Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,299 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Tehotna

    , Autor:

    Dobrý deň chcem sa opýtať keď mastrubujem sama zo sebou a vytecie mi tekutina môže to narušiť plodnost ? Neviznam sa ďakujem za odpoveď

Podobné otázky

  • Adenomyoza?

    , Autor:

    Dobrý deň. Mám 32 rokov a už dva roky trpím neustálymi bolesťami, najprv to bolo cca len od ovulacie po ms ale teraz je to uz prakticky stale. Taktiez spinim hocikedy pocas cyklu hlavne pred a po ms a mavam neustale v posve zapal a svrbenie. Pred tym som nikdy taketo problemy nemavala. Posledna menstruacia uz bola nesmierne bolestiva, doslova ma rezalo v maternici a mala som aj velke zrazeniny. Vysledky z krvi vsak boli ok - aj hematologia. Zacala som brat antikoncepciu leverette ale aj tak som zacala spinit cca po dvoch tyzdnoch, su to take hnede hrudky ktore som si vsimla hlavne po utreti na wc. Moj lekar uz vsak so mnou nechce nic riesit, vraj ma bolia zrasty pretoze som minuly rok bola na operacii cysty a v roku 1999 som bola 2x operovana kvoli prasknutemu apendixu. Deti nemam, tehotna som nebola. Citala som nieco o adenomyoze. Stretli ste sa uz s tym? Je mozne ze toto je moj problem na zaklade opisanych priznakov? Som uz zufala, lekari na mna pozeraju ako na blazna ale ja neustale trpim, nemame uz s priatelom ani styk, nezvladam bezne cinnosti doma. To akoze naozaj v 21. storoci mam takto zit?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, môže sa u Vás jednať aj o endometriózu, ktorá v kombinácii zo zrastmi môže spôsobovať ozaj nepríjemnosti a komplikovať tak bežné činnosti. Keďže však nepoznám žiadne bližšie okolnosti, informácie, výsledky vyšetrení, nálezov, či USG vyšetrení, neviem sa Vám bližšie objektívne vyjadriť. Jedným z riešení je aj diagnostická laparoskopia, kde by sa mohla zistiť a aj odstrániť príčina ťažkostí.

  • Babatko

    , Autor: dracik237

    Dobry den pomaly druhy mesiac mam bolesti v podbrusku,bolave prsia,kyselinu a kazde rano ma napina.brucho sa mi gulati a rastu mi aj prsia lenze tehu test mi zatial vysiel negativny.mozem byt aj napriek tomu tehotna?alebo sa to moze priklanat k nejakym zenskym problemom.dakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Ak nie je vylúčené tehotenstvo, skúste si realizovať iný typ tehotenského testu, prípadne vhodnejšie bude navštíviť Vášho obvodného gynekológa, ktorý na základe odberu krvi na beta HCG jednoznačne vylúči alebo potvrdí tehotenstvo a určí ďalší postup.

  • Antikoncepcia

    , Autor:

    Dobrý deň chcem sa opýtať minuly týždeň som brala antibiotiká do štvrtku a pocas Toho týždňa som mala 7-dňovú pauzu antikoncepcie a dnes sme s priateľom mali nechránený styk, antikoncepciu beriem pravidelne, aká je možnosť otehotnenia ?
    Ešte sa chcem opýtať antikoncepciu som začala brat hneď v marci,menštruáciu som dostala 1.3 a tabletku som si dala až 2.3 ale už druhu v blistri a nakonci marca mi 1 tabletka zostala vlastne tá čo sa mala užiť1.3 ale tu som vyhodila aj s blistrom. Následne nasledovala 7-dňová pauza, mám otázku či vtedy mohlo byt niečo posunuté nejako dni že by antikoncepcia nemala žiadne účinky keď som si ju nedala 1.den menštruácie ?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, aj napriek tomu, že ste začali užívať hormonálnu antikoncepciu na 2. deň menštruácie, ste mali užiť prvú tabletku z blistra. Ak ste postupovali tak, ako ste opísali, za predpokladu, že ste prvý týžden užívania nemali pohlavný styk, alebo bol pohlavný styk chránený, tehotná nebudete. Rovnako tak, za predpokladu pravidelného užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie ste chránená aj počas 7 dňovej pauzy. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.

  • Antikoncepcia

    , Autor:

    Dobrý den,

    Rada by som sa spytala už 8mi den čakam na menštruaciu ale nič mam troška bolesť vaječnikov ale nič zasadné. Minulý mesiac som mala len špinenie počas brania antikoncepcie Marvelon a tento mesiac nič... Tehotna niesom robila som si test je negative. Marvelon uživam roky ( mim 8 rokov bez pauzy) ale od September 2020 do Februar 2021 som mala úplnu pauzu a v March 2021 som zase začala Marvelon uživať ale teraz už so “prestavakami” na menštruaciu kedže v minulosti som uživala bez prestavky. Asi pred 3mi tyždnami som začla uživať Železo 28ml každy deň je možne že to ma nato nejaký vplyv? Mohly by ste mi poradiť ? Neviem či už dnes mam zase začat s Marvelon alebo počkať ? ? ?
    Ďakujem pekne

    Michaela

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa nejedná o menštruáciu v pravom slova zmysle, ale o krvácanie z vysadenia, ktoré sa ale v priebehu užívania nemusí dostaviť vôbec, prípadne môže byť iba vo forme pár dňového špinenia. Ak aj nedôjde ku krvácaniu z vysadenia do skončenia 7 dňovej pauzy, je potrebné aj napriek tomu pokračovať v užívaní nového blistra hormonálnej antikoncepcie.

  • Očkovanie a tehotenstvo

    , Autor:

    Dobrý deň, chcela by som sa opýtať či mi viete poradiť,, dať sa zaočkovať proti Covidu? Keď mám problémy s vaječníkmy a môže sa stať že nebudem vedieť otehotnieť? Alebo počkať radšej pokiaľ budem tehotná?
    Ďakujem za spätnú odpoveď
    Prajem pekný deň

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, nepoznám síce žiadne bližšie informácie, ani okolnosti Vašich ťažkostí s vaječníkmi, ale myslím si, že očkovať sa môžete dať.