máte možnosť navštíviť zdravotnícke zariadenie, ako vyššie pracovisko, kde po zhodnotení všetkých výsledkov Vám môžu navrhnúť viacero riešení.

  • Mykoplazma

    , Autor:

    Dobrý deň, chcela by som sa informovať ohľadom mykoplaziem. Pred pár mesiacmi mi bola diagnostikovana mykoplazma pri preventívnej prehliadke. Nemala som žiadne príznaky ktoré nemám ani doteraz. Moja doktorka mi nasadila 2x antibitioika Doxyhexal, ktoré však nezabrali, mykoplazma tam stále je ale problémy nemám našťastie žiadne. Dohodli sme sa, že to ďalej liečiť nebudeme, až keby sú problémy, s čím som aj súhlasila nakoľko nevidím zmysel v tom brat antibitioika ktoré nepomáhaju. Len sa chcem spýtať ci môžem normálne sexuálne fungovať, nakoľko som pohlavný styk nemala odkedy riešim toto. Bojím sa, že ak si nájdem partnera, môžem ho nakaziť. Kondóm vraj tiež úplne nepomáha voči týmto chorobám, tak neviem čo mám robiť.
    Ďakujem a prajem pekný deň

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, nie vždy je nutné a potrebné opakovane preliečovať mykoplazmovú, či ureaplazmovú infekciu, prehĺby sa tým len bakteriálna vaginóza. Záleží však od konkrétneho druhu mykoplazmy, ako aj citlivosti na daný druh. Skúste si aplikovať vaginálne probiotiká, občas si realizovať vaginálne výplachy. Keďže nepoznám žiadne bližšie informácie, výsledky vyšetrení, ani okolnosti, neviem sa Vám bližšie objektívne vyjadriť. Postupujte podľa odporúčaní Vášho obvodného gynekológa.

  • Enterococcus faecalis

    , Autor:

    Dobry den uz dlhodobo mam problem s gardnerellou brala som vela antibiotik a tym padom mam stale gardnerellu dostanem ju aj pri chranenom pohlanom styku liecili ma entizolom a dalacin kremom a zistili mi ze nemam ziadne zdrave lactobacile v posve tym padom stale vznika garnberella uzivam aj ustne probiotika na vaginalne problemi aj do posvy zistili mi aj enterocuccus faecalis masivne mam dost velke bolesti urobili mi citlivost na antibiotika a dali mi macmiror len neviem ci tie bolesti sposobuje gardnerella alebo enterecoccus s coho to vznika so zapal moc.ciest dakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, častým užívaním antibiotík dôjde k vymiznutiu pošvovej mikroflóry a vzniká bakteriálna vaginóza. Skúsiť si môžete realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom, vaginálne probiotíka sú veľmi vhodné, je potrebné ich užívať v kúrach. Ak však máte predpísaný Macmiror, najprv ho doužívajte a následne kontinuálne prejdite do užívania vaginálnych probiotík. Pohlavný styk počas liečby nepraktizujte. Odsledujte si to a užívajte odporúčanú liečbu.

  • Polyp maternice

    , Autor:

    Dobrý večer!V roku 2009 mi bol odstránený ľavý vaječník ķôli endometrióze.V roku 2014 som musela znovu podstúpiť operáciu kôli endometrioze(laparoskopicky).V roku 2017 som podstúpila diagnostickú kyretáž kóli nadmernému krvácaniu.Tento rok v marci som bola znovu nútená podstúpiť diagnostickú kyretáž kôli silnej a dlhej menštruácii.Opis biopsie bol:Krvné koagulá a fragmenty endometriálneho korpusovitého polypu bez atypií.Fragmenty cervikálnej sliznice s prejavmi včasnej i vyzrievajúcej skvamóznej metaplázie bez prejavov SIL/dysplázie.Som už dva mesiace po kyretáži a stále sa cítim zle.Dva týždne po kyretáži mi lekár konečne po naliehaní urobil výter a bola mi diagnostikovaná bakteriálna vaginóza.Odvtedy som už absolvovala dva kontrolné výtery a boli stále negatívne.Minulý týždeň som bola na cytologické vyšetrenie a na moje naliehanie,že sa necítim dobre(od kyretáže mám nielen bolesti v bruchu ale aj v oblasti panvy,chrbta a neskutočne ma bolia nohy a rebrá)ma prezrel a oznámil mi,že mi tam znova rastú polypy.Chcel mi nasadiť znova progesterón ale kôli tomu,že som ho upozornila,že sme to už skúšali v roku 2017 a vôbec nezabral,len som mala bolesti kostí a zubov,tak ma poslal na hematológiu,aby mi vyšetrili krv kôli zrážanlivosti.Zatiaľ čakám za výsledkami.Neexistuje aj nejaké iné liečebné riešenie ako progesterón?Má vôbec význam znova skúšať liek,ktorý už raz nezabral len škodil?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, polypy maternice nespôsobujú celkové pocity zhoršenia zdravotného stavu. Nespôsobujú bolesti, ale nadmerne silné alebo nepravidelné krvácanie, preto by som nerobil predčasné závery príčin celkového Vášho zdravotného stavu, ale vyčkal na hematologické výsledky. Keďže nepoznám žiadne bližšie informácie ani okolnosti, je veľmi ťažké sa objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí kontaktujte Vášho obvodného gynekológa.