Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,427 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Mykoza

    , Autor:

    Dobry den, mam pravidelne opakujuce sa mykozy, takmer kazdy mesiac. Dnes mi dr sprvil vytery aj krv odobral a čakám na vysledky. Povedal mi aby manzel isiel na urologiu alebo kozne si dat spravit vysetrenie na pohlavne ochorenia. Kedze sme dlho spolu a sexualnych partnerov sme nemenili tak pohlavne ochorenie je vylucene. Alebo ma mykoza nieco s tym spolocne? Dakujem pekne

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, mykózu môže na ženu preniesť aj partner, preto je pri opakujúcich sa mykózach vhodné aj vyšetrenie partnera.

Podobné otázky

  • Vitagyn C

    , Autor: Ivana

    Dobry den,

    liecila som sa na mykozu a po liecbe mi lekar odporucil vitagyn c, pretoze sa mi pravidelne mykoza vracala.. vcera som si tento krem zaviedla do posvy po styku s partnerom pretoze som mala pocit, ze citim mierne palenie. V pribalovom letaku je napisane, ze nezanechava ziadne stopy na nohavickach. Na druhy den asi po 12 hodinach po aplikacii zo mna zacal vytekat biely vytok a pride mi logicke, ze to bol ten krem.. ale kedze je v pribalovom letaku napisane, ze to ziadne flaky nezanechava, tak som trochu zmatena, ci sa mi mykoza nevratila v plnej sile aj ked nepocitujem svrbenie, mozno trosku palenie ale to tiez neviem ci si uz nenahovaram.. ide mi len o to, ci mi viete poradit.. moze ten krem vytiect po par hodinach alebo by nemal, ked to je tak napisane v letaku?? Dakujem!

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, takto sa Vám objektívne bližšie vyjadriť neviem. Skúste si realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom a odsledujte si, či sa spomínaný výtok objaví. Ak áno, bude potrebné navštíviť Vášho obvodného gynekológa.

  • Ureaplazma

    , Autor:

    Dobry den, mala som problem s vytokom, aj mierne zapachajucim. Opakovane svrbenie vo vonkajsej oblasti sa mi opakuje uz rok, potom prejde, niekedy sa vrati.
    Dostala som na to krem, problemy presli. Stery vsak potvrdili ureaplazmu. Obavam sa uzivania kremu Dalacin, ze sa mi vrati mykoza, rozhadze mikroflora..Zaroven sa chystam po dobrati a dovolenku k moru a obavam sa potom nejakej infekcie. Aka dolezita je aktualna liecba tejto infecie? Da sa to riesit aj inak?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, opakované problémy s Ureaplazmou môžu byť aj na podklade imunity. Dalacin môžete užívať. Odporúčam občasné realizovanie vaginálnych výplachov Cloginom alebo Rosalginom, pravidelné užívanie vaginálnych probiotík v kúrach, aspoň každé 3 mesiace. Dôležité je aj preliečenie partnera, ktorý môže byť prenášač a nemusí mať žiadne príznaky. Ak nemáte teraz žiadne ťažkosti, nie je za každú cenu opakovane ureaplazmu preliečovať antibiotikami. Odsledujte si to. Pri ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Gynekologicke problemy

    , Autor:

    Dobry den prajem,
    Prosim Vas o radu. V aprili som bola preliecena polygynaxom (crevne bakterie). V maji sa mi objavila mykoza (mozno aj z danych antibiotik?nepamatam si problemy s mykozou). U doktora som dostala predpis na clotrimazol 6xtabletka lokalne a krem clotrimazol. Vsetko spolu naraz, tak som plchopila, ze 6 dni. Kedze som pocitovala este trochu palenie, tak krem som uzivala 10 dni. Na 11 den som volala p. setricke, ze mam stale pocit palenia. Podla sestricky som ale bola preliecena, tak ze mozno je to nejaka alergicka reakcia a odporucila mi vitamin C a zavolat az o tyzden, ak to neprejde. V lekarni som si kupila candivac a vecer som si vsimla ze okolie dolu a trochu vnutri co vidiet je este zacervenane, takze asi odtial palenie. Vsimla som si aj trochu biely hrudovity vytok. Od druheho liecenia abstinujem. Na druhy den som vsak dostala menzes, takze navstevu u lekara musim na par dni tak ci tak odlozit. Co by ste mi prosim poradili ako nazor ineho odbornika? Moze to byt nedostatocne preliecena mykoza? Mozem skusit nejaky volnopredajny canesten lokalny tablety po menzes? Ku clotrimazolu som sa na 13sty den vratila, v pribalovom letaku sa uvadza ze sa ma dlhsie pouzivat, mozem uzivat alebo si skor privodim rezistenciu? Som 8 mesiacov po porode a este trochu kojim. Dakujem vopred velmi pekne za akukolvek radu. Ostavam s pozdravom.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, časté užívania antibiotík môže spôsobiť bakteriálnu vaginózu. Vhodné je pravidelné užívanie vaginálnych probiotík v kúrach, ktoré napomôžu obnoviť vaginálnu mikroflóru. Počas menštruácie nemá zmysel aplikovať čokoľvek do pošvy, Canesten krém si môžete aplikovať tiež.

  • Mykoza

    , Autor:

    Dobrý deň, pred 3 dňami mi začalo svrbenie, zo začiatku zo mňa šiel biely tuhý výtok, teraz keď som si tam dala prst tak tam boli malé hrudky. Asi pred týždňom som bola u lekára na preventívnej a zmeral mi ph ktoré bolo mierne zvýšené (5.0) a bolo zvýšené pravdepodobne zo stresu a z veľkého pojedania sladkého. Za pár dní mám dostať menštruáciu a u lekára nie je voľný termín. Moja otázka je, či za predpokladu týchto príznakov sa môže jednať o bakerialnu vaginózu alebo kvasinkovú infekciu? Výtok nejak nepachne po rybách ale je taký kyslastý. Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, podľa opisu sa u Vás jedná skôr o kandidózu. Skúste obmedziť sladké. Počas menštruácie nemá zmysel nasadzovať vaginálnu liečbu. Ak však ešte nemáte menštruáciu, môžete užiť voľnopredajné preparáty, napríklad Canesten. Po skončení menštruácie pri pretrvávaní ťažkostí bude nutné navštíviť obvodného gynekológa a nasadiť liečbu. Odporúčam si pravidelne realizovať kúry vaginálnymi probiotikami.

  • Mykóza?

    , Autor:

    Dobrý deň, pár dní mám taký krémový hustý výtok, sem tam cítim nejaké podráždenie, bola som na vyšetrení a všetko že je okay len že mám mierne zvýšené ph (5.0 mám dojem) . Poslednou dobou som jedla veľa sladkého zo stresu. Môže to spôsobovať nejaký diskomfort s hustým výtokom alebo sa jedná o mykózu? Lekár mi odporučil zakúpiť si Fermalac. Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, konzumácia sladkého zlepšuje podmienky pre rozvoj mykotického ochorenia. Pošva však aj za normálnych okolností produkuje sekrét, ten však žene nerobí ťažkosti. Ak boli výsledky negatívne, nemusí sa u Vás jednať priamo o mykózu, ale nevylučujem rozvoj vaginózy. Môžete si skúsiť realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom a veľmi vhodná je aplikácia vaginálnych probiotík v pravidelných kúrach, ako Vám aj bolo doporučené.