Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,404 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Priznaky

    , Autor: viki927

    Dobry den, ja som Vam uz s tymto problemom pisala ale pokusim sa Vam to priblizit konkretnejsie ci je mozne byt tehotna ked som uzila tabletkju antiky v obvyklom case na dalsi den som mala pohlavny styk avsak ku veveru som vzala cezeru ale pokial viem vplyv na antikoncepciu to nema odvtedy presli tri mesiace kedy som pohlavny styk nemala, tablety antiky beriem i tak pravidelne a menstruacie dosli ale nie na 2-3 den ale na 4 den pocas vynechania tyzdna uzivania antiky ale priznaky ako nafuknute brucho, tak som so spravila test po troch mesiacoch vysiel negativny teraz ma potrapilo uz aj zvracanie asi dvakrat ... mozem spravit este jeden tehotensky test?
    Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, na základe opisu si myslím, že nie ste tehotná. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie. Tehotenský test si pre vlastný kľud môžete realizovať.

Podobné otázky

  • baktéria e.coli

    , Autor:

    Dobrý deň, 2 mesiace dozadu som začala brat ATB summamed kvôli pleti. Brala som ich 3dni, 4 dni prestávka a ďalšie 3 dni. Menštruácia mi prišla načas, avšak trvala skoro 2 týždne(7 dní trvala, potom dva dni nič a potom zase prišlo také stredne krvácanie) čo som dovtedy mala menštruáciu maximálne 5 dni. Ku koncu bolo to krvácanie už iba pri veľkej potrebe. Tak som išla k doktorovi, ktorý mi robil ster a teda iba cez telefon mi povedal že mam "masívnu" baktériu e.coli a teda že asi tým mohlo byt spôsobené to krvácanie. Predpísal mi ATB zinnat a probiotika. Probiotika som doužívala jedno balenie a kedže sa snažím atb vyhýbať nezačala som ich ešte brat nakoľko krvácanie odvtedy už žiadne nemám a ani iné príznaky.
    S mužom sa snažíme o dieta a aj preto som sa atb brat nechcela...A teraz mi menštruácia mešká 9 dní, myslíte žeby to mohlo byt spôsobené tou baktériu ? tehotenský test som si robila 2x a negatívny...Dá sa baktéria e.coli liečiť aj inak ako ATB? Ďakujem veľmi pekne za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, infekcia má vplyv na menštruačný cyklus, meškanie môže byť spôsobené infekciou. Osobne si myslím, že vplyvom užívania Sumamedu sa u Vás rozvinula bakteriálna vaginóza. Ak sa jedná iba o vaginálnu infekciu E. Coli, ktorá sa v pošve nachádza bežne, ale je v "harmónii" s Lactobacilmi, a moč bol v poriadku, je vhodnejšie užívať lokálnu vaginálnu liečbu, v závislosti od výsledkov citlivosti na danú baktériu. Klasické probiotiká nemajú na pošvu žiadny vplyv. Jednoznačne odporúčam aplikáciu vaginálnych probiotík na úpravu pošvovej mikroflóry. Počas liečby je vhodná pohlavná abstinencia. Snaženie by som odložil až po preliečení.

  • Ureaplazma

    , Autor:

    Dobry den, mala som problem s vytokom, aj mierne zapachajucim. Opakovane svrbenie vo vonkajsej oblasti sa mi opakuje uz rok, potom prejde, niekedy sa vrati.
    Dostala som na to krem, problemy presli. Stery vsak potvrdili ureaplazmu. Obavam sa uzivania kremu Dalacin, ze sa mi vrati mykoza, rozhadze mikroflora..Zaroven sa chystam po dobrati a dovolenku k moru a obavam sa potom nejakej infekcie. Aka dolezita je aktualna liecba tejto infecie? Da sa to riesit aj inak?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, opakované problémy s Ureaplazmou môžu byť aj na podklade imunity. Dalacin môžete užívať. Odporúčam občasné realizovanie vaginálnych výplachov Cloginom alebo Rosalginom, pravidelné užívanie vaginálnych probiotík v kúrach, aspoň každé 3 mesiace. Dôležité je aj preliečenie partnera, ktorý môže byť prenášač a nemusí mať žiadne príznaky. Ak nemáte teraz žiadne ťažkosti, nie je za každú cenu opakovane ureaplazmu preliečovať antibiotikami. Odsledujte si to. Pri ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Mykoplazma

    , Autor:

    Dobrý deň, chcela by som sa informovať ohľadom mykoplaziem. Pred pár mesiacmi mi bola diagnostikovana mykoplazma pri preventívnej prehliadke. Nemala som žiadne príznaky ktoré nemám ani doteraz. Moja doktorka mi nasadila 2x antibitioika Doxyhexal, ktoré však nezabrali, mykoplazma tam stále je ale problémy nemám našťastie žiadne. Dohodli sme sa, že to ďalej liečiť nebudeme, až keby sú problémy, s čím som aj súhlasila nakoľko nevidím zmysel v tom brat antibitioika ktoré nepomáhaju. Len sa chcem spýtať ci môžem normálne sexuálne fungovať, nakoľko som pohlavný styk nemala odkedy riešim toto. Bojím sa, že ak si nájdem partnera, môžem ho nakaziť. Kondóm vraj tiež úplne nepomáha voči týmto chorobám, tak neviem čo mám robiť.
    Ďakujem a prajem pekný deň

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, nie vždy je nutné a potrebné opakovane preliečovať mykoplazmovú, či ureaplazmovú infekciu, prehĺby sa tým len bakteriálna vaginóza. Záleží však od konkrétneho druhu mykoplazmy, ako aj citlivosti na daný druh. Skúste si aplikovať vaginálne probiotiká, občas si realizovať vaginálne výplachy. Keďže nepoznám žiadne bližšie informácie, výsledky vyšetrení, ani okolnosti, neviem sa Vám bližšie objektívne vyjadriť. Postupujte podľa odporúčaní Vášho obvodného gynekológa.

  • Gynekolg.problemy

    , Autor:

    Dobrý den,
    Chcem sa poradit ci som mohla dostať kvasinky po pouziti prezervativu, ci ide o nejaku alergiu na to,mam 43 rokov predtým som nic nemala žiadne príznaky.. Az po styku s ochranou. Partner ale spominal ze on ma jazyk bledsi ze to mohlo byt aj od neho. Prosim o radu. Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Môže sa jednať aj o kandidózu, prípadne aj o precitlivelosť na latex. Odsledujte si to. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Tehotenstvo

    , Autor:

    Dobrý deň,
    chcela by som sa spýtať či je možné tehotenstvo aj počas užívania HAK. Posledný týždeň mi nieje úplne najlepšie. Vadia mi rôzne jedlá, ktoré som doteraz mala rada, bolia ma kríže a zároveň aj mierne podbruško. V sobotu sa mi stala taká vec, že z ničoho nič som mala krče v bruchu a závraty, ktoré po pár hodinách odzneli. Test som si robila v nedelu bolo to 2 dni po pauze v HAK ale negatívny. Stále mi však nesedia príznaky. Nikdy som nič takéto nepociťovala.
    Ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, za predpokladu pravidelného užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie je pravdepodobnosť tehotenstva veľmi malá. Odsledujte si to. Príčina ťažkostí môže byť aj negynekologická. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného lekára.