Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
15,583 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Problém

    , Autor: Kika_d2

    Dobrý deň, mám nasledovný problém.
    Mám bolesti v podbrušku a buď príznaky tehotenstva alebo PMS, neviem to identifikovať , sú si dosť podobné.
    Menštruácia mi mešká 10 dní, včera som si robila test, bol negatívny.
    No dnes som začala špiniť, hnedý výtok.
    Možno to je začínajúca menštruácia, no v prípade, že nie, ako ďalej postupovať? Spraviť si test alebo jednoducho čakať na menštruáciu?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, tehotenský test nemá zmysel robiť skôr ako na 14. deň meškania menštruácie. Ak u Vás nie je vylúčené tehotenstvo, môžete si skúsiť zopakovať tehotenský test o niekoľko dní alebo navštívte Vášho obvodného gynekológa, ktorý na základe vyšetrenia krvi ako aj USG jednoznačne potvrdí alebo vylúči tehotenstvo a stanoví ďalší postup.

Podobné otázky

  • Pretrvávajúce špinenie

    , Autor: Nikol.a

    Dobrý deň pán doktor , som štvrtý mesiac po pôrode prvá menstruacia bola v poriadku druhu som dostala 25.7 a trvala 6 dni bola už normálna s klasickým krvácaním , ale ostalo mi po jej skončení hnedé spinenie ktoré trvá už 7. deň .. bolesti nemám žiadne.
    Už pred tehotenstvom som mala s týmto problém a krvacala resp. špinila som po cely čas cyklu až do začiatku ďalšej menštruácie. Podľa môjho gyn. mám polycisticke vaječníky aj na USG som videla že sú vaječníky ako ementál.. Gyn to riešil predpísaním HAK , po vysadení som otehotnela .. Myslite, že tento môj problém je kvôli tým vaječníkom? Mám ísť k svojmu gyn a dožadovať sa lepšieho vyšetrenia pripadne nejakej liečby ? Kvôli tomuto to ovplyvňuje aj náš sexuálny život s manželom a som nešťastná .. Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin špinenia môže byť viacero. Na základe opisu si myslím, že najpravdepodobnejšia je hormonálna príčina. Záleží tiež od toho, či ešte kojíte. Do úvahy pripadá aj hormonálna antikoncepcia na úpravu cyklu. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa.

  • Zapachajuci moč.

    , Autor: Bubelajka

    Dobrý deň,
    Už pár týždňov mám veľmi neprijemne zapachajuci moč (akoby niečo veľmi údené). Obvodný lekár urobil test za pár minút a povedal,že je z jeho hľadiska v poriadku,že mám navštíviť gynekológa. Žiadne iné problémy nepociťujem, žiadne pálenie ani svrbenie. Občas je moč tmavší, inokedy zase jasne žltý, občas akoby trochu zakaleny,ale zapácha stále neprijemne silno .
    Vopred ďakujem za odpoveď. Ľubi

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, problém nemusí byť gynekologický, ale je vhodné vyšetriť cievkovaný moč na kultiváciu a doplniť cestou obvodného gynekológa výter z pošvy a gynekologické vyšetrenie.

  • Canesten

    , Autor: Mooly

    Dobry deň pán doktor mam opakovane problém s mykózou som 5 mesiacov po pôrode no mam pocit ako keby sa mi každy mesiac vraciala, moja gynekologička mi predpisala polygynax a pimafucort masť, čo ma preliečilo no po mesiaci som to dostala opäť, nasadila som si canesten 6 dni + masť .Po použiti masti mam pocit jemneho palenia neviem či to mám použivať ďalej či je takato reakcia normálna.. ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, skúsiť si môžete realizovať vaginálny výplach Cloginom alebo Rosalginom a následne si urobte dlhodobejšiu kúru vaginálnymi probiotikami. Ak je pálenie po užití Canestenu intenzívne, nepokračujte v aplikácii.

  • Meškanie menštruácie

    , Autor: Mata1997

    Dobrý deň. Mám taký problém ,že už 12 dní mi mešká menštruácia a tečie mi niečo s prsníkov robila som si dva testy s rozmedzim 3 dní a boli negatívne. Porodila som 24.3.2022 a nekojim. Po šestonedelí som mala s partnerom pohlavný styk s kondómom a o dva týždne na to som začala brať antikoncepciu. Mám biely výtok a svrbenie pošvy. Do toho už mám 2 týždne kašeľ a od 11.7 beriem antibiotiká. Mohli by ste mi poradiť čo by to mohlo byť?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, pravdepodobne sa jedná o viac problémov naraz. Ak ste už dokojili a opäť sa Vám spustila laktácia, budete mať zvýšený prolaktín, čo môže mať súvis aj s meškajucou menštruáciou. Čo sa týka svrbenia pošvy, môže sa jednať o vaginálnu infekciu, prípadne o bakteriálnu vaginózu spôsobenú užívanými antibiotikami. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa.

  • Krvacanie

    , Autor: Lucinka12345

    Dobrý deň želám , chcela by som sa opýtať..
    Tak začala by som tak že menštruáciu dostávam na 30/31/Max 32 deň.
    26.6 som mala zo začiatku nechránený sex , ale potom sa hneď použila ochrana, k vyvrcholeniu z mužskej strany nedošlo. A aj tak som si dňa 27.6 zobrala tabletku po . Menštruáciu som dostala do 5 dní od tabletky takže to bolo na 21 deň v menstruacnom cyklu ... do toho som dostala mykozu navštívila som minulý týždeň gynekologa kedy som už 7 deň krvácala.. užívam vaginálne tablety , masť a ešte jedne tabletky. Ale problém je ten že dnes už je to 12 deň a stále krvacám , nie silno ale jeden deň mám len špinenie a ďalší deň krv. A okrem mykozy mi zistil aj cystu.
    Neviem či ho je potrebné znova navštíviť alebo som si len poškodila menštruačný cyklus.. pretože určite za to môže aj tabletka po ktorá mi to narušila. Len neviem to krvácanie
    V podstate teraz niekedy by som ešte len dostala menzes pretože dnes by to bol 31 deň. Ale ja krvacám od 21 dňa . Alebo som dostala hneď po sebe menštruáciu ktoru by som dostala až tieto dni Ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, medzi najčastejšie vedľajšie, či nežiadúce účinky núdzovej antikoncepcie je nepravidelné krvácanie, či špinenie, ako aj znepravidelnenie menštruačného cyklu. Takto, iba na základe opisu, sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujete si to. Samozrejme, pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.